Rok se s rokem sešel a opět nadešel čas pro zveřejnění nominací na příští Grammy. Tomuto prestižnímu hudebnímu ocenění se zde můžeme právem věnovat už druhý rok, jelikož loni došlo na zařazení nové kategorie Best Score Soundtrack for Video Games and Other Interactive Media, která si dává za cíl ocenit tvůrce hudby k hrám či dalším interaktivním médiím, jak ostatně hlásá samotný název. Sošku si v únoru v rámci 65. ročníku jako první odnesla skladatelka Stephanie Economou za soundtrack ke hře Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök a nyní už víme, kdo se o ni utká jako další.
The Recording Academy včera zveřejnila nominace pro 66. ročník, jehož slavnostního vyhlášení se dočkáme 4. února 2024. Videohrám náleží 71. kategorie po boku filmových soundtracků, samostatných písní či hudebních videí v rámci osmé sekce Children’s, Comedy, Audio Books, Visual Media & Music Video/Film. Do pětice nominavaných se nakonec probojovaly hry Call of Duty: Modern Warfare II, Hogwarts Legacy, God of War Ragnarök, Star Wars Jedi: Survivor a Stray Gods: The Roleplaying Musical. Většinu titulů zde asi nemusíme příliš představovat, představme si tedy spíše skladatele, kteří se o jejich hudbu zasloužili.
– Call Of Duty: Modern Warfare II (Sarah Schachner)
– God of War Ragnarök (Bear McCreary)
– Hogwarts Legacy (Peter Murray, J Scott Rakozy, Chuck E. Myers)
– Star Wars Jedi: Survivor (Stephen Barton, Gordy Haab)
– Stray Gods: The Roleplaying Musical (Jess Serro, Tripod, Austin Wintory)
Loňské Call of Duty: Modern Warfare II má na svědomí americká skladatelka Sarah Schachner, která za sebou má i soundtracky Call of Duty: Infinite Warfare a Call of Duty: Modern Warfare z roku 2019, dále si udělala jméno soundtrackem ke hře Assassin’s Creed Origins a podílela se i na Unity a Valhalle a dalších. Hogwarts Legacy je dílem skladatelů Petera Murrayho, J. Scotta Rakozyho & Chucka E. Myerse. Murray a Rakozy jsou paradoxně poměrně neznámí skladatelé, kteří zatím pracovali na menších či nezávislých snímcích, v Myersově portfoliu nicméně najdeme první Twisted Metal, sérii Dance Dance Revolution nebo v posledních letech Disney Infinity.
Hudbu ke God of War Ragnarök má na svědomí známý a uznávaný skladatel Bear McCreary, jenž složil i hudbu k předchozí hře z roku 2018, ale má za sebou i DLC Jack the Ripper pro Assassin’s Creed Syndicate nebo Call of Duty: Vanguard, za které obdržel nominaci v rámci loňského ročníku. Z jeho další tvorby pak nelze nezmínit seriály Battlestar Galactica či The Walking Dead. O soundtrack ke Star Wars Jedi: Survivor se stejně jako o Fallen Order postarali Stephen Barton a Gordy Haab. Mezi výrazné Bartonovy počiny patří především první a druhý Titanfall či Apex Legends, Haab je pak v předaleké galaxii zkušeným tvůrcem, neboť se v minulosti již postaral o hudbu ke hrám jako Star Wars: The Old Republic, nové Star Wars: Battlefront a Battlefront II či Squadrons.
První herní Grammy si odnesl assassinský Ragnarök. Skladatelka Stephanie Economou byla oceněna za soundtrack k Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök https://t.co/mPJyWGgAsS pic.twitter.com/QazTCRaSs6
— Vortex (@vortexczech) February 6, 2023
Posledním nominovaným je i na zdejší poměry poněkud méně tradiční titul Stray Gods: The Roleplaying Musical od studia Summerfall Studios. Zde je hudba přímo jednou ze základních součástí hry, nepřekvapivě vzhledem k názvu, neboť jde skutečně o jakýsi muzikál. Klíčovými zde jsou interaktivní hudební čísla, která nabízejí nespočet možností, ale hlavně se mohou pochlubit zajímavým skloubením řecké mytologie, moderního světa s hudbou a zpěvem plných působivých výkonů. O hudbu se v tomto případě postaral skladatel Austin Wintory, o texty pak hudebnice Montaigne (vlastním jménem Jessica Alyssa Cerro) a australské hudebně-komediální trio Tripod. Wintory se již může dávno před herní kategorií chlubit nominací za soundtrack ke hře Journey, loni byl nominován za svou práci na Aliens: Fireteam Elite.