Tento týden vyšla na PC nová česká hra Backrooms Break, kterou vytvořil Jan Jileček. S kladivem a střelenými zbraněmi v ruce si tu můžeme probourat a prostřílet cestu skrze zdi a nepřátele. Destrukce prostředí je na první pohled jednou z nejlákavějších funkcí. Ostatně ani kladivo nemusíte jen svírat v rukou, ale můžete ho hodit jako bumerang, který se k vám opět vrátí.
Naším úkolem je přežít a k tomu je potřeba hledat další zbraně, vylepšovat je a mít dostatek munice. Nepřátele na sebe mohou v tomto labyrintu vzít jakoukoli podobu, láká autor. Ale jak vtipně poznamenal jede z hráčů, v této first person akci není hráč uvězněn v labyrintu společně s entitami, ale entity společně s ním.
Jak už název Backrooms Break napovídá, hra je inspirovaná fenoménem Backrooms, což je poměrně mladá městská legenda o nekonečných bludištích náhodně generovaných kanceláří a podobně. Jednou z nejznámějších her v tomto “žánru” je The Backrooms Game.
Hra využívá Unreal Engine 5 od Epic Games i s jeho technologiemi jako Nanite a Lumen. Jan Jileček na ní pracoval dva roky úplně sám. V rámci Steam Next Festu jste si už loni mohli vyzkoušet demo.
Backrooms Break vyšel 24. dubna, ale už o víkendu se dočkal prvního updatu. V tuto chvíli na Steamu 74 procent kladných hodnocení. Hra je momentálně v zaváděcí patnáctiprocentní slevě a prodává se za 7,5 eura. I normálně ale bude stát jen necelých 9 eur.
Jan Jileček už má na kontě titul Jungův Labyrint, což je psychologická hra inspirovaná Jungem.