Včera jsme měli na Vortexu krátký článek o Hrotu a dnes – kde se vzal, tu se vzal – je tu Kvark. Tu souvislosti ještě vysvětlím. Kvark je nová česká retro akce pro PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Switch od autorů “simulátoru bezdomovce” Hobo: Tough Life ze studia Perun Creative a týmu Latest Past. Hra se rovnou představila oznamovacím teaserem a současně láká na early access, ale k tomu se ještě dostaneme.
Kvark je střílečka zasazená do fiktivní verze Česka (nikoli Československa podle autorů) na konci osmdesátých let. Lidé zažívají těžké časy, nemohou najít dobrou práce a v tu chvíli se objeví lákavá nabídka dělat pro Kvark – společnost z oboru jaderné energie, která hledá horníky do uranových dolů. Je to těžká a nebezpečná práce, ale díky sofistikované propagandě o zájemce není nouze. Nakonec se ale právě na vás usměje štěstí a vysněné místo je vaše.
Z pohovoru a nové práce se ale dlouho radovat nebudete. Vzbudíte se v temné cele, nic moc si nepamatujete, slyšíte exploze a křik. Zdá se, že jste se stali vězni podivného zařízení. Nevíte, co se děje, jak jste se tu ocitli a kam se poděli ostatní. Zdejší podzemní zařízení se má rozpadat a my se budeme pohybovat potemnělými tunely v honbě za záchranou vlastního života.
Autoři popisují Kvark jako retro akci, která se inspirovala klasikami Doom, Quake, Duke Nukem 3D nebo Wolfenstein 3D. Zrodila se podle nich z lásky k tomuto žánru a pohání ji Unreal Engine 5, i když má samozřejmě na pohled připomenout slavné střílečky minulosti. Nabídne ale i něco z moderních technologií. Čekají nás rychlé souboje, spousta zbraní i unikátní nepřátelé, na které musíte uplatnit různorodou taktiku i vybavení. Úrovně mají být interaktivní, plné easter eggů a mají povzbuzovat hráče k jejich zkoumání.
Když si tohle vše člověk přečte, podívá se na obrázky a pustí si video, musí ho podle mě prostě napadnout podobnost s Hrotem od Spytihněva, i když třeba stylizace grafiky je trochu jiná.
Na dalším vývoji chtějí autoři po vydání early accessu spolupracovat s hráči. V programu předběžného přístupu by měl titul strávit přibližně rok, dokud nebudou hotové všechny kapitoly. Těch má hra nabídnout celkem pět – každou s několika levely a unikátním obsahem. Během early accessu budou jednotlivé kapitoly postupně přibývat. Na začátku předběžného přístupu Kvark nabídne první kapitolu a základní mechanismy. Zatím není jisté, zda se cena po vydání plné verze zvedne, ale autoři říkají, že je to možné.
Hra bude debutovat v early accessu na Steamu, ale datum vydání zatím nemá. Brzy se prý nicméně můžeme těšit na gameplay trailer. Titul láká na českou lokalizaci formou titulků. Kvark nabídne čistě singlový zážitek. Ostravské studio Perun Creative asi není třeba blíže představovat, většina čtenářů ho nepochybně zná. Dělá ještě na jedné neoznámené hře, ale na Kvarku spolupracuje s týmem Latest Past. Toto nezávislé studio založili Radovan Šťastný a Petr Pavlík a zrodilo se s iniciativy Perun Academy na podporu začínajících vývojářů.
Pokud jde o dělbu práce, více světla vnesl do celé situace Jan Polach ze studia Perun Creative. „Aktuálně děláme na dvou projektech. První ještě není oznámený a je to náš interní projekt, na kterém dělá víc než dvacet lidí. U Kvarku jsme v pozici publishera, kde se staráme o financování, marketing, pomáháme s vývojem – třeba zvuky, testování a tak dál. A snažíme se předat know how, které jsme získali z Hoba. Co dělat, co nedělat, na co si dát naopak pozor,“ přiblížil Jan Polach.
Novinku můžete sledovat na oficiální webu, Steamu, Facebooku nebo Twitteru. Uložit si můžete také kanál autorů na YouTube.