Nový Princ z Persie byl oznámen teprve před týdnem během prezentace Summer Game Fest, ale hned o pár dní později jsme se na Ubisoft Forward dle očekávání dočkali dalších informací, animovaného traileru, pohledu do studia Ubisoft Montpellier, kde Prince po dlouhých 13 letech přivádějí zpět k životu v nové hře, a také gameplay záběrů včetně komentáře vývojářů. Už díky tomu jsme si mohli zhruba udělat jasnou představu, jak se vlastně bude Prince of Persia: The Lost Crown hrát, ale nyní se můžeme rovnou podívat na dalších téměř 22 minut záběrů z hraní. Některé hráče ovšem nový Princ stále nepřesvědčil, což se snaží zvrátit i jeho původní autor.
Redakce magazínu Game Informer měla možnost se na Summer Game Festu se hrou blíže obeznámit a vyzkoušet si její demo. Jak už víme, hrdinou hry není sám princ, nýbrž mladý válečník Sargon. Ten je členem elitní skupiny zvané The Immortal, jež se právě vydá na záchranu prince Ghassana, který byl unesen. Hra samotná se vrací ke starším titulům před érou 3D a nabízí 2,5D dobrodružství plné plošin, skákání a soubojů ve stylu metroidvanie. V novém videu se můžeme nerušeně podívat na průchod úrovní včetně boje s bossem, průzkumu, skoků a úskoků, další akrobacie a překonávání překážek, což ovšem doprovází i manipulace s časem a různé nástrahy číhající v okolí hory Qáf. Dvojici mečů doprovodí i luk nebo vrhací zbraň čakram, nápomocny budou též různé talismany. Některé části mapy i schopnosti byly ovšem pro potřeby dema upraveny, a tak zatím nelze s jistotou říct, jak budou úrovně obsáhlé. Dále je nám k dispozici i střípek příběhu, v rámci něhož si lze prohlédnout výtvarnou stylizaci i cutscénách. Ke hře se nepřekvapivě dostal i Geoff Keighley, který hru zkoušel na Nintendu Switch, kde běží v 60 fps, a sdílel své nadšení z hraní.
Hi, I understand there’s been some controversy about what a @princeofpersia hero should look like. I think it’s time for me to provide an official style sheet that everyone can refer to. Please see attached. I hope this helps settle things once and for all. pic.twitter.com/Z9pNlnHZ3d
Oznámení a styl hry ovšem nesedly všem fanouškům, a tak se v posledních dnech na sítích objevovala řada negativních ohlasů. Často se zmiňovala hudba v oznamovacím traileru, v souvislosti se samotnou hrou pak zvolená výtvarná stylizace či Sargonův účes. Tyto ohlasy a obavy se znovu pokusil zklidnit i autor původní hry Jordan Mechner, který je dle svých vlastních slov ze hry skutečně nadšený. Kromě toho sdílel příspěvek, v němž shrnul veškeré výtvarné stylizace, jakými série za ta dlouhá léta prošla. „Myslím, že je na čase, abych poskytl oficiální seznam stylů, na který se budou moci všichni odvolávat, viz příloha. Doufám, že to pomůže vyřešit tyhle věci jednou provždy,“ napsal na Twitteru. Sám Mechner nebyl zapojen do vývoje hry, ale byla mu představena už ve fázi raného prototypu, přičemž už tehdy se mu zalíbila a měl prohlásit, že je to „jako opravdový Princ“ a že ctí původního ducha. Díky tomu se novým vývojářům značně ulevilo, jak měl uvést pro magazín Rock Paper Shotgun game director Mounir Radi, ale zároveň si stále nebyli jisti reakcí hráčské veřejnosti, ačkoli svému projektu věřili.
My sami se o tom budeme moci přesvědčit již na začátku příštího roku – Prince of Persia: The Lost Crown vyjde 18. ledna 2024 na PC, Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch a Amazon Luna.
Stylizace je stylizace, ta nemusí někomu sednout. Ok. Ale jako fanoušek moderní PoP éry mohu říct, že z gameplaye jsem nadšen. Když už kvůli AC nedostaneme velký 3D díl, tak dostaneme (podle gameplaye) skvělou metrovanii a plošinovku, která tomu sedne taky a nestojí tolik. A jsem za to raději, jak za AC: Persia bezduché RPG. Týpek není princem samotným, takže ať je třeba oranžovej a svět PoP je těžce fantasy, takže odkazovat na to, co v té zemi bylo historicky je k smíchu jako v tom ihned vidět kvóty. Jsem rád, že značka nějak pokračuje a není to jen ten hrozně vypadající remake, kterej SoT nepotřebuje, protože kupodivu díky tehdejší stylizaci je stále pěknej a díky tomu, že to byla super hra, je stále hratelnej.
a je to tady … první černej Perskej princ …. ještě ve 2D … hodně netrefili dobu . Nejlepší Prince je za mě stále Warrior Within od té doby to šlo jen dolů a tohle je hřebíček do rakve
Očividně se ani neobtěžoval. 🙂 2D, černej princ z persie, netrefená doba (jedná se o fantasy svět). Tady se ukazuje potřeba lidí se vyjadřovat ke všemu. Někdy neuškodí si své myšlenky nechat jen pro sebe. 🙂
Tak pro děcka zřejmě dobré. Mě se teda ta stylizace hnusí, je absolutně všude už dnes. Pohyby prince jsou na dnešní dobu docela tragické. Původní Princ se hýbal mnohem přirozeněji a vypadalo to mnohem líp než toto. Celkově to vypadá jak hra na telefon. Mě nový Princ rozhodně mine. Za toto nedám ani desetník
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.