O víkendu jsme vás informovali, že hit Devil May Cry 5 ve verzi pro PlayStation 4 jako jediný na Západě “zakrývá” obnažené pozadí jedné z hrdinek hry takzvaným lens flare efektem. Už v okamžiku, kdy si této anomálie hráči všimli, spekulovalo se, že pokud nejde o nějakou chybu či nedopatření, je odlišnost výsledkem přísnějších pravidel, která Sony začala v uplynulých měsících uplatňovat a jimiž se musí vývojáři her řídit. Ačkoli jsme se od té doby nedočkali žádného oficiálního vysvětlení ze strany Sony nebo Capcomu, magazín Twinfinite si povšiml dalšího podobného případu.
Už krátce po oznámení vyšlo najevo, že verze pro PS4 bude ochuzena o některé potenciálně ožehavé funkce.
Už 20. března vyjde na PlayStationu 4 a Switchi rozšířená verze hry Dead or Alive Xtreme 3, který je sám o sobě mnoha lidem trnem v oku, s podtitulem Scarlet. Hra byla oznámena loni na podzim a zatímco na PS4 půjde o comeback, na Switchi bude mít počin premiéru. Titul od studia Team Ninja a společnosti Koei Tecmo je pikantní záležitostí, ale jeho odvážnost nepřekračuje hranice dobrých mravů. Rozhodně v něm neuvidíte nic skandálního, jinak by ostatně nešlo o mainstreamový titul, i když přistupuje k digitální nahotě otevřeněji.
Už krátce po oznámení vyšlo najevo, že verze pro PS4 bude ochuzena o některé potenciálně ožehavé funkce. Teď se však ukázalo, že z ní zmizí i prvky, které byly nedílnou součástí původní verze pro PlayStation. V té se mohly hrdinkám plavky kupříkladu částečně rozvázat, k čemuž teď už na PS4 dojít nemá, zatímco na Switchi to problém není. Podobně jako v mateřské bojovce lze outfit také v jednotlivých disciplínách poškodit, ale znovu jen na hybridní konzoli.
Kvůli předchozím reakcím ze strany některých kritiků se nakonec hra oficiální cestou vůbec nedostala na Západ.
Paradoxně je tak zřejmě Nintendo k těmto choulostivým specialitám shovívavější, navzdory dlouholeté nálepce firmy zaměřené na mladší publikum. Už dříve jsme se dozvěděli, že Nintendu nevadí ani jiné “hanbaté” prvky. Třeba možnost pozlobit virtuální spoře oděné krásky větrem. Znovu jde přitom o něco, co původní hra obsahovala na PS4 i na Vitě a nebyl to žádný problém. Switch verze se také pochlubí nějakou speciální podporou technologie HD Rumble. PlayStation 4 pro změnu nabídne exkluzivní VR obsah. A samozřejmě také vyšší rozlišení a framerate.
Původní Dead or Alive Xtreme 3 vyšel v březnu 2016 na PS4 a Vitu. Kvůli předchozím reakcím ze strany některých kritiků se nakonec hra oficiální cestou vůbec nedostala na Západ. Asijská verze naštěstí obsahovala anglické titulky a nebyla uzamčena regionálním zámkem, takže ji bylo možné klidně objednat z druhého konce světa a hrát i u nás. Na PC vyšla odlehčená verze s podtitulem Venus Vacation. Scarlet kromě jiného přinese na konzole právě i nové postavy z této edice. Ani tato verze ale zřejmě nezamíří na do Evropy a USA, takže je třeba opět spolehnout se na dovoz. Titul má znovu obsahovat anglické titulky.
Možná se vám může hra jako taková jevit jako úplná hloupost. A ona to skutečně není žádná bomba. Myslím, že to můžu prohlásit, protože jsem si ji v době vydání nechal poslat přes půl světa a zjistil, že ač slibuje “bujný dekolt”, ve skutečnosti nabízí spíš “plochý hrudník a prsa po tátovi”. O její kvalitu ale v tomto případě vůbec nejde. Na první pohled se titul a jeho “funkce” může jevit vulgárně, ale je to nevinná kratochvíle pro dospělé, která je mnohem cudnější než Maxim.
Problém je, že se množí případy her, které jsou od 18 let, nakládají s erotikou jen v náznacích, a přesto čelí nějakým zbytečným cenzurním zásahům, které mohou v budoucnu omezovat kreativitu autorů. A samotní vývojáři si na to stěžují. Například bývalý producent z Blizzardu Mark Kern, který americkou pobočku Sony obvinil z cenzury, puritánství a vnucování americké morálky zbytku světa. Kern tvrdí, že USA dělají světu mravnostní policii a nazývá to kulturním útlakem.
