Ačkoliv je posledním vydaným dílem série Assassin’s Creed vikinská Valhalla, hráči už na základě mnoha spekulací rozebírají nejen možné pokračování s podtitulem Rift, ale také oficiálně slíbenou platformu pro budoucí pokračování Assassin’s Creed Infinity. V případě zmiňovaného Riftu jsme jen několik dní nazpět citovali novináře Jasona Schreiera, který se s odvoláním na své zdroje rozhodl vyvrátit fámu, která už v tu chvíli nějaký čas kolovala internetem – tedy, že má být další díl série zasazen mezi Aztéky a jejich starověkou říši. Scherier uvedl, že podle jeho zpráv má být AC Rift zasazeno do Bagdádu a na ploše menší hry, která měla být původně DLC pro Valhallu, vyprávět příběh Basima. Nevyloučil ale, že Infinity může mít mnoho rozličných částí či modulů, byť ani v této souvislosti nezaslechl nic o Aztécích. Pak ovšem na scénu prostřednictvím svého pořadu Game Mess Decides nastoupil novinář Jeff Grubb a roztočil jednu z patrně nejdelších spekulací, která se kolem série od Ubisoftu točí. Grubb totiž tvrdí, že další velký Assassin bude konečně zasazen do Japonska.
Grubb se k tématu nevyjádřil nikterak podrobně, v samém závěru rozebírání informací o zmiňované sérii a možném menším pokračování s podtitulem Rift však nadhodil, že zdroj, jehož informace se začínají potvrzovat, mu řekl něco o možném zasazení Assassin’s Creed Infinity. „Nemohu to říct jistě, ale protože se potvrzuje spousta věcí, které jsem slyšel ze stále stejného zdroje, později, možná jako součást Infinity, dorazí další velké RPG v duchu předchozích dílů, které bude zasazené do Japonska,“ uvedl Grubb kolem 43. minuty výše přiloženého videa. Grubbův host, kolega z magazínu Games Beat Mike Minotti nicméně doplnil, že – podobně jako tvrdil Jason Schreier a jak postupně vychází najevo – Assassin’s Creed Infinity bude hráčům nabízet rozličné moduly, do kterých budou moci vstupovat jako do samostatných her, což skoro vyvolává pocit, že celá popisovaná platforma bude defacto zhmotněním Animu, který bude brát hráče na dobrodružství do všech koutů světa.
V tuto chvíli nicméně není jisté, jak velké ony hry budou, i když Grubb o možném japonském Assassinovi mluví jako o opravdu velké hře, případně jak rychle bude chtít Ubisoft hráčům dávat další. Neznáme ani finanční model, případně další detaily o provázanosti naznačovaných modulů, multiplayeru, který by je mohl spojit i po stránce hratelnosti a spoustu dalších a dalších záležitostí. S největší pravděpodobností se ale ono nevědomí nevytratí v dohledné době – pokud totiž Ubisoft skutečně připravuje AC Rift, nebylo by úplně taktické mluvit o Infinity ještě před jeho vydáním. Dá se proto očekávat, že na slíbené zářijové akci Ubisoftu uvidíme jenom nejbližší projekt a o Infinity se více dozvíme až později. Na každý pád by měla hra dorazit až v roce 2024, i když i v tomto případě se opíráme jen o úvahy a spekulace, takže je stále dostatek času na jakoukoliv ukázku.
Zarážející ale zůstává, že pokud se chce Ubisoft vyhnout případné mezeře mezi díly tím, že vydá rozsahem menší Rift na přelomu letošního a příštího roku, pak by stále mezi hrami zela dlouhá, klidně i dvouletá díra. Několik procent pravděpodobnosti proto japonskému Assassinovi přidáváme i v souvislosti s tím, že by mohl dorazit ještě před Infinity, vše ostatní ale zůstává na Ubisoftu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.