array(215) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1719473915:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(107) "Alan Wake 2 obdržel rozšíření, příliš si s ním ale neužijete. Závěr však trochu doplňuje lore" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(129) "Od debaklu zachraňuje Night Springs posledních 15 minut. Alan Wake 2 obdržel rozšíření, příliš si s ním ale neužijete" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(5) "96132" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(21) "a:1:{i:0;s:4:"1185";}" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(570) "Rozšíření Night Springs se mi do vkusu netrefilo. A to říkám jako někdo, komu se základní hra opravdu hodně líbila. Jedním z důvodů je fakt, že se jednotlivé epizody ani nestačí rozběhnout a hned už končí. Druhým pak celková jednoduchost zpracování a přísná linearita okořeněná ještě například nutnou stealth sekvencí bez možností udělat chybu. Až druhá polovina závěrečné epizody přidává všemu nějaký hlubší význam a nešetří ani designérskými nápady, bohužel ale pocit ve mně nedokázala zcela zachránit." } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(321) "a:18:{i:0;s:6:"197696";i:1;s:6:"197682";i:2;s:6:"197688";i:3;s:6:"197689";i:4;s:6:"197680";i:5;s:6:"197687";i:6;s:6:"197686";i:7;s:6:"197679";i:8;s:6:"197685";i:9;s:6:"197684";i:10;s:6:"197683";i:11;s:6:"197690";i:12;s:6:"197691";i:13;s:6:"197692";i:14;s:6:"197693";i:15;s:6:"197681";i:16;s:6:"197694";i:17;s:6:"197695";}" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20240626"]=> array(1) { [0]=> string(3) "842" } ["plusy_0_text"]=> array(1) { [0]=> string(36) "Povedená stylizace, grafika i hudba" } ["_plusy_0_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76967b15003" } ["plusy_1_text"]=> array(1) { [0]=> string(38) "Zajímavé nápady ve třetí epizodě" } ["_plusy_1_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76967b15003" } ["plusy_2_text"]=> array(1) { [0]=> string(70) "Střípky loru a (do)vysvětlení některých věcí ze základní hry" } ["_plusy_2_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76967b15003" } ["plusy_3_text"]=> array(1) { [0]=> string(38) "Možnost zahrát si za další postavy" } ["_plusy_3_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76967b15003" } ["minusy_0_text"]=> array(1) { [0]=> string(53) "Po stránce hratelnosti velmi banální rozšíření" } ["_minusy_0_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76969115005" } ["minusy_1_text"]=> array(1) { [0]=> string(66) "Neuvěřitelně krátké epizody, obsahu je na necelé dvě hodiny" } ["_minusy_1_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76969115005" } ["minusy_2_text"]=> array(1) { [0]=> string(91) "Místy je děj zbytečně překombinovaný nebo přestřelený, aby se aspoň "něco" dělo" } ["_minusy_2_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76969115005" } ["minusy_3_text"]=> array(1) { [0]=> string(79) "Ignorace prvků, které ze základní hry dělaly částečný survival a horor" } ["_minusy_3_text"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76969115005" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "197697" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"3167147f-6b07-4425-9438-e44a817162bb","external_id":"3b1f2f11-f92d-fee9-7e48-5701564d3bdc","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20240627"]=> array(1) { [0]=> string(4) "1214" } ["_pageview_20240628"]=> array(1) { [0]=> string(3) "251" } ["_pageview_20240629"]=> array(1) { [0]=> string(2) "52" } ["_pageview_20240630"]=> array(1) { [0]=> string(2) "29" } ["_pageview_20240701"]=> array(1) { [0]=> string(2) "37" } ["_pageview_20240702"]=> array(1) { [0]=> string(2) "35" } ["_pageview_20240703"]=> array(1) { [0]=> string(2) "19" } ["_pageview_20240704"]=> array(1) { [0]=> string(2) "24" } ["_pageview_20240705"]=> array(1) { [0]=> string(2) "22" } ["_pageview_20240706"]=> array(1) { [0]=> string(2) "16" } ["_pageview_20240707"]=> array(1) { [0]=> string(2) "15" } ["_pageview_20240708"]=> array(1) { [0]=> string(2) "13" } ["_pageview_20240709"]=> array(1) { [0]=> string(2) "30" } ["_pageview_20240710"]=> array(1) { [0]=> string(2) "11" } ["_pageview_20240711"]=> array(1) { [0]=> string(2) "13" } ["_pageview_20240712"]=> array(1) { [0]=> string(2) "20" } ["_pageview_20240713"]=> array(1) { [0]=> string(2) "11" } ["_pageview_20240714"]=> array(1) { [0]=> string(2) "17" } ["_pageview_20240715"]=> array(1) { [0]=> string(2) "26" } ["_pageview_20240716"]=> array(1) { [0]=> string(2) "15" } ["_pageview_20240717"]=> array(1) { [0]=> string(2) "16" } ["_pageview_20240718"]=> array(1) { [0]=> string(2) "18" } ["_pageview_20240719"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240720"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20240721"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240722"]=> array(1) { [0]=> string(2) "13" } ["_pageview_20240723"]=> array(1) { [0]=> string(2) "10" } ["_pageview_20240724"]=> array(1) { [0]=> string(1) "9" } ["_pageview_20240725"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20240726"]=> array(1) { [0]=> string(1) "9" } ["_pageview_20240727"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } ["_pageview_20240728"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20240729"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20240730"]=> array(1) { [0]=> string(2) "14" } ["_pageview_20240731"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20240801"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20240802"]=> array(1) { [0]=> string(2) "13" } ["_pageview_20240803"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20240804"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } ["_pageview_20240805"]=> array(1) { [0]=> string(1) "9" } ["_pageview_20240806"]=> array(1) { [0]=> string(1) "9" } ["_pageview_20240807"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240808"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240809"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240810"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240811"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240812"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240813"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240814"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240815"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240816"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240817"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240819"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240820"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20240821"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240822"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240823"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240824"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20240825"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20240826"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240827"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240828"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240829"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } ["_pageview_20240830"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240831"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20240901"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } ["_pageview_20240903"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240904"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20240905"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20240906"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240907"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240908"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240909"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20240910"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240912"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240913"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20240915"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240916"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240917"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240919"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240920"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240924"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240925"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20240927"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20240928"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20240930"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241001"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241002"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241003"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241004"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241005"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241006"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241007"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241008"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241011"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241017"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241018"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241019"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241020"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241021"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241022"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241023"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20241024"]=> array(1) { [0]=> string(1) "5" } ["_pageview_20241025"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20241026"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } ["_pageview_20241027"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241029"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241101"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241104"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241107"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241108"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241109"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241110"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241111"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241112"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241113"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241115"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241116"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241117"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241119"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241120"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241121"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241123"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241124"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241125"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241126"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241127"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241129"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241130"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241201"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241202"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241204"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241205"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241207"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241208"]=> array(1) { [0]=> string(1) "4" } ["_pageview_20241213"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241217"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241218"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20241220"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241223"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241224"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241225"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20241229"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20241231"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250101"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250102"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250104"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250106"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250108"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250109"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250110"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250111"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250112"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250114"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } }
Alan Wake 2, Epic Games, Od debaklu zachraňuje Night Springs posledních 15 minut

