Série Fallout oslavila 25. výročí, a ačkoliv prošla značnou změnou z 2D do 3D, takže novější tituly vypadají úplně jinak, než ty původní od studia Interplay Productions, řada fanoušků a hráčů nezapomíná. Kromě Bethesdy, které série nyní patří, pak nezapomněli ani vývojáři ze studia New Blood, kde nyní vzniká nové RPG, jež by mělo původnímu Falloutu vzdát hold. Na projektu se navíc podílí i jeden z veteránů série.
Since today marks the 25th anniversary of #Fallout, maybe it’s time we show you how we’re changing the perspective of combat in @NewBlood‚s CRPG – and how it differs from our main inspiration. pic.twitter.com/ytFau23hqc
— Dave @ MORTIS (@DaveOshry) October 10, 2022
Hra se ve skutečnosti poprvé ukázala již letos v červnu. Tehdy se o ní však hovořilo pouze jako o neoznámeném retro futuristickém izometrickém CRPG s tím, že jsou v jeho vývoji zainteresováni i tvůrci mající blízko k Falloutu. I v tuto chvíli však hra zatím nemá žádný představený název, zapadá však do celkové „retro“ koncepce studia New Blood, které stojí například za nedávnou retro hororovkou Gloomwood či střílečkami Dusk a Ultrakill.
Our unannounced retro futurist isometric CRPG is a passion project between CEO @DaveOshry, Project Van Buren’s @lacko_adam and god tier artist for Fallout Sonora and Olympus 2207, Alexander Berezin.
Fallout and Wasteland composer Mark Morgan is also attached to the project. pic.twitter.com/ilFV8xzB6U
— 7 DAYS UNTIL FAITH (@NewBlood) June 16, 2022
Vývoj tohoto nového projektu vede Alexander Berezin, jenž pracoval na modifikacích Fallout: Sonora pro Fallout 2 a Olympus 2207, což je totální konverze hry s důrazem na lepší grafiku a nové herní možnosti. Ještě před samotným výročím navíc sdílel Berezin i svůj další projekt, Fallout: Bakersfield, jenž je v podstatě Falloutem v Doomu. Zajímavěji ovšem působí jméno skladatele Marka Morgana, jenž složil soundtrack k Falloutu a Falloutu 2 nebo sérii Wasteland. Jeho přítomnost v projektu od New Blood nepochybně potěší řadu fanoušků původních her.
Boj je sice tahový, ale prováděný z pohledu první osoby.
Právě u příležitosti výročí jsme měli možnost si hru prohlédnout v pohybu díky ukázce, kterou na svém Twitteru zveřejnil generální ředitel New Blood Dave Oshry. Ve videu můžeme vidět kus prostředí, rozhraní, interakce a schylování ke konfrontaci. Z té se dozvídáme, že boj je sice tahový, ale prováděný z pohledu první osoby, kdy se kamera přepne z běžného izometrického pohledu. Navíc si zde rovněž můžeme poslechnout něco málo z nového hudebního doprovodu. „Přestože stále zachováváme tahový systém, díky změně stylu a perspektivy se nám hra zdá mnohem poutavější,“ doplnil Oshry toto rozhodnutí.
Nic dalšího ovšem ke hře neprozradil, takže můžeme pouze připomenout, že hra by měla mít ručně vytvářené úrovně, kooperaci, a pokud jste hráli některé z předchozích her studia New Blood, dočkáte se také návratu mnoha známých postav. Jak je totiž známo, studio své hry umisťuje do jednoho vesmíru, což by mohlo být pro fanoušky poměrně zajímavé. Povzbudivé také je, že hra bude mít vlastní editor úrovní, takže sám Berezin, který se rekrutoval z řad autorů modifikací, jde této komunitě vstříc a už dopředu slibuje, že si s jeho hrou budou moci hráči dělat, co se jim zlíbí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Vzhledem k tomu, že si teď užívám Diablo 2 Resurrected mě napadá snad jen remake původních Falloutů v podobně citlivém duchu. Čert ale ví, jak by to Bethesda uchopila a ony ty kultovky vlastně nevypadaj zas tak zle ani v těch 256 barvách 😀