V polovině dubna jsme si naposledy položili společně s fanoušky otázku, co se to děje se hrou System Shock 3, na níž má pracovat studio OtherSide Entertainment a slavný designér Warren Spector. Zrekapitulovali jsme celý příběh a upozornili, že po dlouhé době mlčení se k problému (ne)vyjádřil marketing and business development VP Walter Somol. Ten prozradil, že autoři pracují na na novém konceptu a jsou z něj podle jeho slov nadšení. Má prý skvělý a nezaměnitelný výtvarný styl a na rozdíl od předchozích projektů jej pohání Unreal Engine 4. Jenže Walter Somol s největší pravděpodobností mluvil o studiu v Bostonu (Underworld Ascendant) a nikoli o pobočce v Austinu (System Shock 3). Sám totiž působil v Bostonu. Ano, působil. Protože nyní už v OtherSide nepracuje. A aby situace byla ještě zamotanější, v uplynulých hodinách si fanoušci všimli, že se začalo něco dít s doménou SystemShock3.com.
Začněme tedy s doménou. Informace o vlastnické struktuře se podle všeho nedávno změnily. Nyní je jako majitel u adresy zapsaný čínský gigant Tencent. Hráči začali okamžitě spekulovat, zda se snad nestal vydavatelem. My přitom s jistotou víme, že autoři hledali publishera. Hru měla původně vydat společnost Starbreeze Studios, která se finančně podílela na vývoji. Jak jsme už ale psali, když se sama začala potácet nad propastí, vydavatelských práv se zbavila a ta výměnou za předchozí investici putovala zpátky do OtherSide Entertainment. Tehdy se studio nechalo slyšet, že přinejhorším je schopné vydat si System Shock 3 samo, pokud by nenašlo vhodného partnera. Protože ale nechtějí OtherSide tříštit svou pozornost, dávali z pochopitelných důvodů přednost tomu zajistit hře zkušeného vydavatele.
Všichni si kladou otázku, proč se už dávno k problému nevyjádřil Warren Spector. Na Twitteru udržuje rádiový klid už od začátku ledna. Předtím tu byl přitom velmi aktivní.
Škatulata s doménou se řeší na fóru ResetEra i přímo v oficiálních diskuzích OtherSide Entertainment. Někdo se dokonce domnívá, že celé studio mohl koupit Tencent, která má velký zájem investovat na Západě. A tady to teprve začne být z pohledu “konspirátorů” zajímavé. Zmíněný Walter Somol působil v OtherSide od května 2017 do letošního května, kdy přešel do Epic Games, kde má na starost digitální obchod. Společnost Tencent vlastní v Epicu čtyřicetiprocentní podíl. Samo o sobě bylo zvláštní, že Walter Somol opustil studio náhle jen krátce poté, co se pokusil fanoušky uklidnit stran budoucnosti. Tahle shoda ale jitří fantazii nedočkavých hráčů.
Přirozeně to nic nemění na skutečnosti, že celý tým pracující na System Shocku 3 byl v podstatě rozpuštěn. Otázkou je, zda by projekt musel odstartovat od začátku, nebo zda lze na něco vůbec navázat. Stejně tak si všichni kladou otázku, proč se už dávno k problému nevyjádřil Warren Spector. Na Twitteru udržuje rádiový klid už od začátku ledna. Předtím tu byl přitom velmi aktivní, což podezření hráčů, že se něco děje, jen zesílilo. Jeho profil ale stále tvrdí, že vede pobočku OtherSide Entertainment v Austinu. Spekuluje se, že v týmu zůstal v podstatě sám a snaží se projekt znovu vzkřísit.
Walter Somol při svém odchodu z OtherSide v příspěvku na rozloučenou opět zopakoval, že je nadšený z nového projektu, na kterém studio pracuje. Tým se prý teď věnuje primárně vývoji, takže v tuto chvíli nepotřebuje někoho, jako je on. Firma se přitom stále kromě jiného potýká s nesplněnými sliby a nedoručenými fyzickými odměnami pro podporovatele, kteří přispěli na Kickstarteru v kampani na hru Underworld Ascendant. A to pět let poté, co kampaň skončila, zlobí se fanoušci.
Práva na značku System Shock nevlastní OtherSide Entertainment. Ta patří týmu Nightdive Studios, který sám už několik dlouhých let pracuje na problematické vylepšené verzi prvního dílu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.