branding
Novým majitelem herních obchodů JRC je skupina Smarty

Novým majitelem herních obchodů JRC je skupina Smarty

Společnost podnikatele Petra Syrůčka útočí na retail. Získala přes 30 kamenných prodejen

Zdroj: JRC
13. 7. 2021

Síť kamenných prodejen JRC s videohrami, herním hardwarem i reklamními předměty, mění po šesti letech majitele. Éra investora a energetického poradce Michala Šnobra končí a začíná éra skupiny Smarty CZ podnikatele Petra Syrůčka. Zprávu přinesly Hospodářské noviny, kterým bývalý majitel obchod potvrdil. Jako jeden z důvodů prodeje JRC uvedl pandemii koronaviru, která do velké míry ovlivnila ekonomiky většiny zemí světa a významně ovlivnila jednotlivé sektory obchodu a služeb. A zatímco kamenné prodejny byly kvůli nejrůznějším opatřením po většinu loňského roku uzavřeny, e-shopům se nebývale dařilo, což platí také pro zmiňovanou skupinu Smarty a její obchody Smarty.cz, resp. iWant.cz.

Značku Smarty.cz budou zákazníci potkávat v prémiových obchodních centrech na více než třicet místech, čímž se opět vracíme k prodejnám JRC, kterých je přes třicet a nachází se většinou v prémiových obchodních centrech.

Czech Crunch uvádí, že Smarty CZ zaznamenala 20procentní meziroční růst a tržby ve výši 2,3 miliardy korun, které povzbudily zájem upevnit pozici na trhu, právě i prostřednictvím podobných nákupů. „Plánujeme velké věci. Připravujeme masivní vstup do retailu, díky kterému chceme pro zákazníky vytvořit komplexní omnichannel, tedy plnohodnotné spojení online a kamenných prodejen,“ řekl pro zmiňovaný magazín obchodní ředitel Smarty CZ Rudolf Konečný. Slibuje také, že již brzy budou lidé značku Smarty.cz potkávat v prémiových obchodních centrech na více než třiceti místech po celé republice, čímž se opět vracíme k prodejnám JRC. Těch je totiž přes třicet a nachází se většinou v prémiových obchodních centrech, není proto vyloučeno ani přejmenování či užší spojení brandu právě s logem Smarty.

Co se týče JRC, Hospodářské noviny s odvoláním na databázi Cribis uvádí, že společnost vykázala za loňský rok ztrátu přibližně 28 milionů korun, která byla jednoznačně vyvolána pandemií koronaviru. Hospodářské výsledky JRC Czech ale byly na sestupné tendenci už několik let při obdobných tržbách, pohybujících se kolem 500-600 milionů korun. „Ještě v roce 2016 vydělala firma 13,5 milionů korun. V roce 2019 při tržbách téměř 600 milionů korun už jen pět milionů korun,“ doplňuje portál iHNed. I z tohoto důvodu proto Šnobr vysvětluje, že prodejny JRC potřebují silnějšího a většího partnera, má-li být zajištěna jejich budoucnost, což se nakonec netýká jen fyzického prodeje, ale právě e-commerce. Bez ohledu na to, že JRC pochopitelně fungovalo online i bez prodejen, na zisku se to nepodepsalo a Šnobr si podle svých slov uvědomil, že je nutné investovat do dalšího rozvoje mnohem větší peníze, než by se mohlo zdát.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru