Už jen dva týdny dělí fanoušky virtuálního závodění od vydání hry Forza Motorsport, na které pracují odborníci ze studia Turn 10. O hře se v posledních týdnech mluví velmi často, sám kreativní ředitel Chris Esaki ji prezentuje v komunitních streamech a spolu se svými kolegy dává jedno interivew za druhým. Tím, jak se uvedení hry přiblížilo, tak dochází i na nejrůznější detaily, kam nepochybně spadají také informace o budoucím přidávání obsahu. Po vzoru předchozích dílů je na místě očekávat větší rozšíření i postupný růst počtu dostupných vozidle či tratí, vývojáři z Turn 10 ale k novému dílu série přistupují trochu jinak a již od začátku s vědomím, že by se ze hry měla stát platforma pro budoucí roky závodění. V interview pro magazín IGN však Esaki spolu s generálním manažerem značky Danem Greenawaltem vysvětlují, že Forza Motorsport není live-service hra s minimem obsahu na začátku a vidnou dramatického růstu v dalších měsících a letech, ne, hráči se mají těšit na plnohodnotnou AAA hru, která bude postupně zrát a stávat se ještě lepší.
Here’s how Forza Motorsport evolved into a “racing platform for the future.” https://t.co/xu3InGUcBU pic.twitter.com/IQx5yF8pJS
— IGN (@IGN) September 21, 2023
Rozhovor s Esakim a Greenawaltem je poměrně obsáhlý, hlavní myšlenkou je ale snaha vysvětlit, co všechno vývojáři udělali pro to, aby mohli do hry přidávat další obsah a zároveň se vyhnuli nálepkování, že titul nebude od svého uvedení plnohodnotný. Za tímto účelem oba několikrát zopakují, že Forza Motorsport není live-service hrou v podobě, v jaké dnes hráči takové tituly chápou. Nová Forza má být podle vývojářů obsahem dostatečně a uspokojivě naplněná už od startu a díky navrženým způsobům, které by se za live-service pojetí považovat daly, budou hráči těžit z kontinuálních změn, úprav a vylepšování, které by měly v ideálním případě probíhat po dobu několika let. Dan Greenawalt srovnává s Forzou Motorsport 7, která se dočkala mnoha updatů a změn – zdarma i po zaplacení – což by ale mělo pro tentokrát fungovat jen jako představa, co mohou v základu očekávat hráči od dalšího dílu. Díky novému přístupu ale mohou mít hráči to nejlepší z obou světů a těšit se z toho, jak platforma postupem času vzkvétá.
Chris Esaki mluví o možnosti přidat do kariéry nový herní mód, zapojit do již stávajících nové tratě či vozidla, a to všechno dělat tak, že hráči, kteří si Forzu koupí za rok, vlastně ani nepoznají, že v ní k nějakému doplňování herních zážitků došlo.
Pilířem budou tratě, které chtějí vývojáři z Turn 10 nabídnout všem zdarma, zejména proto, aby nedocházelo ke tříštění komunity. Zaměřit se ale chtějí také na smysluplnost budoucích updatů, aby nedocházelo jen k vydávání nových aut, které ale nebudou nijak více provázány s celou herní nabídkou. Nyní Esaki mluví o možnosti přidat do kariéry nový herní mód, zapojit do již stávajících nové tratě či vozidla, a to všechno dělat tak, že hráči, kteří si Forzu koupí za rok, vlastně ani nepoznají, že v ní k nějakému doplňování herních zážitků došlo. Esaki tedy konkrétně mluví o tom, že se obraz hry promění třeba už po měsíci od říjnového uvedení a že za rok už pravděpodobně nebude ani trochu připomínat hru z dne vydání, ale bez ohledu na možné přehánění je patrné, že vývojáři více plánovali a přizpůsobili hru nejen navenek, ale také uvnitř k tomu, aby mohla fungovat déle.
To se pojí například i s licencemi, kterých vývojáři sportovních či závodních her uzavírají stovky, ne-li tisíce, a zpravidla bývají i důvodem, proč se starší ročníky či díly nemohou po nějaké době prodávat. Zatímco u Forzy Motorsport 7 k ukončení prodeje došlo pouhé čtyři roky po vydání, v případě nového dílu se uzavíraly licenční smlouvy a partnerství s výhledem na další dobu a nemělo by být pro vývojáře problém případně některé části hry odstranit (a nahradit novými), kdyby měly stát v cestě samotné možnosti hru nadále prodávat či provozovat. Tohle všechno pak má podle Esakiho s Greenawaltem vést k tomu, že hráči získají důvěru v dlouhý životní cyklus, jako je tomu například podle jejich slov u her typu League of Legends nebo Counter-Strike, a nebudou se obávat časové investice. Vše by se pak mělo vrátit v tom, že když se hráči titul naučí hrát, mohou se zdokonalovat s vědomím, že za tři roky nevyjde další díl, v němž budou muset defacto začít nanovo. Je ovšem otázkou, jak bude chtít Microsoft či samotní vývojáři postupovat v případě budoucího dílu, jestli dojde k přenesení získaného obsahu, nebo vývojáři skutečně jen budou průběžně aktualizovat přicházející díl bez číslovky, a to i po technologické stránce.
Buď jak buď, zdá se, že i v tomto ohledu by mohla být Forza Motorsport modernějším titulem a chybějící tratě, které nebudou dostupné od začátku, budou do hry postupně zapracovány. Konkrétně mluví vývojáři o okruhu Yas Marina, který bezplatně dorazí už v listopadu, dále o zatím neoznámené trati naplánované na prosinec a také o Nürbrugringu, který bude dostupný od jara příštího roku. Bonusem pro české hráče pak bude také potvrzená česká lokalizace, se kterou se pochlubili správci českého účtu Xboxu na Facebooku.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.