Konec září nebyl pro fanoušky legendární série Medal of Honor příliš radostný. Zprávy sice přinesly nečekanou informaci o tom, že se značka po letech vrací, navíc v oblíbených kulisách druhé světové války, ale současně s prvními detaily vyšlo najevo, že půjde o VR záležitost pro Oculus Rift. Bez ohledu na to, že vývojáři ze studia Respawn pak mluvili o plnohodnotném zážitku a slíbili, že Medal of Honor: Above and Beyond nebude jen jakýsi virtuální pokus, hráči vyjadřovali spíše zklamání a posteskli si, že se kvůli exkluzivnímu VR zpracování ke hře vůbec nemusí dostat. A aby té soli v ráně nebylo náhodou málo, game director Peter Hirschmann potvrdil, že původně chtěli Above and Beyond zpracovat coby tradiční titul pro konzole a PC a s VR vlastně vůbec nepočítali.
„Byla to jedna z takových těch věcí, kdy jsme si říkali – Bože, to by bylo tak skvělé, přivést zpět Medal of Honor. Vzít všechno, co jsme se v uplynulých 20 letech naučili, všechny ty moderní nástroje, a udělat nového Medala,“ řekl Hirschmann redaktorům magazínu LadBible na veletrhu Oculus Connect. Dokonce prý už začali pracovat na příběhu, základní struktuře a dalších prvcích, o nichž se uvažuje v předprodukční fází a oslovili Electronic Arts s nabídkou. Nedá se přitom mluvit o tom, že by EA neměla zájem – alespoň to Hirschmann ve vzpomínaném rozhovoru neuvádí – šlo spíš o kombinaci špatného načasování, případně dlouhého rozhodování, které způsobilo, že se s podobnými plány objevil na scéně někdo další. Tím byla Facebookem vlastněná společnost Oculus VR, která snad i zcela nezávisle na plánech Respawnu oslovila šéfa tohoto studia Vince Zampellu.
Lidem v Respawnu bylo jasné, že vývoj skutečně velké a plnohodnotné hry pro VR je jednak náročný sám o sobě, ale hlavně vyžaduje poměrně masivní financování, má-li být projekt dokončen v rozumném časovém rámci a hráče nijak výrazně neomezovat.
„Oculus uháněl Vince nějakou dobu a chtěli po něm, aby Respawn vytvořil hru pro Rift. Přišli za námi s tím, že se poohlíží po elitních studiích, která by pro ně mohla vyvíjet AAA hry,“ říká Hirschmann. Lidem v Respawnu přitom bylo jasné, že vývoj skutečně velké a plnohodnotné hry pro VR je jednak náročný sám o sobě, ale hlavně vyžaduje poměrně masivní financování, má-li být projekt dokončen v rozumném časovém rámci a hráče nijak výrazně neomezovat. Nemusíte být přitom analytici herního trhu, abyste sami vycítili, že právě čas je poměrně kritickou veličinou v tak turbulentním odvětví, v jakém se nachází VR zařízení a Hirschmann si toho byl plně vědom. Pokládali tak zástupcům Oculus VR otázky, jestli mají představu, kde se budou jejich headsety nacházet za dva tři roky, protože v obvyklém 18měsíčním období zřejmě nebudou lidé z Respawnu schopní něco tak unikátního dokončit. Ani to ale údajně nebyl problém.
„Sebrali jsme všechny naše dosavadní plány na Medal of Honor spolu s časovými a finančními projekcemi a ukázali jsme lidem z Oculus VR. Ten nápad jsme jim prodali okamžitě. Řekli, že to je přesně to, co hledali a že do toho půjdou,“ přibližuje Hirschmann námluvy. A zdá se, že tenhle plán se líbil i lidem z EA, kteří jsou vlastníky značky Medal of Honor a tahle nabídka jim doslova spadla do klína. Bez vlastního přičinění Electronic Arts se byli agilní vývojáři schopní sami domluvit se subjektem, který jim zajistí financování a pro EA už musel být schválení jen milou formalitou. Bez povšimnutí totiž nemůže zůstat ani skutečnost, že Peter Hirschmann působil coby producent už u prvního dílu série, takže i z tohoto pohledu nejde Electronic Arts do rizika a je velmi pravděpodobné, že bez ohledu na cílovou platformu může být Above and Beyond povedenou záležitostí. Nic ovšem nesmaže tu pachuť, že si hru nakonec nebudou moci užít všichni…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.