Jak vývojáři z EA slíbili, tak se i úderem dnešní 17. hodiny stalo. Svého představení se dočkalo NHL 22 a došlo i na potvrzení posledních spekulací. Ano, série po dlouhých sedmi letech přechází ze zastaralého enginu Ignite na nejnovější Frostbite a konečně nabídne hráčům něco nového. Informací momentálně není dostupných mnoho, víme ale, že přechod na Frostbite přinese lepší grafiku, animace, chování hráčů a zpracování stadiónů. Hra vyjde 15. října, ale aby těch pozitivních zpráv nebylo příliš, opět pouze na konzolích.
„Hra NHL 22 je poháněna technologií Frostbite a hraje klíčovou roli jako hráči na ledě v dosud nejrealističtějším hokejovém zážitku,“ říkají vývojáři vzletně. V krátkosti se věnují grafickému vylepšení hry, které lze sledovat i z poměrně tradičně střiženého traileru. „Engine Frostbite přináší obrovské vizuální vylepšení, které výrazně zvyšuje uvěřitelnost celé hry. Od přepracované podoby hráčů, až po zcela nové animace očí, které sledují dění na hřišti a reagují na pohyb,“ dodávají zástupci EA. Další novinkou pak bude systém Superstar X-Factor známý ze série Madden NFL. Díky němu dostanou hráči přístup k unikátním schopnostem přibližně stovky hokejistů a možnost ovlivnit zápasy zcela novými způsoby. Jinými slovy řečeno, ti nejlepší hokejisté ze všech budou zpracování s důrazem na své typické chování na ledě, kterého budete moci využít ve vlastní prospěch. Frostbite pak pochopitelně neovlivní jen vizuální stránku, ale také okolnosti spojené s fyzikou, jako je chování puku, resp. dotek puku s hokejkou.
Pokud bychom se ale měli k vizuálním vylepšením vrátit, EA Sports slibuje například realističtější ztvárnění pokožky jednotlivých hokejistů, nasvícení arén a detailů, které mají hru vylepšit i na Xboxu One a PlayStationu 4. Je důležité zmínit, že navzdory spekulacím se četná vylepšení a Frostbite skutečně týkají i těchto platforem, takže by hráči neměli přijít zkrátka. Oproti verzím pro PS5 a Xbox Series nicméně přijdou o některé stíny, detaily či částicové efekty, spolu s záležitostmi jako je rychlejší načítání. Bez ohledu na to, kde budete NHL hrát, byste si však měli užít realističtějšího zpracování lední plochy, která je prý neporovnatelná s tou, která byla dostupná v dílech běžících na Ignitu.
Z traileru je pak patrné, že se vrátí režim World of CHEL a hra nebude zpracovávat jen soutěž NHL. Do jaké hloubky nabídka ostatních klubů a soutěží půjde, není v tuto chvíli zřejmé, stále ale doufáme v českou nejvyšší soutěž i další evropské ligy. Jak už bylo uvedeno výše, NHL 22 dorazí už 15. října a dostupné bude nejen pro novou, ale pochopitelně i předchozí generaci konzolí. I tam by ovšem měla uplatnit engine Frostbite a i díky cross-progressu v HUT tudíž nedojde k žádnému rozštěpení komunity jako například u série FIFA. Posledním střípkem hodným zmínky je pak samozřejmě hlavní tvář letošního ročníku, kterým se stal americký mladík Auston Matthews z Toronta. A ano, jeho švihácký knírek bude na hráče zhlížet i z přebalu hry.