Vranygrai je nová česká hra od týmu Dire Badger Studio. Jedná se o příběhovou adventuru s prvky RPG, která nás vezme do období předcházející Velkomoravské říši a má být plná slovanského folkloru a mytologie. Samotní autoři popisují hru tak, že v ní nemáme zachránit svět, ale sami sebe. Hlavním hrdinou je slovanský kněz Volkhv. Po útoku Avarů přijde o sestru a dává si za vinu, že selhal jako bratr a její ochránce. Vydá se proto na strastiplnou cestu za vykoupením, aby našel viníky i odpovědi. Jeho vlastní minulost ale zřejmě ukrývá nějaké jiné temné tajemství.
Těšit se máme na dynamický svět, kde se lidé, zvířata i nadpřirozené bytosti chovají různě ve dne i v noci.
Autoři lákají na netradiční kulisu. Inspirovali se podle svých slov archeologickými objevy i fikcí, ale chtějí vytvořit uvěřitelný svět, který bude plný slovanské mytologie i skutečné historie. Vedlejší dějové linky jsou třeba založené na místních pověrách, povídačkách i pohádkách. Ve hře narazíme na polednici, vodníka nebo domovoje. A možná s nimi budeme i bojovat, naznačují vývojáři.
Poznáme zdejší svět i jeho legendy. Autoři slibují lineární hlavní příběh s bohatými dialogy a zvraty. Vedlejší příběhy pak mají volitelně obohatit naše putování. Těšit se máme na dynamický svět, kde se lidé, zvířata i nadpřirozené bytosti chovají různě ve dne i v noci. Máme si prý dvakrát rozmyslet, než se v noci pustíme do temného lesa. Narazíme na řadu nepřátel a nepůjde jen o vojáky, ale také zmíněné přízraky.
Také skilly mají být založené na mytologii. Na rozdíl od obyčejných smrtelníků budeme ovládat jedinečná kouzla a čáry. Nemáme je používat moc často, ale o to výraznější budou. Používat ovšem budeme i historické zbraně na blízko i na dálku. Pohybovat se budeme v částečně otevřeném světě, který prý není velký, ale o to bohatší. Máme ho prozkoumávat a hledat další postavy. Samotní tvůrci říkají, že se inspirovali staršími hrami, jako je Gothic.
Hru pohání engine Unity a v tuto chvíli se nachází v rané alfě. Zatím nemá stanovené datum vydání. Tým Dire Badger Studio momentálně tvoří jen tři lidé – vývojář Ivan Kubál, historička Kateřina Brzobohatá a hudebník Jan Balcar – což je třeba mít na paměti a podle toho nastavit očekávání. Autoři sídlí v Praze a doufají, že časem najdou vydavatele nebo finance na další rozšíření studia.
“Vranygrai je slovo ze staroslověnštiny a znamená křik vran, který podle pověr předznamenává špatné události,” vysvětlují autoři. “Vranygrai je koncipována jako trilogie, která v celkové své velikosti zmapuje celý stát Velké Moravy. V první části se ocitáme v oblasti Poľany, navštívíme hradiště Kalamárka, Zvolen a okolní, časem zapomenuté usedlosti,“ dodává tým. Hra už má profil na Steamu.
Shodou okolností jsme relativně nedávno psali o jiné hře, která láká na Velkomoravskou říši. Jde o novou českou real-time strategii Magna Regna od Hammer Games.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.