Novinář Jason Schreier se znovu vyjádřil k vývoji remaku hry Star Wars: Knights of the Old Republic, který se posledních několik dní probírá v souvislosti se značnými problémy. Hra měla být podle dosavadních spekulací odebrána vývojářům ze studia Aspyr a přesunuta do Saber Interactive, což je nepřímo v souladu s tím, co uvedli sami zástupci mateřské společnosti Embracer Group. Během zveřejňování finančních výsledků za uplynulé čtvrtletí potvrdili, že jedna z připravovaných AAA her byla v rámci společnosti přidělena novým vývojářům, byť na oficiální úrovni nezaznělo, o jaký projekt se jedná. Jason Schreier nicméně už v minulosti s odvoláním na zdroje blízké vývoji naznačoval, že Knights of the Old Republic se topí v problémech, aby aktuální spekulace potvrdil a přidal několik dalších detailů.
Scoop: The highly anticipated Star Wars KOTOR remake has been moved from Texas-based Aspyr Media to a Saber Interactive studio in Eastern Europe.
Parent company Embracer hinted at the transition last week, and Bloomberg News can confirm it today: https://t.co/eK3W9RILHN
— Jason Schreier (@jasonschreier) August 22, 2022
„Očekávaný remake Star Wars: Knights of the Old Republic má po divoké jízdě nové vývojáře,“ napsal Schreier hned na úvod a doplnil, že se má skutečně jednat o Saber Interactive. U vývojářů z Aspyr Media, kde vývoj remaku začal, přitom mělo nějakou chvíli panovat přesvědčení, že je projekt pouze pozastaven a původní vývojáři se k němu opět vrátí, až vedení odsouhlasí některé z očekávaných změn. Netrvalo prý ale příliš dlouho, než si zaměstnanci spolu s veřejností uvědomili, že k tomuto kroku spíše nedojde a odsud už nebylo daleko k zákulisním informacím, že bude vývoj přidělen jinému týmu. Dále Schreier zopakoval vyjádření Embraceru o přesunu jednoho z AAA projektů a doplnil, že se tohle všechno děje kvůli snaze vylepšit celkový zážitek a posunout laťku kvality na vyšší úroveň.
Podle Jasona Schreiera by měl nyní remake vznikat v některém ze studií Saberu ve východní Evropě, což může být buďto přímo pobočka společnosti – například v Minsku – nebo některé ze studií, které pod Saber skládá sám Embracer. V takovém případě by se mohlo potenciálně jednat například o Snapshot Games, kteří mají svou pobočku v Sofii, případně Fractured Byte z Tallinnu nebo Mad Head Games z Bělehradu. Na druhou stranu, žádné z těchto studií nemá na kontě velké tituly a je tudíž pravděpodobné, že si Saber bude vývoj – pokud ke změně tímto směrem skutečně došlo – držet přímo pod sebou. Potenciálně tak vzniká i prostor k tomu, aby remake KOTORu vznikal v pobočce v Petrohradu, s přihlédnutím k celosvětovým okolnostem je to ale spíše nepravděpodobné.
Lidé zapojení do vývoje jsou ale optimističtí a věří, že změna povede k lepšímu výsledku, říká Schreier.
Jason Schreier v závěru svého článku také doplnil, že ačkoliv zástupci Embraceru vyloučili jakékoliv zdržení kvůli navrhované změně studií, remake KOTORu žádné datum vydání neměl. I z toho důvodu proto Schreier neočekává, že se hra objeví dřív než za dva roky. „Přesto, lidé zapojení do vývoje jsou optimističtí a věří, že změna povede k lepšímu výsledku,“ doplňuje pak Schreier a dodává, že rozhodnutí neučinil jen Embracer, ale také společnosti Sony a Walt Disney, které jsou do vývoje rovněž finančně zapojeni.