Dnes se to týká Dead or Alive Xtreme, které je dlouhodobě na pranýři. Zítra to už ale může být třeba Catherine: Full Body Edition a příště dospělá hra typu Zaklínače, která není o sexu, ale může k ní patřit. Holý kousek digitální kůže bez zobrazených genitálií přitom není žádné společenské tabu. Anebo alespoň u nás v Evropě ne, kde jsou společenská a kulturní měřítka jiná než za oceánem. Jsme tolerantnější k lidské sexualitě v umění a méně tolerantní k explicitnímu násilí. Takto jsou ale další země ve vleku amerických standardů, kterým se přizpůsobují.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak co se týče té prasácké osekané verze té odbočky ve formě Dead or Alive Extreme pro Playstation 4 tak na to jim dlabu.Do této leč příjemné hříčky neinvestuji ani jedinou korunu pokud razantně nezmění obsah,který by měl po právu náležet každému hráči co si za hru zaplatí.Nebo dát na výběr a bylo by vše vyřešeno.Ten kdo by se cítil utiskován nahotou by si jí v nastavení vypl a ostatní by si v klidu hru užily se vším všudy.Hlavně,že není problém vydat pod vlajkovou stájí Sony Playstation brutální/násilné budoucí hry jako je Days Gone nebo The Last of Us part II kde podle gameplay záběrů z E3 2018 povýšila brutalita na novou úroven.Tam Ellie zabodne cápkovi několikrát nůž do krku,následuje scénka chlápka přivázaného na větvi stromu kde mu div nelezou vnitřnosti z břicha.Asi tolik k tomu.Prostě v tomhle vývojáře/vydavatele podporovat nebudu.škoda docela rád bych si vyzkoušel tu odbočku Extreme.O DMC V cenzuře nemluvě taky děs běs.Nejsem fanouškem těchto cenzur.
Ale zpět k DOA6, teď hráči na FCB prosí, aby obsah toho předraženého season passu uvolnili po jednotlivých postavách. Jsem zvědav pokud přes tyto četné prosby na sociálních sítích vývojáři hráčům vyjdou vstříc a oblečky jednotlivě uvolní, jaká bude jejich cena za kus. Ve SFV jeden vyšel na téměř 100 kč v době vydání Arcade edice. Mávnul jsem rukou a vzdal jsem to, tohle fakt ne. Myslím, že až vyvolají vývojáři v hráčích neskutečně velkou potřebu obleček z předraženého season passu vlastnit, nastaví cenu, že se budeme divit. Na druhou stranu si říkám, že je možná fakt to vzdát a za obleček zaplatit, protože, to co je zamčené v základní hře, to nemáme šanci odemknout. Tak bych si koupil alespoň třeba za pět stovek pět fakt pěkných oblečků pro své oblíbené bojovníky abych si hru alespoň trochu užil. Nicméně bez mojí oblíbené Momiji a Hayateho bez paměti, tedy jeho speciální verzi se jménem Ein to bude těžké. Nicméně stále chybí Lobby match, takže si s kamarádem nemáme šanci zahrát, protože v ranked matchi se těžko máme šanci potkat 🙁 Jinak projeď si youtube videa, tam je hra kritizována ze všech stran. Jak uměle utlumený sexizmus šestého dílu tak nemožnost odemknout ve škeré oblečky, účesy, brýle a hudbu.
Bylo by fajn, kdyby VORTEX udělal nějaký speciál o japonských bojovkách a jejich obsahu, přístupu k hráčům. Třeba takový Injustice nebo Mortal Kombat jsou obsahově a zábavností úplně jiná liga.
1. hra nezahrnuje tolik oblíbený TAG mod však Tina a Bass, nebo Tina a Mila, nebo Bass a Rig atp. Tohle bylo vždy rukopisem této značky již od druhého dílu.
2. hra nezahrnuje Team battle mod.
3. hra zahrnuje prozatím jen jednu vítěznou pózu. Třeba takový pětka první verze hry v den vydání zahrnovala vítězné pozy tři.
4. odemykání oblečků je možné jen formou lootvání (dnes možná patch konečně upravil nebo odstranil tento tolik kritizovaný systém), tedy získání náhodného počtu bodů za dohrání třeba režimu arcade.
