Od vydání posledního dílu série Gran Turismo uběhnou v říjnu teprve dva roky, přesto se ale pořád nedokážu zbavit pocitu, že toho času uběhlo mnohem víc. Aktuální Gran Turismo Sport – bez ohledu na poměrně solidní hodnocení – se totiž netváří jako plnohodnotné pokračování slavné série, ať už ve smyslu tratí, vozidel, nebo historicky nejnižšího počtu prodaných kusů. A je vcelku zřejmé, že si téhle věci všímají i vývojáři ze studia Polyphony Digital, kteří podle slov svého ředitele pracují na nové hře, která se s nejvyšší pravděpodobností představí až na páté generaci konzole PlayStation.
Šéf Polyphony Digital mluví o novém Gran Turismu jako o kombinaci minulosti, přítomnosti i budoucnosti, a skutečně to vypadá, že experiment s podtitulem Sport nebude mít přímé pokračování.
„Myslím si, že ve smyslu závodů a fyziky jsme v GT Sport dosáhli [v porovnání s předchozími díly] naprostého maxima. Jsme na tom opravdu dobře,“ řekl Kazunori Jamauči při diskuzi s redaktory herně-závodního webu GTPlanet. Naznačil tak, že rozhodně mají z čeho vycházet, nepřehlíží však kritiku, která směřovala v případě GT Sport k nedostatečné porci obsahu pro singleplayerové hraní a absenci tradičních prvků. „Obvykle se do hraní předchozích dílů nepouštím. Ale od té doby, co děláme [s GT Sport] celosvětové turné, přichází za mnou hráči – a většinou to jsou mladí kluci – kteří chtějí podepisovat GT2 nebo GT3. Máme tak příležitost, zahrát si společně a musím říct, že mě samotného překvapuje, kolik věcí jsem už zapomněl,“ prozrazuje Jamauči.
Proto není překvapivé, že alespoň v náznacích mluví šéf Polyphony Digital o novém Gran Turismu jako o kombinaci minulosti, přítomnosti i budoucnosti, a skutečně to vypadá, že experiment s podtitulem Sport nebude mít přímé pokračování. Mnohem pravděpodobnější variantou je vymodlené Gran Turismo 7, které do sebe esportovou složku začlení coby jeden z dílčích módů, ale bude se nadále soustředit na počet i kvalitu provedení jednotlivých vozidel a závodních okruhů. Je navíc možné, že GT7 bude fundamentálně spojeno s virtuální realitou, kterou Jamauči zbožňuje a mluví o ní v superlativech: „První věc, která bude přímo ovlivněna [nástupem nových konzolí] bude VR, protože tu asi není nic jiného, co by potřebovalo tolik výkonu. Já mám osobně VR opravdu rád, jsem jeden z těch, kdo v něm vidí obrovský potenciál a pro závodní hry se vysloveně hodí,“ tvrdí Jamauči.
Jeho slova pak rozhodně nebereme na lehkou váhu – Gran Turismo téměř ve všech případech platilo za technologicky nejpropracovanější záležitost dané generace PlayStationu, a pokud má mít chystaný PS5 výkon schopný zobrazit (klidně i upscaleované) rozlišení 8K při 120 snímcích za vteřinu, bude podle nás Polyphony jedním z prvních studií, které to vyzkouší. Zároveň se také spekuluje nad tím, že s nějakým odstupem od uvedení nové konzole přijde na přetřes i nová verze PlayStationu VR, což by mohlo závodníkům kolem Jamaučiho opět přinést další možnost, jak vrátit Gran Turismo do sedla.