Doom: The Dark Ages (Doom Year Zero), Objevují se dojmy z gameplaye Doom: The Dark Ages

Objevují se dojmy z gameplaye Doom: The Dark Ages

Středověká akce se údajně ukázala na QuakeConu. Je méně vertikální a nabídne i cep

Zdroj: Microsoft
12. 8. 2024

Letošní QuakeCon je u konce a dle očekávání byl opět bohatý na oznámení a novinky týkající se série Doom. Došlo na představení a rovnou i vydání kompilace Doom + Doom II, klasický Doom pro SNES vyjde v rozšířené verzi, Doom Eternal obdržel podporu modifikací a chystá se kolekce Doom Anthology, jak jsme přehledně shrnuli v našem dalším článku. Ovšem ne jen starým Doomem je člověk živ, tudíž někteří vyhlíželi i nějaké novinky týkající se v červnu oznámené hry Doom: The Dark Ages, která má vyjít příští rok. Oficiálně se tak nestalo, ovšem mimo kamery a přenos z akce byl údajně prezentován i 10minutový gameplay z této nadcházející středověké akce.

Informace o ukázce se objevily například na discordovém serveru Doomworld, odkud se rozšířily na Reddit, o svých dojmech pak na YouTube ve videu mluvil i youtuber DreamcastGuy nebo youtuberka Lavaniel. Účastníci se nicméně shodují v tom, co viděli, a podělili se o to s ostatními. Z jejich poznatků se tak dozvídáme, že byly k vidění nové zbraně doplňující ty ukázané již v představovacím traileru. Můžeme se tedy těšit na poměrně klasickou jednušku, tedy jednohlavňovou brokovnici, ale také dvouhlavňovou plazmovou brokovnici nebo pušku, k nimž se nicméně přidávají i zbraně na blízko v podobě cepu, palcátu, hřebíkovací pistole a samotných pěstí. Útoky cepem budou generovat další munici, zatímco pěsti nabíjejí řetězový blesk a nastřelovací hřebíkovací pistolí lze nepřátele přišpendlit ke zdi. Vychytávka palcátu k vidění zatím nebyla. K vidění bylo znovu i házení motorovkového štítu, který je schopen po zásahu nepřítele dále působit poškození, novinkou však je jeho využití při rychlém pohybu po mapě. A samozřejmě jím lze odrážet útoky, jak by se od štítu očekávalo.

Útoky cepem budou generovat další munici, zatímco pěsti nabíjejí řetězový blesk a nastřelovací hřebíkovací pistolí lze nepřátele přišpendlit ke zdi.

Systém tzv. Glory Kills, tedy dokončovacích manévrů a dorážení nepřátel, měl být přepracován. Nyní nemá spoléhat na speciální animace a skomírající nepřátelé jsou nyní označeni fialovými kruhy či „svatozářemi“ a lze je dorazit dle sebe a vlastní volby zbraně. Potkáme nové démony, pekelné rytíře i mnohem větší impy a mnoho dalších potvor. Svět a mapa by měly být větší a komplexnější, zároveň méně vertikální než Doom Eternal, přičemž i skákání působí nyní jinak, respektive je „těžší“. Jeden z účastníků ho přirovnal k využívání Power Armor ve Falloutu 4, část mapy mu level designem a dojmem Marsu připomínala Doom z roku 2016. K vidění byla i jízda na drakovi, z něhož je možné ohněm útočit na démony i vesmírné lodě, zároveň se nezdá, že by byl drak pouze jednorázovou záležitostí, ale působí jako důležitá součást hry, stejně tak Atlan. Ten má dokonce vlastní rozhraní s HUD a též může provádět Glory Kills, mechy podle všeho využijeme ve vícero částech hry.

Reakce ostatních fanoušků jsou na tyto novinky zatím dobré, ačkoli nejlepší samozřejmě bude si udělat vlastní názor, a ne jen z takto zprostředkovaných dojmů. Zatím však není známo, kdy má id Software v plánu Doom: The Dark Ages znovu ukázat i veřejně.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru