branding
Nintendo nebude válčit na poli akvizicí

Nintendo nebude válčit na poli akvizicí

Zajímá se ale o NFT a naznačuje, že příští konzole může být zpětně kompatibilní se Switchem

Zdroj: Nintendo
3. 2. 2022

Na dopolední zprávu, že se hybridní konzole Switch stala v historii Nintenda nejúspěšnější, co se počtu prodaných kusů týče, navazují další informace, které zazněly během zveřejňování posledních finančních výsledků. Dotazy investorů mířily nejrůznějšími směry, takže si můžeme shrnout, jak se japonská společnost staví hned k několika tématům. Zahrnují nejen případné akvizice v návaznosti na dění v Microsoftu a Sony, ale také postoj k NFT či opatrný náhled na některé z potenciálních funkcí nástupce Switche.

Switch je po pěti letech na trhu teprve v polovině svého životního cyklu, a i když nepochybně dojde k překryvu s novou konzolí, pravděpodobně nebude trvat dalších pět let.

Začněme nejprve vyjádřením prezidenta Šuntara Furukawy, ovlivňujícím do značné míry očekávání hráčů. Ačkoliv se ještě nedávno živě spekulovalo nad tím, že Nintendo užuž oznámí buďto vylepšený Switch, nebo konzoli nové generace, podle Furukawy zatím nemusí být podobné úvahy na stole. V rozpravě s investory totiž uvedl, že Switch je po pěti letech na trhu teprve v polovině svého životního cyklu, a i když nepochybně dojde k překryvu s novou konzolí, pravděpodobně nebude trvat dalších pět let. I s přihlédnutím k velikosti hráčské základny a situaci na poli s polovodičovými čipy, se proto nemusíme oznámení další generace dočkat letos a možná ani příští rok.

Ať už se ale Nintendo rozhodne jakkoliv, další z vyjádření naznačuje, že nová konzole automaticky nepotopí loď s více než 100 miliony majiteli Switche. Na dotaz, jak bude společnost postupovat právě s vědomím, že je tu tolik hráčů na současné konzoli, odpovídá Nintendo mlhavě, podle analytika Davida Gibsona ale lze za vyjádřením číst inklinaci ke zpětné kompatibilitě. „I v šestém roce Switche na trhu zachováváme momentum a přemýšlíme, jak do vydání nové konzole počet 100 milionů hráčů ještě zvýšit,“ zní Gibsonova parafráze vyjádření Nintenda. Férově ale musíme připustit, že se dá postoj japonské společnosti vysvětlit jednoduše tak, že bude až do konce životního cyklu dělat maximum pro to, aby si Switch koupilo co nejvíc lidí, což je přesně to, co bychom od Nintenda, Sony i Microsoftu očekávali.

V čem se ale postup Nintenda bude od ostatních výrobců konzolí lišit, jsou akvizice. Šuntaro Furukawa opět potvrdil, že spíše než nakupování nových studií razí Nintendo strategii organického růstu vlastních týmů a právě v tom hodlá společnost pokračovat i nadále. Pro Furukawu je navíc důležité, aby interní či jinak spolupracující studia měla cit pro hry, které Nintendo na svých konzolích vydává, a to by nešlo v souvislosti s nově koupeným studiem automaticky očekávat. „Mít v naší skupině velké množství lidí, kteří nemají DNA společnosti Nintendo, to by nebylo pro naší společnost přínosem,“ řekl Furukawa a zdá se, že v tomhle ohledu má Nintendo jasno.

Jednomu z trendů se ale vyhýbat nechce, a jak už je zmíněno v úvodu, jde o NFT. Možnost prodávat lidem malá digitální díla, vycházející s největší pravděpodobnosti z nejslavnějších her bohatého portfolia, je pro Nintendo lákavé a vnímá nabízené možnosti. „Máme o tuto oblast zájem, cítíme v ní potenciál, ale zatím je velmi složité určit, jakou zábavu [do NFT] můžeme vložit,“ řekl Furukawa. Mezi řádky tím naznačil, že pokud na nějaká NFT v podání Nintenda dojde, pravděpodobně budou spojena přímo s jednotlivými hrami a nepůjde tudíž jen o prostředek pro získání snadných peněz, i když je takové hodnocení velmi zkratkovité a nepostihuje komplexnost tohoto nového trendu.

 

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru