Společnost Paradox Interactive před pár dny na akci Summer Game Fest oznámila novou hru Star Trek: Infinite s tím, že tuto grand strategii blíže představí 14. června. A tak se také stalo a my se konečně dozvěděli více podrobností o chystaném titulu. Kromě detailů jsme se dočkali i prvních screenshotů a rovněž nového gameplay videa, které doplňuje původní oznamovací trailer.
Autoři nás vyzývají, abychom napsali svůj vlastní Star Trek příběh. Ujmeme se jedné ze čtyř frakcí ve snaze pustit se do ovládnutí kvadrantu Alfa. Navzdory tomu, že Romulané jsou doma v kvadrantu Beta, stejně jako Klingoni. I když tuto část vesmíru zase zmiňují jiné oficiální materiály, takže nakonec asi budou k dispozici oba prostory. Následovat prý můžeme napsaný příběh, nebo si razit vlastní cestu za pomoci diplomacie, špionáže i války.
Výslovně autoři zmiňují, že bude možné povolat do služby třeba slavnou Enterprise D, nejen nějaké lodi třídy Galaxy.
Autoři hru sebevědomě nazývají první Star Trek grand strategií, přestože 4X tahovka Star Trek: Birth of the Federation od MicroProse z roku 1999 kopírující Master of Orion přišla už skoro před čtvrtstoletím s řadou podobných prvků. Podle studia tu nemá být žádný jeden předepsaný způsob, jak hrát a vyhrát. Můžeme se vydat různými cestami. Jak už bylo řečeno posledně, na výběr budou Spojená federace planet, Klingonská říše, Romulanské hvězdné impérium a Cardassijská unie.
Každá strana má nabídnout unikátní styl hry a také ikonické postavy. Třeba Hvězdná flotila může povolat do služby Picarda, Janewayovou, Siska nebo Data. Klingony reprezentuje Gowron a Cardassiany zase Garak a Makbar. Ale celkem má být legend mnohem víc. Vedle známých hrdinů se objeví i známé lodě a třídy lodí. Mnohé z nich už jsou vidět na obrázcích i ve videu. Výslovně autoři zmiňují, že bude možné povolat do služby třeba slavnou Enterprise D, nejen nějaké lodi třídy Galaxy.
Jak se zdálo, hra sice začne desítky let před Novou generací, ale propracujeme se v časové linii mnohem dál. Každá rasa přijde s unikátními úkoly i příběhy, láká tým. Má také nabízet spoustu příležitostí. Titul má odměňovat explorativní hraní a dá hráči svobodu vybrat si, jak chce reagovat na nastalé události. Budeme mít mít spoustu možností, jak formovat osud naší vybrané civilizace, slibuje tým.
Když jsem minule vzpomínal skvělé Star Trek mody pro strategii Stellaris od Paradoxu, ještě jsem ani netušil, jak blízko se budou vývojáři novinky inspirovat slavnějším předchůdcem. Star Trek: Infinite má stát na principech a klíčových systémech Stellaris. Zdá se přitom, že tyto prvky byly nejen upraveny na míru a pro potřeby předlohy, ale v některých případech také zjednodušeny, což je otázkou, jak se bude hardcore fanouškům líbit. Přesto má být Star Trek: Infinite komplexní s řadou mechanismů k osvojení. Nabízí se také ptát se, jak si bude stát ve srovnání s hegemonem, jakým je třeba mod ST: New Horizons pro Stellaris se svými desítkami hratelných druhů například.
Šéf studia Nimble Giant Entertainment Martin Cao říká, že jsou fanoušci Star Treku a chtějí vytvořit hru, která zůstane věrná duchu Nové generace. Jak už jsme psali posledně, vývojáři z argentinského studia Nimble Giant Entertainment jsou vedle jiných her podepsaní i pod hrou Master of Orion: Conquer the Stars z roku 2016, kterou vydával Wargaming.
Star Trek: Infinite má vyjít už letos na podzim na PC. Původně autoři zmiňovali také Mac, ale teď se zdá, že na něj může dojít později. Navštívit můžete oficiální web i profil na Steamu.