Oculus představil na GDC vylepšený headset Rift S

Oculus představil na GDC vylepšený headset Rift S

Většina spekulací se potvrzuje, sledování pohybu je součástí zařízení, cena odpovídá Questu

20. 3. 2019

O tom, že společnost Oculus VR představí na probíhající GDC novou verzi svého headsetu pro virtuální realitu, nebylo sebemenších pochyb. O zařízení, pojmenovaném Rift S, se mluvilo takřka celý uplynulý rok a zejména spekulace z posledních týdnů už byly velmi přesné. Oculus Rift S tak skutečně je vylepšenou verzí stávajícího zařízení, jehož největší devizou není vyšší rozlišení, ale především možnost, užít si virtuální realitu bez nutnosti rozestavovat v místnosti kamery pro sledování pohybu. Stejně jako bezdrátový Oculus Quest, také Rift S využívá technologii vestavěných kamer, které tak namísto vlastního headsetu sledují jeho okolí a dočkat bychom se ho měli v průběhu letošního roku.

V porovnání s Questem pak přichází nový Rift s jednou kamerou navíc – celkově jich tedy bude mít pět – a podle vyjádření Oculus VR nebude headset kompatibilní se senzory z předchozí generace. Pětice kamer, zapojená do systému Oculus Insight, tak má plnohodnotně stačit k tomu, aby byly eliminovány všechny mrtvé body a uživatelé nebyli ničím omezováni. Dalším vylepšením prošel systém, určující bezpečné hranice vašeho možného pohybu po vymezeném prostoru – díky kamerám, které nabídnou i pohled z headsetu ven, si je ale budete moci sami pomocí ovladače nakreslit a místnost plně využít. A když už je řeč o Touch controlleru, jde o totožný ovladač, který bude dostupný i pro Oculus Quest. V porovnání s první generací je jedinou změnou orientace kruhu s infračervenými diodami, který míří nahoru tak, aby jej mohly sledovat už zmiňované kamery na headsetu.

Už z fotek (v galerii si můžete prohlédnout i porovnání Riftu S s Questem) je patrné, že změnou prošel také design celého zařízení, které rázem připomíná PlayStation VR. Výměna gumových pásků za robustnější „svatozář“, upravitelnou na temeni, pak pravděpodobně vychází z partnerství se společností Lenovo, kterou podle viceprezidenta Oculus VR Natea Mitchella navázali hlavně proto, aby zrychlili výrobu. Jenže není žádným tajemstvím, že právě Lenovo získalo od Sony licenci na využití patentovaného uchycení zařízení na hlavu, a i když se zprvu zdálo, že souhlas dostalo Lenovo jen pro použití u headsetu Mirage Solo, smlouva patrně myslela i na další produkty. Buď jak buď, headset je podle redaktorů magazínu The Verge velmi příjemný a nevadí ani celkově vyšší hmotnost.

V porovnání s předchozí generací s celkovým rozlišením 2160 x 1200 bodů jde o přibližně 20procentní nárůst, což není špatné, dva OLED displeje ale nyní střídá jeden LCD panel.

Teď už ale ke specifikacím, které však nepůsobí bůhvíjak odzbrojujícím dojmem. Jak už padlo v úvodu, Rift S přináší vyšší rozlišení – konkrétně 2560 x 1440 pixelů, což jednoduchou matematikou znamená 1280 x 1440 bodů pro jedno oko. V porovnání s předchozí generací s celkovým rozlišením 2160 x 1200 bodů jde o přibližně 40procentní nárůst, což není špatné, dva OLED displeje ale nyní střídá jeden LCD panel. To s sebou samozřejmě přináší horší podání černé, a když k tomu přičteme i snížení frekvence z 90 Hz na 80, nikdo radostí nejásá. Důvodem, proč se takto v Oculus VR rozhodli, je snaha netříštit současnou základnu uživatelů Riftu a zpřístupnit všechny stávající aplikace a hry všem bez nutnosti upgradovat počítač, proto ani nebylo tématem dne, kvalitu displeje dramaticky zvyšovat.

Z těchto snah pak vychází i cena, která je stanovena na 399 dolarů, odpovídající tomu, za kolik se bude prodávat Oculus Quest. To všechno proto, aby se případní zájemci o službu neztratili v nabídce a mohli se skutečně rozhodovat jen na základě toho, zda mají k dispozici výkonný počítač, nebo ne. A i když je jasné, že hry a aplikace na Rift S budou vypadat lépe, zástupci společnosti už nyní mluví o cross-buy i cross-play funkcích, které oba headsety ve vzájemně kompatibilních hrách budou moci využít. Ne všechny tituly ale budou dostupné na obou zařízeních, což potvrzují i první kousky – bojovka Asgard‘s Wrath se severskou mytologií a Stormland od společnosti Insomniac Games, ve kterém budete coby robot prozkoumávat cizí planetu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru