Příval informací o konzoli Nintendo Switch 2 stále neustává a postupně se dozvídáme nové a nové poznatky. Několik magazínů vyzpovídalo po představení Billa Trinena, jenž v Nintendo of America působí jako viceprezident „Player & Product Experience“, nebyl však sám, kdo sdělil něco nového. Řeč byla většinou o cenách her, které se staly předmětem mnoha diskuzí mezi hráči, pocitech z odhalení konzole, technologii a dalších tématech, která už stihla zaznít i v jiných zprávách a postupně jsme je zde shrnovali v několika článcích. Tyto nové informace si každopádně zasluhují další shrnutí.
Když se magazín Polygon ptal na podporu achievementů či trofejí na konzoli Nintendo Switch 2, Trinen odpověděl prosté: „Ne.“ Mnozí hráči přitom doufali, že by je Nintendo mohlo konečně nabídnout, přičemž to někteří i předpokládali na základě oznámení aplikace, v níž byly k vidění achievementy u her The Legend of Zelda: Breath of the Wild a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. V aplikaci je skutečně budeme moci nalézt, pokud je hry samy o sobě nabídnou, pro jejich celkovou implementaci a podporu na Switchi 2 se ovšem Nintendo nerozhodlo.
Když Nintendo představovalo speciální hru/aplikaci Nintendo Switch 2: Welcome Tour, na první pohled se zdálo, že půjde o něco podobného jako Astro’s Playroom pro PlayStation 5 nebo Aperture Desk Job pro Steam Deck. Částečně to odpovídá, jelikož se skutečně jedná o jakýsi tutoriál, který hráče blíže seznámí s novou konzolí a jejími funkcemi a možnostmi, ale na rozdíl od konkurenčích představovacích titulů bude Welcome Tour placené. Nintendo už potvrdilo, že tento titul bude k dispozici jen digitálně a že hráče vyjde na 10 dolarů, přičemž si za touto cenovkou stojí. Důvodem podle Trinena je, že za hrou stojí velké množství práce a péče, osloví lidi se zájmem o technologie a nabídne spoustu zábavných miniher.
S tím ovšem nesouhlasí někteří účastníci předváděček, kteří si mohli Welcome Tour vyzkoušet. Youtuber Jake Randall například tvrdí, že na akci v New Yorku někdo málem usnul a že jde spíše o návod než o hru. Dobře přijato pak nebylo ani oficiální gameplay video, u něhož převládá kritika a dislajky a komentáře jsou plné připomínek Nintendo Wii Sports, které bylo přibaleno ke konzoli, a odmítání placení za tech demo.
Podobně to Nintendo vidí i se svými velkými hrami, zatímco u některých z nich nyní obhajuje zdražení o 10 dolarů. Diskuzi rozproudilo oznámení ceny Mario Kart World, které v digitální verzi vyjde na 80 dolarů, fyzická kopie ale dokonce i na 90 dolarů. Na seznam se ale vzápětí připojily další hry včetně těch vylepšených z prvního Switche s novým obsahem. Když zůstaneme u nového Mario Kart, Trinen vysvětlil, že nejde ani tak o strategii při vytváření cen, ale spíše o spravedlivé nacenění vzhledem k obsahu hry, nabízenému zážitku a celkové hodnoty. „Ale upřímně, tahle hra je natolik rozsáhlá a plná drobností k objevení,“ řekl Trinen a očekává, že hráči během hraní sami zjistí a docení, že jde o ten nejbohatší zážitek, jaký kdy v Mario Kart zažili.
Zhruba stejnou odpověď pak magazín IGN dostal i na otázku týkající se vylepšených her se Zeldou, zdůraznil však, že 80 dolarů je cena pro někoho, pro koho je hra nová, zatímco majitelé hry mají možnost upgradovat za 10 dolarů nebo v rámci Nintendo Switch Online a Expansion Pack. Celkově si však Trinen myslí, že nová generace stojí za zvýšení ceny s ohledem na to, co hry nabízejí, u samotné konzole pak upozornil na neustále zvyšující se náklady a přidávání nových technologií. To samozřejmě dává smysl, ale hráči si o tom dle reakcí pod trailery nebo na streamu evidentně myslí své.
První Switch měl často problém s Joy-Cony, které se potýkaly s nepříjemným driftováním, což dokonce vedlo až k soudu. Není tedy překvapivé, že se na Joy-Cony Nintendo soustředilo a od základu je přepracovalo. Během představení konzole jsme se ovšem na adresu ovladačů nedozvěděli nic bližšího stran jejich technologie, nyní však došlo na potvrzení, že nevyužívají Hallova jevu. Právě toho využívaly neoficiální senzory, které si hráči nechávali montovat jako nahrádní analogovou páčku, aby se zbavili driftování.
Jak nicméně nové Joy-Cony fungují, pokud nejde o Hallův efekt, a jak bude zamezeno driftování a prodlouží se jejich životnost? To zatím nebylo prozrazeno ani v blogu s vývojáři, ani při pozdějším rozhovoru. Ale i kdyby informace nepřišla oficiálně, časem by se určitě někdo postaral o rozpitvání. Páčky mají každopádně být celkově odolnější a plynulejší při pohybu a také tišší, vrcholem jejich snah o vylepšení ovladačů má pak být nový Pro Controller 2, jak pro změnu uvedl Nate Bihldorff, senior viceprezident „Product Development & Publishing“.
Pokud jste nikdy nebyli nabádáni, abyste olízli cartridge své nové hry pro Switch – samozřejmě zbrusu nové a netknuté – vězte, že to má důvod, kterými se někteří hráči baví. Kdybyste to zkusili, hned byste zjistili, že nejde o zrovna příjemnou chuť, což má zabránit nechtěné konzumaci například dětmi nebo domácími mazlíčky. A pokud vás podobně jako redaktory magazínu GameSpot zajímalo, zda se tato nedobrá chuť vrací i u cartridgů pro Nintendo Switch 2, máme pro vás pozitivní odpověď – ano, vrací. A Kouiči Kawamoto nemůže uvěřit, že to lidé zkouší dobrovolně…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Welcome Tour čo ani nie je poriadne hra, tak za 5€ určite nestojí. A ešte si to takto hlúpo idú obhajovať. Uvidíme aký bude Mario Kart World celkovo, ale zatiaľ mi nepríde, že by to malo stáť 80€. Tak veľa, za tak jednoduchú hru, určite nie.
A že nie je isté, či budú Joy-Cony opäť trpieť driftovaním, je tiež dosť smutné. Ešte horšie ak by sa potvrdilo, že aj tieto nové, môžu časom driftovať.