5. první season pass stojí téměř sto dolarů, tj. 2500 kč. Jen pro info Last round verze DOA5 měla season passů sedm, a každý za 2500 kč.
6. prsa nelze natřásat pohybem ovladače jako v případě DOA5 LA
7. Momiji a Rachel, dvě top (baby z NG série od Team Ninja) postavy ve hře nejsou a patrně budou až lákadlem jiné edice, třeba edice pro PS5.
Docela rád bych si přečetl vaší recenzi kluci. Na internetu zejména na FCB hry je neskutečný hate defakto pod každým článkem k této hře, metacritic PC verze hry uživatelů dává hře známku 4,9/10, PS 4 a XO hráči pak lehce nad pět a já s kamarády co značce fandíme se nedivíme. Nejvíce je kritizovaná cena season passu a způsob, kterým je defakto nemožné odemknout obleček své oblíbené bojovnici. V podstatě za tisíc hodin, kdy náhodně tolik toužený oblek odemkneme, už nás hra nebude bavit. Řekl bych, že si vývojáři zaslouží studenou sprchu. Tenhle přístup není fair-play. Hrou se má hráč bavit, mít z ní radost a ne být naštvaný jako hráči třeba Tomb Raidera, kde dostávají stále DLC oblečky pro Laru jako pro jeskyní ženu, či princeznu Paititi. Všichni volají po jediném, dejte nám nějaký explorer oblek a zrušte outfit restriction. Ale vývojáři se hráčům řekl bych jen vysmívají dalším a dalším otřesným ne Tomb Raider připomínajícím oblečkem. O praktičnosti těch sandálů a tunic, plášťů a těžkých kůží ověšenými všemožnými kostmi je lepší ani nemluvit. Lara by skočila do vody a pochybuji, že by ještě někdy vyplavala. To jen, že si hrají na realističnost ale to už odbíhám od tématu.
K DOA Xtreme 3, mám koupené hned jak vyšlo z ochodu Play Asia jelikož jsem fnaoušek značky od prvního dílu z dob PSX. Nechápu, když je ve hře zrušené to natřásání prsou formou pohybu gamepadu, proč do hry nepřidají alespoň nějaké nové disciplíny, bral bych třeba to jet-ski co bylo v Xtreme 2. Potěšila by i ta smrtelně nebezpečná klouzačka nebo třeba v kasínu bedny. Fakt nechápu jaký smysl, tato edice kromě pár přidaných postav má. Stejně Tina nebo Christie tam není, takže v podstatě Scarlet verze hry je pro PS4 hráče absolutní zbytečnost. Škoda, to jet-ski bych si fakt rád zajezdil 🙁
Jinak se mě ale ten tvůj rozbor zaujal. O Xtreme si myslím v podstatě totéž. Také by měl potěšil návrat vodních skútrů, které by nafoukly obsah hry, a hlavně si myslím, že titul potřebuje gaučový multiplayer jako sůl.
K Xtreme 3. Hrát volejbal s někým v kooperaci nebo proti sobě, to by byl nový rozměr hratelnosti pro tuto hru! Docela tam Team Ninja mohl zakomponovat i plážové zápasy. Moc bych si přál aby z toho udělali trochu větší hru nežli jen animace + 6 plážových miniher a 3 v kasínu. Odehrál jsem tam cca 300 hodin a už to takový rok nemohu ani zapnout, prostě mě ta repetetivní hratelnost už začala otravovat nežli bavit. Nejhorší je pak, když cheme dát slečně třeba ten tiket pro jeden ze čtyř tanečků u tyče nebo plavky (jako owner s maximálním ukazatelem přátelství samozřejmě ) a ona ten dáreček neakceptuje. V podstatě celá ta hra/dovolená je díky tomuto okamžiku zahozena a navíc my jako owner postava musíme nechat dárek opět zabalit za nemalou cenu. Tohle by chtělo fakt překopat.
Možná se bojí propírání v dnes velmi aktivních mainstreamových médiích, které hrám nerozumí a něco jako rating neřeší. A nebo ví, že jejich hry stejně hrají i mladší lidé pod ratingem, tak to schizofrenně upravují i pro ně.
Podle mě by asi nejvíc pomohlo razantnější zdůrazňování a možná i prosazování ratingů her. Když už za ně vývojáři platí takové peníze, tak ať alespoň fungují. Ani nevím, ale kontrolují vůbec obchody věk při koupi krabicovek? Nebo upozorňují rodiče, že je to hra od 16, 18 atd.? Spousta lidí kolem mě ani neví, že hry nějaký věkový rating mají :-/