Od debaklu zachraňuje Night Springs posledních 15 minut

Alan Wake 2 obdržel rozšíření, příliš si s ním ale neužijete. Závěr však trochu doplňuje lore

Zdroj: Remedy Entertainment
26. 6. 2024
Název: Alan Wake 2 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Recenzovaná verze: PlayStation 5 Žánr: , Datum vydání: 27. 10. 2023
Alan Wake 2

Alan Wake 2 se v polovině června dočkal prvního avizovaného rozšíření, které podle vývojářů z Remedy mělo přinést trochu jiný zážitek a navíc s postavami, s nimiž jsme v původní hře hrát nemohli. Název Night Springs jasně propojuje první ze dvou plánovaných expanzí se světem série i událostmi druhého dílu a nutno říct, že na papíře vypadá vše docela dobře. Na hráče čekají tři epizody fiktivní televizní show, v rámci kterých odhalíme víc z pozadí poměrně složitého loru série Alan Wake a dostaneme šanci nahlédnout za oponu uvažování vývojářů nad propojením jejich her do jednoho univerza. Také skladba protagonistů jednotlivých epizod, odkazující se na známé postavy z her Alan Wake, Control i Quantum Break, byla pro mě motivací, proč se do DLC zakousnout, ale po necelých dvou hodinách jsem přeci jen odcházel trochu zklamaný a nepříliš potěšený tím, čím byl za mě jinak velmi povedený Alan Wake 2 v prvním přídavku rozšířen.

