branding
Everywhere, Novinka od exředitele Rockstaru je „Ready Player One“

Novinka od exředitele Rockstaru je „Ready Player One“

Leslie Benzies šéfoval Rockstaru North. Detaily o jeho hře Everywhere unikly od investora

Zdroj: Build a Rocket Boy Games
5. 5. 2022

Vývojář a producent Leslie Benzies spojil značnou část své kariéry s věhlasným studiem DMA Design, později Rockstar North. Pomineme-li skutečnost, že celé studio vedl od roku 1998 následujících osmnáct let, z pozice vedoucího programátora, producenta, ale i vedoucího designéra se podepsal pod všechny díly GTA od roku 2001, stál u zrodu Manhuntu a právě Red Dead Redemption je jeho designérským dítkem. V roce 2016 ale ve zlém Rockstar opustil kvůli sporům o nevyplacené odměny a založil si vlastní studio – Build a Rocket Boy Games. V něm se začala rodit první hra – Everywhere – která byla formálně oznámena už ve zmiňovaném roce 2016, ale dosud jsme o ní v podstatě neslyšeli. Jediná zmínka, která stála za řeč, bylo potvrzení využití Unreal Enginu, na ostatní zprávy jsme ale museli čekat až do dnešních dní.

Pokud byste však očekávali, že se tým Leslieho Benziese posunul ve vývoji natolik, aby sám o hře informoval, musíme vás prozatím zklamat. Informace o hře totiž unikly z prezentace společnosti Galaxy Interactive, která je jedním z investorů studia i celého projektu. Aktuálně pod zápisem Build a Rocket Boy naleznete informaci o vývoji velkého „4E“ virtuálního světa, vybudovaného kolem neustále se zvětšujícího prostředí, rozšíření hratelnosti a nekonečné kreace, ve kterém jsou všichni vítáni. Jak si ale všiml novinář a analytik Roberto Serrano, ještě před několika dny byl popisek projektu mnohem sdílnější.

Projekt, ačkoliv bez uvedení svého názvu, byl popsán jako zhmotnění konceptu Ready Player One podle stejnojmenné knihy Ernesta Clina, resp. stejnojmenného filmu režiséra Stevena Spielberga. Už dopředu tak lze očekávat, že Benzies buduje se svým týmem obrovský herně-sociální prostor, do kterého se budou moci lidé libovolně připojovat a buďto v něm plnit nějaký hlavní úkol nebo si vytvářet vlastní světy i s originálními příběhy. Ostatně, charakteristice odpovídají i další body z prezentace investorů, lákající na plnohodnotný AAA zážitek, velký otevřený svět, multiplayer a epický příběh s mnoha kapitolami.

Součástí hry ale má být také naznačený obsah, který si vytvoří sami hráči ve virtuálním sandboxu, zaměření na sociální interakce a propojení se světem streamování. Prezentace sice není podrobnější, takže můžeme pouze spekulovat například o tom, co všechno bude zahrnovat třeba spojení se streamingem, ale hádáme, že tohle už bude muset zůstat na vývojářích. Přesto objev základního popisu projektu Everywhere vybudil touhu zjistit něco víc a pochodeň teď po Serranovi převzal twitterový účet Everywhere Network, opírající se o patenty a informace od zdrojů z Discordu. Podle nich bude možné hru prožít prostřednictvím VR headsetu, čímž se dostáváme ještě blíž konceptu Ready Player One a počítá se údajně i s procesem cestování do virtuálního světa, o čemž hovořil analytik Richard Kim ze zmiňované společnosti Galaxy Interactive ve své přednášce z roku 2020.

Poslední část značně neúplné skládanky pak přináší sami vývojáři na oficiálních stránkách studia, kde projekt Everywhere doplňují základní synopsí děje příběhové části. „V blízké budoucnosti přivedla technologie lidstvo na pokraj změny, která pohne celým světem,“ slibují lidé z Build a Rocket Boy. Naznačují, že ve světě hry existují lidé, kteří chtějí technologii zneužít ve svůj prospěch a ti, kdo ji chtějí naopak využít k pomoci celému lidstvu. „Podíváme se ke hvězdám? Nebo budeme sledovat jenom vlastní nohy? Necháme se inspirovat? Nebo budeme žít ve strachu,“ ptají se pak autoři hry, ale kromě očekávané války mezi dobrem a zlem už nepřidávají nic dalšího. Jak dlouho budeme čekat, v tuto chvíli nevíme, projekt ale v uplynulých hodinách rozhodně vzbudil pozornost a bude zajímavé sledovat, co se z něj nakonec vyklube.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru