Jestliže máte v oblibě historické hry, měli byste zbystřit. Oznámena byla nová česká hra 1428: Shadows over Silesia. Její autor Petr Kubíček nás slibuje vzít do středověkého Slezska v temné izometrické akční adventuře. Ta má nabídnout unikátní směsici žánrů. “V soubojích připomíná RPG, v hádankách a dialozích klasické devadesátkové adventury, ale obsahuje také stealth pasáže a nelehké puzzly,” láká Petr Kubíček z jednočlenného týmu KUBI Games.
Kacíři se zdají být pro zemi bez krále tím největším nebezpečím. Opravdové zlo ovšem číhá někde úplně jinde a nemá v plánu vést náboženské disputace.
“Evropou zmítají náboženské bouře a nejeden kazatel předpovídá blížící se konec světa. Píše se rok 1428, a právě začíná husitské tažení do Slezska. Kacíři se zdají být pro zemi bez krále tím největším nebezpečím. Opravdové zlo ovšem číhá někde úplně jinde a nemá v plánu vést náboženské disputace,” láká nás autor do středověku a seznamuje nás s historickým zasazením i základní premisou. Příběh se podle něj bude odehrávat na pozadí skutečných událostí v reálné středověké Evropě. Nepůjde ale přitom o hru, který by se držela výhradně skutečnosti. Objeví se v ní také démoni, magie a další fantasy prvky.
Čekají na nás náročné hádanky i průzkum kobek, jeskyní, klášterů a hradů. Ochuzeni nebudeme ani o plížení. “Ale bacha! Nestačí si vlézt do sena a myslet si, že když já nevidím je, oni nemůžou vidět mě. Tohle nebude Assassin’s Creed,” upozorňuje Petr Kubíček. Podobně náročný má být soubojový systém. “Kdo nemá rád výzvy a chybí mu trpělivost, měl by raději počkat na Diablo IV,” tvrdí autor. V průběhu hry máme také činit důležitá rozhodnutí.
Velmi zajímavě působí novinka i na pohled. Silně stylizovaná low poly grafika má ale nesporně své kouzlo. Petr Kubíček k tomu vtipkuje: “Nízký budget se vcelku dobře maskuje za umělecký záměr.” Lepší představu o podobě hry si uděláte z prvního videa, které demonstruje jak animovanou sekvenci, tak samotnou hratelnost.
Momentálně se titul 1428: Shadows over Silesia plánuje pouze pro Windows, ale další platformy autor do budoucna nevylučuje. Na hře dělá Petr Kubíček přibližně rok a pomáhají mu s ní externí grafici, animátoři a zvukaři. Na kontě má už několik menších projektů, s nimiž se můžete seznámit na jeho webu. Novinka už ale míří na Steam a působí rozhodně jako zdaleka nejambicióznější počin. Bohužel zatím neznáme ani předběžné datum vydání.
Přečtěte si rozhovor s autorem hry. Inspiroval mě Sapkowski a G. R. R. Martin, říká Petr Kubíček.