branding
Zaklínač 3: Divoký hon, CD Projekt Red, Nové modovací nástroje umožní vytvořit komunitní questy do Zaklínače 3

Nové nástroje umí vytvořit vlastní questy do Zaklínače 3

Malá revoluce na poli modifikací. Geralt se může vydat na další dobrodružství od fanoušků

24. 4. 2019
Název: Zaklínač 3: Divoký hon Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 5. 2015

Co byste řekli na možnost vytvořit svůj vlastní quest do Zaklínače 3? Na odpověď s dovolením nebudu čekat, věřím, že většinu fanoušků tato možnost nadchne. A uživatel s přezdívkou rmemr vytvořil sadu nástrojů, s jejichž pomocí lze nové úkoly do hry konečně skutečně vyrobit. Jeho software už je k dispozici zdarma ke stažení, přesto není pro každého – u tvorby nového dobrodružství pro Geralta se totiž nadšení autoři ještě velmi pravděpodobně pořádně zapotí.

Mnoho hráčů se už nyní v komentářích shoduje, že jde o velký milník a okamžik, na který komunita čekala několik let.

Pokud by vás zajímalo, jak takový nástroj funguje v praxi, a přitom se nechcete hned pouštět do vlastního projektu, alespoň zjednodušenou představu vám může dát video, které na nový modovací software láká. A musím říct, že mě hodně zajímá, jakých výsledků se povede šikovným fanouškům s tímto netrpělivě očekávaným souborem nástrojů dosáhnout. Mnoho hráčů se už nyní v komentářích shoduje, že jde o velký milník a okamžik, na který komunita čekala několik let.

Pokud by vás zajímalo jen to, jak vypadá případný výtvor, napoví vám další video, které představuje zjednodušený prototyp questu Escaping the Cage. Záběry nejsou nijak modifikované, jde o čistý ingame. Pokud si komunita nové nástroje osvojí, mohou představovat obrovský potenciál pro další rozvoj hry. Nafukovat lze stávající příběh a mnozí už ambiciózně sní o převyprávění prvního a druhého dílu.

Podívat se můžete i na tvorbu nové oblasti a její zalesňování a v dalším videu ji prozkoumat zblízka. I když se modovací nástroje pochopitelně nemohou vyrovnat těm, které používají samotní vývojáři hry, ti vlastní software neuvolnili, respektive ne takový, který by dokázal to, o co se snaží komunitní projekt. Jak autor programu prohlásil, i když zatím jeho výtvor umožňuje využít jen část ze všech možných potenciálních funkcí, mělo by s jeho pomocí být možné vytvořit příběhové úkoly, které nebudou banální. Není to ale rozhodně otázka pár kliknutí jako třeba v případě editoru GB Studio, o kterém jsme psali včera.

Na nástrojích se nadále pracuje a rmemr je slibuje průběžně aktualizovat. Jeho zmíněný pokusný quest Escaping the Cage si můžete rovněž stáhnout a vyzkoušet sami, pokud se nespokojíte jen s videem. Je skvělé, že už v tuto chvíli software umožňuje vytvářet nové oblasti i cut scény. Samotný rmemr však upozorňuje, že to samo o sobě ještě nestačí. Sám je zjevně především někým, kdo chtěl vytvořit nástroje jako takové, ale varuje, že napsat a realizovat dobrý quest, skutečný úkol, bude mnohem obtížnější a nejde jen o technickou výzvu.

Banální generické úkoly typu jdi-seber-přines-bojuj je podle něj možné dát dohromady rychle, ale ani on si nemyslí, že taková mise by měla pro hráče nějaký skutečný přínos. Není ale důvod házet flintu do žita. I když to bude nepochybně velmi pracné, v početné a zapálené komunitě fanoušků Zaklínače se zcela nepochybně najdou schopní a vytrvalí lidé, kteří nás za pár měsíců mohou překvapit nějakými novými dobrodružstvími, díky nimž se Geralt opět vydá do světa.

Stejně jako zmíněnou misi, i samotné nástroje si můžete stáhnout na webu Nexus Mods, pokud se snad sami chcete pustit do experimentování s vlastním obsahem. Autor však opakovaně upozorňuje, že jeho výtvor není určený začátečníkům a jeho fungování lze momentálně pochopit hlavně na prototypu uvedeného questu. Sám přitom vyzývá k vytvoření nějaké ucelené dokumentace a průvodců, což je nad jeho síly, respektive nad síly jednotlivce. Kdo mu s tímto úkolem chce pomoci a podílet se na tvorbě tutoriálů, má ho kontaktovat. Důležité je přitom zmínit, že jde o soubor nástrojů, z nichž některé byly už dříve k dispozici, ale řada jich je úplně nových a právě bez nich až dosud nebylo možné se do tvorby vlastního questu pustit.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru