Ačkoliv je uvolnění nástrojů RTX Remix pro vylepšení starších her nejrůznějšími moderními efekty naplánované až na 22. ledna, někteří nadšenci se k nástrojům dostali už dřív a v posledních dnech hýří aktivitou. Ačkoliv nejde vždy o hotové projekty, které by byly k dispozici hráčům prostřednictvím jednoduchého updatu, situace spěje k tomu, že už za několik dní tu budeme mít záplavu vylepšených retro her. Jistě, přináší to s sebou i nutnost rozlišovat jednoduché pokusy od promyšlenějších updatů, ale nebrání nám to, podívat se na některé nové slibné kousky, které – doufejme – svého dokončení dosáhnou.
Jednou z her, o které se v souvislosti s RTX Remix píše v těchto dnech nejvíc, je původní Max Payne z roku 2001. Do jeho vylepšování se pustil fanoušek s přezdívkou Slasks Psykbunker a ve videu níže se můžete podívat, jak mu jde práce od ruky. Uplatňuje spíše opatrnější přístup, aniž by to přeháněl s efekty a z temné akční hry neudělal pouťovou záležitost, což rozhodně vítáme. Na hře je samozřejmě více než 20 let stále vidět, ale například stíny nebo textury vypadají opravdu dobře. Co víc, hru s RTX a dalšími efekty si můžete sami vyzkoušet prostřednictvím modifikace, která mění jednu úroveň, určitě ale podrobně prostudujte návod na instalaci a tipy od autora na ModDB.
Další hrou, která se dočká grafického vylepšení, by mohl být první a druhý Tomb Raider. Vylepšení obou her si vzal na starost fanoušek s přezdívkou skurtyyskirts a nabízí několik prvních obrázků s pohledy na staré známé lokace, ovšem v novém kabátku. Jak už jsme se mohli přesvědčit dřív, například u hry Quake s RTX efekty, stačí opravdu málo k tomu, aby celá scéna vypadala díky efektům path a ray tracingu úplně jinak, což dokazuje i Tomb Raider. V tomto případě navíc bude hodně zajímavé sledovat práci fanoušků v porovnání s vývojáři z Aspyru a Crystal Dynamics, kteří chystají oficiální remastery prvních tří dílů série, které mají dorazit už 14. února.
Pomocí RTX Remix jde vylepšit v podstatě „jakákoliv“ hra, která využívá API DirectX 8 a DirectX 9, takže proč ne třeba Call of Duty?! O grafický posun prvního Modern Warfare se snaží autor modifikací vystupující jako xoxor4d, který pomocí RTX Remix aplikuje path tracing a ray tracing spolu s vylepšenými texturami. Na kvalitu jeho práce se můžete podívat ve videu níže, nebo si modifikaci rovnou stáhnout na Githubu. Nutno ovšem připustit, že ačkoliv testy počasí a některá místa vypadají obstojně, na mnoha místech nepůsobí modifikace nijak závratně a vyvolává otázky, zda jsou všechny hry skutečným materiálem pro vylepšení.
Ve fázi rozpracovanosti se nachází také vylepšení pro dnes již téměř legendární KOTOR, autor s přezdívkou Osiiriius-Z ale zatím nenabízí plnohodnotný mod, spíše jen ukázku a testovací verzi, opět na Githubu. Obrázky odhalují, že autor zatím vše ladí a hledá balanc mezi původním vyznění grafiky a „vyleštěnou“ podobou připomínající na mnoha místech zrcadlové plochy. Přesto podle hrstky reakcí se hráčům i tahle práce poměrně zamlouvá, byť zůstává otázkou, zda bude projekt dokončen a hlavně upraven tak, aby s respektem vylepšoval původní podobu hry.
Ačkoliv (polo)funkčních projektů vzniká mnohem víc, výběr zajímavostí ukončíme českou Mafií. Ačkoliv je téměř jisté, že se do vylepšování této hry pustí další nadšenci po 22. lednu, už nyní se do práce pustil baazthefalcon, který prozatím přichází s jediným obrázkem. Ačkoliv nepůsobí tak lákavě a nakašírovaně jako třeba obrázky z Tomb Raidera, podstatné je zde vyjádření světla pomocí ray tracingu. Jinak řečeno, stín je skutečně stín a osvětlená plochu proti němu stojí v ostrém kontrastu. Chtělo by to ale nepochybně víc ukázek a hlavně detailů, což se může v nadcházejících hodinách změnit. Podle všeho totiž autor (nedokončených) RTX Remix modifikací pro hry jako GTA: San Andreas nebo Need for Speed Underground začal pracovat na Mafii teprve v neděli.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.