Zatímco se většina hráčů soustředila na únik videí z The Last of Us Part II od studia Naughty Dog, Nintendo řeší podobný problém, i když se mu nevěnuje v herních médiích zdaleka tolik pozornosti. Podle neoficiálních zpráv se dostalo do nepovolaných rukou přes 2 TB dat. Ta přitom obsahují mnohé citlivé údaje, jako jsou zdrojové kódy, výrobní schémata hardwaru a další dokumenty. Mají se naštěstí týkat starších platforem a systémů, ale přesto to není situace, kterou by Nintendo bralo na lehkou váhu.
Uniklá data by teoreticky mohla být zneužita pro výrobu ilegálních klonů zmíněných konzolí, které by byl schopné spouštět originální hry určené pro původní systémy. Užitek by z nich mohli mít i vývojáři emulátorů.
Data se týkají konzolí Wii, GameCube, Nintendo 64 a rozšíření 64DD i jejich zdrojových kódů nebo handheldu DS. Dokumenty mají prozrazovat, jak pracují a jak se s nimi vyvíjí. Kromě toho uniklé materiály obsahují nějaký testovací software pro Nintendo 64 včetně dema hry Mirror House Cornflakes. Panuje přitom přesvědčení, že by se v archivu mohl nacházet nějaký další digitální poklad v podobě nedokončených titulů.
Magazín Video Games Chronicle spekuluje, že uniklá data by teoreticky mohla být zneužita pro výrobu ilegálních klonů zmíněných konzolí, které by byl schopné spouštět originální hry určené pro původní systémy. Užitek by z nich mohli mít i vývojáři emulátorů, kteří by mohli být schopní lépe napodobit chování hardwaru, který suplují. Vzhledem k původu obsažených informací by se tím ale zřejmě vystavili ještě většímu riziku ze strany Nintenda.
Zcizena data mají pocházet ze serveru společnosti BroadOn, která s Nintendem spolupracovala na vývoji konzole Wii. Má se jednat o největší podobný únik v historii Nintenda. Obsahuje prý tisíce souborů. Pro dataminery a sběratele herních kuriozit jde samozřejmě o učiněný poklad, který budou nepochybně zkoumat ještě dlouho a může být zdrojem zajímavých objevů, pokud jde o nejrůznějších nedokončené nebo dokonce neoznámené tituly.
Pro Nintendo notoricky známé svou ochranitelskou politikou naopak únik představuje katastrofu. Ačkoli se odkazy na soubory objevily třeba na 4chanu a archiv se řeší i na Redditu nebo Reseteře, není údajně jasné, kdo za únikem stojí. Pro nás je každopádně podnětné, že se můžeme podívat na nejrůznější funkční test a tech dema, který mají demonstrovat schopnosti konzole Nintendo 64 a její možnosti na poli 3D. Postupně se objevují na kanále člověka, který si říká Sebastian. My jsme pro vás vybrali jen pár nejzajímavějších.
Díky stejnému úniku jsme se také dozvěděli, proč Nintendo používá v on-line prostoru ke spojení hráčů takzvané friend kódy namísto klasických přezdívek nebo jmen. Interní prezentace odhalila, že dvanáctimístný vygenerovaný číselný kód představený s Wii a používaný i na Switchi, si výrobce vybral, protože jména by se podle něj duplikovala, bylo by tedy nutné vytvářet různé variace a bylo by také možné uhádnout jméno cizího člověka, což zjevně odporovalo představě Nintenda o bezpečnosti a soukromí.
Tento důvod mimochodem výrobce zmínil před časem sám i v případě Switche, kdy argumentoval větší bezpečností, i když je to na úkor pohodlí. Lépe tak lze chránit třeba mladší hráče, kteří tvoří důležitou skupinu potenciálních zákazníků. Na friend kódy si nicméně uživatelé léta stěžují a jsou v oblasti her spíše výjimkou, jak najít přátele a spojit se s nimi. Konkurence v podobě Microsoftu a Sony se spoléhá na tradiční řešení. Už v minulosti používání relativně zastaralé metody Nintendo otevřeně hájilo s tím, že jsou pro uživatele bezpečnější a nabízejí větší kontrolu nad vaším virtuálním soukromím.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.