Zatímco společnosti jako Activision Blizzard, Bethesda nebo naposledy 2K cloudovou streamovací službu GeForce Now opouštějí, jiné jí vyjadřují podporu. Po Epic Games se na obranu platformy od Nvidie postavil francouzský gigant Ubisoft.
“Ubisoft plně podporuje GeForce Now s kompletním přístupem k našim hrám z Ubisoft Storu a dalších podporovaných obchodů,” uvedl Chris Early pro Kotaku. Ubisoft podle něj věří, že Nvidia touto službou zprostředkuje stávajícím i novým hráčům na PC, aby si užili špičkový zážitek. Mohou si přitom vybrat jak a kde hrát své oblíbené tituly.
Službu podporují Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment, Sega, Codemasters, Bandai Namco, Paradox, Focus Home Interactive, THQ Nordic nebo CD Projekt.
Ubisoft je přitom známý svou otevřeností k novým platformám a technologiím. Aktivně od samého počátku podporuje třeba konkurenční Stadii od Googlu a patří rovněž k dlouholetým partnerům Nintenda v časech dobrých i zlých. Ubisoft ale není jediným věrným parťákem, který zatím drží GeForce Now nad vodou, i když platící zákazníci začínají hlasitě reptat, že na knihovnu není spolehnutí a Nvidia není schopná garantovat její obsah, i když službu propaguje konkrétními tituly. Nejde přitom o kritiky v pravém slova smyslu, často jsou to lidé, kteří novince fandí, nelíbí se jim chování vydavatelů, ale následky samozřejmě nese Nvidia.
Nebýt dalších velkých společností, měl by provozovatel větší problémy. Zatím ale řada vydavatelů AAA her v GeForce Now setrvává. Týká se to například společností Warner Bros. Interactive Entertainment, Sega, Codemasters, Bandai Namco, Paradox, Focus Home Interactive nebo THQ Nordic. V nabídce najdeme také hry od polského CD Projektu, který navíc v den uvedení přislíbil nabídnout na GeForce Now i netrpělivě očekávaný Cyberpunk 2077.
K velkým vydavatelům chová firma zřejmě větší respekt, a to asi štve indie autory nejvíc. Že jim není měřeno stejným metrem.
Velkou pozornost vzbudil před pár dny případ hry The Long Dark od týmu Hinterland Studio, který si přál vyjmout hru z nabídky s tím, že Nvidia neměla svolení autorů zařadit sem hru. V té souvislosti se spekulovalo, zda šlo o nešťastnou výjimku, anebo existuje víc podobných případů. A zda šlo “jen” o souhlas, nebo autoři vůbec netušili, že v GeForce Now hru mají. Podle magazínu Vice však nevěděli o tom, že jsou součástí GeForce Now, i další menší a nezávislí vývojáři.
Patří mezi ně autoři FTL a Into the Breach ze studia Subset Games nebo Matt Makes Games, kteří mají na kontě Celeste. Neměli o tom prý ani tušení, ale rozhodli se na rozdíl od Hinterland Studio své hry ve službě ponechat a najdete je tam i v tuto chvíli. Žádné ze zmíněných studií ale Nvidia nekontaktovala předem a nenabídla autorům nějakou oficiální dohodu. To může sice znamenat spoustu papírování, na druhé straně k velkým vydavatelům chová firma zřejmě větší respekt, a to asi štve indie autory nejvíc. Že jim není měřeno stejným metrem.
Ještě před spuštěním plné verze službu GeForce Now opustily společnosti jako Square Enix, Rockstar a Capcom. Opakovaně se mluví o tom, že důvodem pro odchod firem je přechod ze zkušební verze do komerčního provozu a nutnost podepsat nové smlouvy. Jisté už není, zda jejich součástí má být nějaký podíl ze zisku plynoucí vývojářům a vydavatelů, jak se spekulovalo.
Nvidia už dříve prohlásila, že více než 1500 her se do služby teprve chystá, ale současně varovala, že některé firmy ještě mohou z katalogu podporovaných titulů své hry vyjmout. Brzy ale podle provozovatele vydavatelé i autoři her pochopí, jaká je skutečná hodnota GeForce Now. Nvidia také ujišťuje, že po překlenutí této přechodné fáze už by měly hry z nabídky mizet jen výjimečně a naopak by se katalog měl pravidelně rozrůstat o nové tituly.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Moje názory se vcelku kryjí s odkazovaným článkem. Za vším jsou především peníze, plány na vlastní streamovací služby a přílišná umírněnost Nvidie, pro kterou to není hlavní náplní a která dbá na dobrou spolupráci s vývojáři/vydavateli, a tak nemá potřebu to nijak hrotit. Já jsem teď zvědavý, kolik se nám tu těch velkých streamovacích služeb nakonec objeví. Každý bude mít svojí, jako je to dnes s distribučními platformami 😀