Jaké to je založit, vybudovat a spravovat vlastní továrnu? To snad už letos zjistíme v novém českém tycoonu iCorp, na kterém pracuje vývojář Martin Souček. Autor slibuje, že si sami postavíme své fabriky a zvolíme, co bude vyrábět. V nabídce podle něj budou stovky produktů – všechno možné od nádobí, přes elektroniku, počítače či automobily až po vesmírné rakety. K tomu, aby ale z výroby sjel hotový produkt, je třeba sestavit výrobní procesy, nakupovat, vylepšovat a udržovat všechna zařízení.
“Začněte v malé plesnivé kůlničce výrobou dřevěných lžic pro pár místních zákazníků během průmyslové revoluce a postupně vaši společnost vypracujte ve velkou nadnárodní korporaci,” popisuje Martin Souček. iCorp láká na modulární systém stavění, komplexní správu HR nebo rozsáhlý technologický strom.
Krok s dobou vám mohou pomoci držet historické osobnosti, které si lze najmout, aby pro vás zajistily specifický výzkum.
Myslet musíte na vše od osvětlení, přes ventilaci, ale i potřeby vašich lidí. Spokojení zaměstnanci jsou efektivní a pracují rychleji. Nespokojení nebo špatně placení naopak mohou vstoupit do stávky. Hra simuluje také dění na trhu a neustále se proměňující nabídku a poptávku. Určitě nechcete vyrábět něco, o co nemají zákazníci zájem.
Všechny potřebné informace o chodu našeho závodu vám poskytnou detailní statistiky a grafy. Stejně jako ve skutečnosti, ale ani tady nechybějí další rivalové. “Nezapomínejte, že na trhu nejste sami, a že vám na krk neustále dýchá nelítostná a tvrdá AI konkurence, která se v bitvě o nadvládu na trhu nikdy neváhá uchýlit ani k těm nejpodlejším praktikám,” varuje Martin. Krok s dobou vám mohou pomoci držet historické osobnosti, které si lze najmout, aby pro vás zajistily specifický výzkum. Některé výzvy mají být dokonce postavené na historických událostech.
iCorp je ve vývoji už od roku 2018 a koncem roku by měl vstoupil do early accessu na Steamu. Hru pohání Unreal Engine od Epicu. Samotný Martin Souček říká, že tycoony, v nichž můžete něco vyrábět, tu už existují, ale on chtěl spojit všechny možné produkty dohromady. A současně také zajít do mnohem větších podrobností. Proto se rozhodl pustit do vlastního. Titul samozřejmě nabídne české rozhraní.
iCorp by podle autora nebylo možné dokončit bez zapojení komunity, protože je velice komplexní. Martin Souček má podle svých slov v hlavě spoustu nápadů, ale chtěl by dát hráčům možnost přijít s vlastními, a ovlivnit tak podobu výsledné hry. Plná verze podle něj bude k dispozici nejdříve na konci roku 2023, do té doby chce ale průběžně vydávat nové updaty, které přinesou další funkce i obsah do hry.
Finální hra by měla nabídnout stovky strojů, stovky produktů, období od průmyslové revoluce až po vzdálenou budoucnost, podporu modifikací nebo multiplayer. Už v tuto chvíli ale iCorp obsahuje potřebné základy. “Funkce jako stavění továren, správa výroby, obchodování a technologický strom jsou již implementovány,” popisuje Martin Souček s tím, že momentálně titul nabízí 30 produktů, 15 typů výrobních strojů, zjednodušenou simulaci trhu, technologický strom, správu personálu nebo umělou inteligenci vašich konkurentů. V průběhu early accessu podle autora pravděpodobně poroste i cena, jak se bude rozšiřovat obsah a hratelnost.
Další videa ze hry najdete na jejím kanálu na YouTube. iCorp má oficiální web i profil na Steamu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.