Marná snaha

Aby bylo všechno lépe pochopitelné, začnu netradičně od konce. Aniž bych chtěl cokoliv prozrazovat o zakončení všech tří epizod – zejména pak té poslední pojmenované Time Breaker – je vlastně nutné říct, že vývojáři zpracovali všechny tři epizody jako nepoužité či nefunkční verze příběhů, které měly pomoci Alanovi utéct z Temného místa. Nebudu zacházet do detailů, protože nemá smysl, abyste rozšíření hráli před dokončením základní hry, ale minimálně ve smyslu logiky tohoto světa dává propojení se show Night Springs a trojice zdánlivě nesouvisejících příběhů hluboký smysl. V tomto ohledu musím opět před lidmi z Remedy smeknout a potvrdit, že ačkoliv proplétání světů jejich her, skoky v čase i prostoru a předkládání alternativních verzí nejrůznějších postav může působit zmatečně a nahodile, vše je pevně ukotveno a když začnete pečlivě zkoumat, jak na sobě všechno závisí, patrně nenajdete žádnou díru ve scénáři. Líbí se mi také, že z pohledu Alana Wakea, který je autorem těchto tří epizod, je i nadále vidět u postav a událostí značné ovlivnění spisovatelovou realitou, takže dochází na prolínání některých témat nebo situací s příběhy, které rozšíření přináší.

Kvůli čemu ale z mého pohledu zůstává výsledek za očekáváním, je strohost zejména prvních dvou epizod, jejich značná linearita a některé otravné prvky jako jsou stealth pasáže. Jedině až třetí eizoda, lépe řečeno její druhá polovina, rozjíždí pověstný „mindfuck“, se kterým přišla i základní hra a posunula vnímání celého zážitku na úroveň, kterou byste nečekali a je ji současně složité popsat. Než se pustím do popisu a hodnocení všech tří částí Night Springs, musím vás proto upozornit, že za 528 korun – kolik stojí upgrade na edici Deluxe s tzv. Expansion Passem, nebo 1852 korun přímo za edici Deluxe – dostanete v prvním ze dvou rozšíření méně než 2 hodiny nového obsahu, ve kterém budete hodně střílet a místy také trochu bloudit. Odměnou vám bude několik minut vysvětlování, jak se to má s dimenzemi a alternativními verzemi postav, případně několik úsměvných situací vybudovaných na meta humoru celé série.

Fanynka a ti další

Jednotlivé epizody jsou přístupné v libovolném pořadí, přesto je ale na místě zahrát je za sebou tak, jak je vývojáři sami připravili. Už jen díky postupné gradaci hratelnosti a příběhu jednoduše nechcete hrát lineární potrhlou 20minutovou střílečku jako poslední. Takže si ji dáte jako první a čeká vás praštěný příběh o servírce z Oh Deer Diner, která nade vše miluje spisovatele a je připravena mu pomoci v jakékoliv situaci. Za tímto účelem má v kavárně kromě nádobí, hrníčků a kávy také sklad se zbraněmi, kde se může ihned vybavit a pustit se do akce. Musím uznat, že atmosféra, celkový tón humoru a způsob, jakým se Rose Marigold vrhne do akce, je přesně tam, kde byste ho očekávali, a také zápletka tomu všemu odpovídá. Stanete proti zlému dvojčeti Alana Wakea, který si nedá říct a prostě vás přinutí k tomu, abyste spolu s Rose vytáhli brokovnici nebo odstřelovačku a zbavili se všeho, co se před vámi pohne. Potud vše v pořádku, jenže během pěti minut zjistíte, že tady se celkové pojetí hry stáčí skutečně směrem k obyčejné lineární střílečce, kterou i s finálovým zamilovaným tancem projdete za 25 minut. Není zde v podstatě žádná výzva, humor z úvodu se rychle vyčerpá, a než pořádně mrknete, jste zpátky v menu před volbou, pustit si další epizodu. Moje pocity by se na tomto místě daly shrnout jako – co jsem to, krucinál, právě dělal – a odsud jsem se výrazně nikam neposunul ani v případě další epizody, tentokrát s alternativní verzí Jesse Faden z Controlu.

