branding
No Man’s Sky, Hello Games, No Man’s Sky dosáhlo velmi kladného hodnocení na Steamu

No Man's Sky dosáhlo velmi kladného hodnocení

Osm let po katastrofálním vydání vývojáři překonali další milník v rámci svého vykoupení

Zdroj: Hello Games
28. 11. 2024
Název: No Man’s Sky Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: , Datum vydání: 9. 8. 2016

Cesta hry No Man’s Sky od velkých ambic, k ještě většímu pádu, ale nakonec přece jen k funkčnímu i oblíbenému titulu je fascinující. Dalo by se říct, že se vývojáři z Hello Games vykoupili už před lety, přičemž od šíleného startu v roce 2016, kdy hra jednoduše nenabízela to, co bylo slibováno, zvládli prostřednictvím aktualizací napravit svá pochybení a slibům dostát. To stačilo k tomu, aby se během dvou let minimálně na Steamu celkové hodnocení dostalo z extrémně záporného na smíšené recenze, v roce 2021 se nakonec přehouplo až k „spíše kladné“. Trvalo to, jelikož s každým dalším vyšším procentem je zvedání hodnocení náročnější, ale přesto se nakonec No Man’s Sky podařilo dosáhnout dalšího milníku v podobě 80 % pozitivních recenzím a s tím i celkového hodnocení hlásající „velmi kladné“.

Ačkoli se hra od roku 2017 těšila pozitivním recenzím, které byly udělovány častěji než ty negativní, prvotní zkrat a katastrofu a s nimi i dosavadní množství negativních recenzí nebylo vůbec snadné zvrátit, ale nakonec se to postupně podařilo. Zkraje letošního roku Sean Murray, zakladatel Hello Games, oslavoval dosažení celkového hodnocení 78 % na Steamu a začal pomýšlet na dosažení 80 %, k němuž právě došlo. Původně by ho přitom něco takového ani nenapadlo, o to větší je jeho radost. „Ty vole, lidi – stalo se to! Všechny recenze: velmi kladné. Díky, díky, díky. Nemáte vůbec tušení, co to pro nás znamená,“ napsal Murray na Twitteru a přiložil screen zachycující tento obrovský úspěch pro celé studio. V tuto chvíli více než 245 tisíc hráčů ohodnotilo hru pozitivně. Dosažení „extrémně kladného“ hodnocení zatím Murray nevyhlíží, nebo to alespoň nehlásí, ale kdo ví? Třeba i na něco takového pomýšlí, možná za dalších osm let.

Důležitější ale zřejmě bude, aby podobný počáteční výbuch nepotkal i novou hru studia Light No Fire, u níž Sean Murray rovněž nešetří ambicemi. V ní budeme pro změnu přežívat, prozkoumávat i budovat na obří fantastické planetě o velikosti Země. Ano, rozhodně nepůjde o nic menšího než u No Man’s Sky. Snad se tedy tento nový počin studia dočká lepšího stavu a s ním i pozitivnějšího vydání.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru