Pokud dlouhá léta pochybujete o možnosti, že by skutečně mohl někdy vyjít Half-Life 3, možná podobně smýšlíte i o Minecraftu 2. Původní hra se sice dočkala dalších doprovodných titulů i přesahu do dalších médií, ale samotné pokračování je mnohými považování za nepotřebné. Přesto jistým způsobem došlo k jeho oznámení, a to nikoli ze strany Microsoftu, který jej vlastní, nýbrž přímo od jeho původního autora Markuse Perssona alias Notche. Slavný vývojář se na začátku roku svěřil, že pracuje na nové hře, ale zároveň rovnou dal fanouškům prostor, aby se vyjádřili, o co by měli oni sami zájem. A na základě hlasování poté ohlásil, že „v podstatě oznámil Minecraft 2“.
Honest and legitimate request for feedback for once:
The new game I’m passionately working on is currently set to be a traditional roguelike (i.e. ADOM, nethack, etc) mixed with a tile based first person dungeon crawler (ie Legend of Grimrock (esp 2), Eye of the Beholder)
But…
— notch (@notch) January 1, 2025
Notch se svěřil se svou hrou, na níž momentálně pracuje, a požádal komunitu o upřímnou zpětnou vazbu v rámci jakési průzkumu trhu. Mělo by dle jeho slov jít o tradiční roguelike ve stylu ADOM (Ancient Domains Of Mystery) v kombinaci s first person dungeon crawlerem jako například Legend of Grimrock 2 nebo Eye of the Beholder. „Ale pak mě napadlo, že možná existují lidé, kterým se má práce líbí, ale možná nesdílejí mou zálibu v retro nostalgii a byli by raději, kdybych vytvořil duchovního nástupce Minecraftu, a já bych ty peníze bral,“ napsal, zeptal se, jaká hra by hráčům udělala větší radost, a spustil anketu. Z ní už nyní zcela jasně vyplývá, že spíše než popíjet lektvary v roguelike dungeon crawleru by hráči skutečně ocenili „minecraft 2“. Ještě před ukončením hlasování se Notch znovu ozval se slovy, že to myslí opravdu vážně, ale napsal to víceméně bez jasného kontextu. Na jednu z nechápavých reakcí, o co že vlastně jde, pak už vysvětlil své oznámení.
„V podstatě jsem oznámil Minecraft 2. Myslel jsem si, že lidé možná SKUTEČNĚ chtějí, abych udělal další hru, která je super podobná té první, a že mě zase baví práce na hrách. Je mi úplně super duper jedno, kterou hru udělám jako první (nebo dokonce zda jich udělám víc), ale vím, že jednu udělám, takže jsem si řekl, že bych to určitě chtěl poctivě zkusit v podobě duchovního nástupce Minecraftu a udělat k tomu anketu,“ začal s vysvětlením Notch. Připomíná, že s duchovními nástupci to může být ošemetné, ba až přímo tragické, proto chce upřímnost a také se vyvarovat spousty věcí, kterých se ale stejně bojí. „Takže proč neudělat věc, kterou lidé CHTĚJÍ a jsou ochotni mi za ni dát, nějak, ještě VÍCE peněz. Mám v úmyslu, aby byly ty peníze vynaloženy na něco dobrého, ale bože můj, už jsem se naučil, že v tom hodně selhávám. Vítězství je selhání, dokud se nepřinutíte uspět,“ pokračuje Notch.
I basically announced minecraft 2.
I thought that maybe people ACTUALLY do want me to make another game that’s super similar to the first one, and I’m loving working on games again.
I don’t super duper care exactly which game I make first (or even if I make more), but I do know…
— notch (@notch) January 3, 2025
Na závěr také dodal, že nechce nijak narušit práce, jakou Mojang odvádí na Minecraftu. Vzhledem k prodeji studia je pak samozřejmé, že jeho nová hra nebude vyloženě Minecraft 2, neboť jej vlastní Microsoft. Poté odpovídal na celou řadu dotazů, přičemž v některých odpovědích přiznával, že si sám není jistý, zda nepůjde o propadák. Kromě toho ale také připustil, že hra ve skutečnosti nikdy nemusí spatřit světlo světa, dokud ho ale bude práce na hře bavit, bude se jí věnovat. Otázkou tedy je, zda mu to vydrží.