Ačkoliv je protagonistka druhé epizody nazvané North Star o řád slibnější, zážitek z druhé epizody hatí neprostupná temnota zábavního parku Coffee World, ale především jednoduchost a opětovná linearita celého konceptu. S Jesse – přesněji řečeno s The Sibling – hledáte ztraceného bratra, stejně jako tomu bylo v Controlu. Teď vás ale čeká jen vcelku banální „logická“ hádanka, kterou na několikrát odbíháte řešit od dveří ke skladu do kulis zábavního parku a finále, které je velmi nevýrazné. Oceňuji herecký výkon Shawna Ashmorea, který navazuje na svoje vystoupení v základní hře, resp. Quantum Breaku, dostává tu však jen malý v pouhé hrstce naskriptovaných dialogů. Herně není o co stát, atmosféra také není nikterak pohlcující a fakt, že před koncem vás čeká i poměrně otravná stealth pasáž, ani tahle 30minutová epizodka není ničím, bez čeho byste nemohli žít. Nevypráví se tu totiž ani nic zásadního pro lore série nebo příběhu Alana Wakea, pomineme-li ještě prohloubení záhady kolem celého parku, což je opravdu škoda a působí to na mě jako nevyužitý potenciál Jesse a zapojení Controlu jako takového.

Lamač času

Pro co se ale vyplatí DLC odehrát, když už byste k němu měli mít přístup, je poslední epizoda nazvaná Time Breaker. Vystupuje zde zmiňovaný Shawn Ashmore, který sice nemůže kvůli licenčním záležitostem naplno přiznat, že je ve skutečnosti Jack Joyce – práva na Quantum Break vlastní Microsoft – ale chytří hráči tohle velmi rychle pochopí. Shawn Ashmore hraje v poslední epizodě sebe sama, což je příjemné proboření čtvrté zdi, dokonce interaguje se Samem Lakem, ale mnohem podstatnější je, do čeho se i za přítomnosti Jesse Faden vlastně namočí. Čeká vás cestování v čase i prostoru a střídání hned několika herních žánrů. Těšit se můžete třeba na Jirkovu oblíbenou chodičku-mlátičku, komiks nebo dokonce textovou adventuru, což konečně naznačuje nějakou snahu o kreativní zpracování relativně krátkého celku, který je současně důležitý i pro vysvětlení toho, jak fungují některé věci v základní hře. Ujasníte si zde i to, co jsem prozradil v úvodu, s trochu hlubším pochopením situace a důvodů, proč se pod všemi třemi epizodami coby scenárista podepsal právě Alan Wake. Ačkoliv i třetí epizoda nenabízí v podstatě žádnou volnost a plyne velmi rychle od začátku do konce, poslední minuty jsem si konečně užíval a připadal jsem si, že hraju alespoň kusé pokračování té podivné, ale v mnoha ohledech podivně geniální základní hry.

Celkově mi ale přijde, že designéři celého rozšíření trochu spěchali a snažili se ty horší části zakrýt určitou bizarností nebo vtipem. Můžeme se bavit o tom, že už základní Alan Wake 2 není hrou v plnohodnotném slova smyslu a na mnoha místech sklouzává jen k simulátoru běhu s občasným střílením, ale pořád jsem měl pocit, že i díky postupnému odhalování věcí a přicházení věcí na kloub to má smysl hrát. Tady jsem ten smysl hledal jen stěží, bez ohledu na stále skvělou stylizaci, hudbu a některé vizuální nápady. Jde za mě o průměr toho, co můžete od vývojářů z Remedy čekat, a skutečně jej až na konci zachraňuje Ashmore.

# horor # mysteriózní # survival

Alan Wake 2

  • Povedená stylizace, grafika i hudba
  • Zajímavé nápady ve třetí epizodě
  • Střípky loru a (do)vysvětlení některých věcí ze základní hry
  • Možnost zahrát si za další postavy
  • Po stránce hratelnosti velmi banální rozšíření
  • Neuvěřitelně krátké epizody, obsahu je na necelé dvě hodiny
  • Místy je děj zbytečně překombinovaný nebo přestřelený, aby se aspoň "něco" dělo
  • Ignorace prvků, které ze základní hry dělaly částečný survival a horor
Rozšíření Night Springs se mi do vkusu netrefilo. A to říkám jako někdo, komu se základní hra opravdu hodně líbila. Jedním z důvodů je fakt, že se jednotlivé epizody ani nestačí rozběhnout a hned už končí. Druhým pak celková jednoduchost zpracování a přísná linearita okořeněná ještě například nutnou stealth sekvencí bez možností udělat chybu. Až druhá polovina závěrečné epizody přidává všemu nějaký hlubší význam a nešetří ani designérskými nápady, bohužel ale pocit ve mně nedokázala zcela zachránit.
5 Verdikt

Nahlásit chybu v článku

13

Napsat komentář

Další články
Nahoru