The Day Before, MYTONA, Nová hra vývojářů The Day Before využívá cizí assety

Nová hra vývojářů The Day Before využívá cizí assety

Snaha o vykoupení dostává trhliny. Důkazy byly mazány, licence ale mají být v pořádku

Zdroj: Fntastic
28. 9. 2024
Název: The Day Before Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: ,

Vývojáři nechvalně proslulého nezdaru The Day Before se rozhodli znovu zkusit své štěstí, ačkoli v prosinci zrušili nejen hru, ale také samotné studio. Jak jsme vás již včera informovali krátce po onom překvapivém oznámení, singapurské studio Fntastic žádá hráče o druhou šanci a pokouší se upřímně napravit své chyby. Představili plán na znovuzrození studia v podobě Fntastic 2.0 a také svou novou hru Escape Factory, k níž spustili kampaň na Kickstarteru. Netrvalo to ale dlouho a jejich zdánlivě upřímná snaha o obnovení reputace je právem předmětem diskuze. Ukázalo se, že nová hra je sestavená z volně dostupných i placených assetů a kódu, který je v Unity využíván zejména nováčky během učení se s enginem. Překvapuje to ale vlastně někoho?

Hru Escape Factory jsme si rovněž představili v předchozím článku – jedná se o co-op logickou plošinovku, v níž je nutné dostat dělníky pryč ze smrtících továren. Nic extra ambiciózního, zvláště po The Day Before, ale na první pohled to působilo jako poměrně pěkný koncept. Vývojáři nicméně v rámci kampaně uvolnili i demoverzi, do níž ovšem nakoukli datamineři a podělili se o pár zvláštních nálezů. Někteří tak ovšem učinili na Steamu, kde se proti podobným příspěvkům rozhodli vývojáři zakročit, což ovšem nic nemění na tom, že se informace stejně dostaly dál. Mezi ty nejdůkladnější patří uživatel s přezdívkou Occular Malice, jenž dal dohromady hned několik příkladů včetně odkazu na využité zdroje.

V první řadě je to již zmíněný „výukový“ networking codebase z Githubu, který zde slouží jako jádro networkingu, lobby a matchmakingu. Dále jde o aktiva zakoupená na Aseet Store, mezi nimi Lava Map s modely, LODy, texturami, shadery i kolizemi, dále balíček efektů Shapes FX Pack a UNI VFX nebo Final IK pro řešení inverzní kinematiky. Hra dokonce využívá i Third Person Controller přímo od Unity, který je rovněž určen pro první krůčky s vývojem, nebo bezplatný balíček skyboxů. Celkově toho však ve hře může být ještě více.

Na samotném využívání dostupných a zakoupených aktiv by nebylo nic špatného, v této situaci a v souvislosti s mazáním komentářů, které na to poukazují, to však opravdu nepůsobí dobře. Vývojáři tvrdili, že na sobě zapracovali a poučili se ze svých chyb, přičemž jednou z nich byla i komunikace. Právě transparentnost měla být pro Fntastic 2.0 důležitou součástí, zatím to tak ale nevypadá. Vývojáři už stihli vydat prohlášení k těmto „dezinformacím“ s tím, že skutečně využívají assety, ale ke všem mají licenci a využívají je tak, jak mají. Veškerá výtvarná stránka a hudba jsou však 100% jejich vlastní prací, podotýkají. V kampani ovšem tvrdí, že pečlivě pracovali na každém detailu hry. Možná už je to trochu slovíčkaření, ale v tuto chvíli na to hráči nepřekvapivě hromadně poukazují.

Je tohle poslední zaváhání Fntastic 2.0, nebo nakonec i tento menší projekt skončí neúspěchem, jako tomu bylo u The Day Before a předchozích projektů? O kampaň na Kickstarteru každopádně v současnosti není příliš velký zájem, ale stále zbývá 27 dní, aby byly návrat studia a vydání hry úspěšně zafinancovány.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru