Vývojáři z Electronic Arts odvysílali další video, ve kterém se podrobně věnují novinkám v připravovaném NHL 22. Předposlední vývojářský deníček se věnuje režimu Be-A-Pro, tvorbě hráče, kariéře a dalším vylepšením, mezi kterými je i možnost vytvářet v editoru vlastní soupisky a ty následně sdílet s ostatními. Zástupci týmu uvedli, že tím reagují na četná volání komunity a doufají, že sdílení soupisek otevře cestu k další zábavě. Specificky příliš nevymezují, k čemu všemu se dá funkce použít, ale jako příklad měli již předem vytvořeny soupisky odrážející například všechny nováčky v lize, nebo soupisky tak, jak vypadaly v sezóně 1994-95. Potenciálně se tím otevírá cesta k jednoduchým modifikacím, jak si připomenout slavnou éru, a to nejen v rychlém zápase proti kamarádovi, ale třeba i ve zmiňovaném režimu kariéry.
Sdílení soupisek bylo tím posledním, co vývojáři v bezmála 20minutovém videu prezentovali, ale z mnoha komentářů se jeví, že jde o jednu z nejzajímavějších funkcí NHL 22. Vývojáři rovněž slíbili, že dostupná bude od prvního dne vydání, takže nejde jen o příslib – jako například u vylepšeného systému skautů v sérii Madden, na který ani po slibech stále nedošlo – ale o hotovou funkci připravenou sloužit svému účelu. Škoda jen, že nelze adekvátně upravovat dresy, případně importovat vlastní, aby mohlo být v případě historických módů dosaženo lepší autenticity. Na druhou stranu, dresy v NHL se až tak dramaticky nemění a iluze by mohla zafungovat. Z praktického hlediska je sdílení soupisek pozitivní zprávou i pro příznivce nižších či evropských soutěží, které nemusí mít všechny atributy na svém místě a čas od času by se hodila nějaká smysluplná korekce.
Příběhové linie jsou bohužel pouze sadou podmínek, které je nutné v Be-A-Pro splnit, aby se odemknula nová schopnost X-Factor a spočívají například v setrvání určitého počtu sezón v jednom klubu.
Co se týče dalších novinek, NHL 22 chce skutečně za každou cenu prodat systém X-Factor, který odlišuje legendární hráče od ostatních. Systém se propisuje do režimů Be-A-Pro i kariéry, viditelnější dopad ale bude mít z pochopitelných důvodů v prvním zmíněném. Ve skutečnosti by schopnosti X-Factoru mohly v tomto módu rozehrát příběhové linie, na které je přímo navázáno odemykání dílčích schopností. Vývojáři o nich mluví jako o příbězích, zatím se ale nezdá, že bychom se dočkali něčeho filmového. Slovem Stoyrline je totiž vyjádřena pouze sada podmínek, které je nutné v Be-A-Pro splnit, aby se schopnost odemknula a spočívají například v setrvání určitého počtu sezón v jednom klubu, nastřílení daného množství branek a další podobné výzvy. Unikátnost má spočívat v tom, že se příběhové linie proplétají a mohou být na sobě závislé, pořád ale za systémem nevidíme nic jiného, než trochu propracovanější vývoj hráče. Podobně na tom jsou i další veličiny, jako popularita u fanoušků, manažera či v týmu, nebo narůstající statut legendy. Vývojáři chtěli dosáhnout toho, aby měly tyto atributy nějaký smysl, proto prodloužili jejich životnost zvětšením stupnice, po které se dá stoupat (i klesat) a ukazatel legendárního statusu nechají naplňovat pomaleji. Podle vývojářů se měl změnit také systém konverzací s manažerem, ale zřejmě dojde jen na obohacení několika možností a provázání s popisovaným systémem příběhových linií.
Pokud máte rádi režim kariéry, vzhledem k dění ve skutečné NHL se vám otevírá hned několik možností, jak začít. Jednou z možností je, odstartovat s 32 týmy s tím, že Seattle Kraken mohou posloužit pro tvorbu vašeho vlastního týmu. V rozšířeném draftu si vyberete příslušné hráče a odměnou vám bude kompletní oficiální grafika nového týmu a adekvátní komentář. Pokud však chcete do hry vstoupit se svým vlastním týmem, i tato možnost zůstává z loňska, ovšem s rozdílem, že váš tým bude již třiatřicátý a Krakeny doplní coby nováček v lize. Ani na tomto místě se ale nezdá, že vývojáři nad rámec implementace X-Factoru provedli nějaké významné změny a vše odhalí až vlastní hraní. To bude zpřístupněno od 7. října všem předplatitelům EA Play, kteří tak mohou hrát o celých osm dní dříve nežli všichni ostatní. Samozřejmě ale jen po omezenou dobu 10 hodin, jak bývá u trialu od EA zvykem.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.