Zatímco Cyberpunk 2077 se své nativní verze pro konzole PlayStation 5 a Xbox Series dočkal v polovině února, vylepšení pro Zaklínače 3 mělo dorazit později. Vývojáři z CD Projektu RED označili za cílový termín po odkladu z konce loňského roku letošní druhé čtvrtletí a práci svěřili do rukou odborníkům na porty ze Saber Interactive. Obě informace ale od včerejšího večera neplatí, když polští vývojáři oznámili jednak přesun vývoje chystaného upgradu zpět do vlastního studia a jednak vydání odložili na neurčito.
We have decided to have our in-house development team conduct the remaining work on the next-gen version of The Witcher 3: Wild Hunt. We are currently evaluating the scope of work to be done and thus have to postpone Q2 release until further notice. 1/2
— The Witcher (@witchergame) April 13, 2022
„Rozhodli jsme se, že zbývající práce na next-gen verzi hry Zaklínač 3: Divoký hon dokončí náš vlastní vývojářský tým,“ uvedli vývojáři v krátkém prohlášení. Dodali, že budou muset zanalyzovat již odvedenou práci, aby dokázali odhadnout, co všechno je ještě třeba dokončit a právě z toho důvodu odkládají vydání ze slibovaného 2. čtvrtletí letošního roku na dosud blíže neurčený termín. „Děkujeme za pochopení. Budeme vás co nejdříve informovat,“ dodali pak vývojáři z CD Projektu RED a neposkytli k situaci žádný další komentář. Zpráva pro investory je nicméně delší o jednu větu, v níž se uvádí, že tento krok přišel na doporučení od lidí zodpovědných za vývoj next-gen upgradu, čímž se otevírá prostor pro další spekulace.
S přihlédnutím k válce na Ukrajině, všeobecnému odsouzení ruské agrese a jasnému postoji CD Projektu se proto zdá, že byl vývoj ukončen z tohoto důvodu.
Jak už bylo uvedeno výše, o vylepšení – které se mělo mimochodem týkat nejen PS5 a Xbox Series, ale také verze pro PC – se staral tým Saber Interactive. Jenže zatímco centrála tohoto studia je na Floridě, jedna z poboček sídlí v Petrohradu a shodou okolností jde o místo, kde mělo chystané vylepšení vznikat. Informaci rozebírá například magazín Kotaku, který potvrzuje, že v Petrohradu vznikal port pro Switch a stejní lidé měli být i dle předchozích vyjádření CD Projektu RED zapojeni také do práce na upgradu. S přihlédnutím k válce na Ukrajině, všeobecnému odsouzení ruské agrese a jasnému postoji CD Projektu se proto zdá, že byl vývoj ukončen z tohoto důvodu a se Saberem se už v tuto chvíli nepočítá.
Na žádosti velkých zahraničních magazínu nicméně zástupci polské společnosti dále nereagovali a uvedli pouze, že v tuto chvíli už nemají k situaci žádný další komentář. Pokud je vysvětlení takové, jaké předkládá Kotaku, jde o velmi citlivou záležitost a dá se tváří tvář nastalým okolnostem pochopit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Už od Witcher 2 poslouchám od Cd projektu výmluvy, to byla doby kdy vyšel Witcher 2 na PC v příšerném stavu a kousal se lidem, kteří rozjeli mnohem krásnější a větší hry.
To byl ten jejich slavnej RED engine, kterej se jim hezky vymstil u cyberpunku, kterej je hodně hustě nasázenej objekty a texturamy, svoje obavy psali lidi na redditu už v roce 2016 kdy modeři s tím enginem pracovali a nadávali na něj, dávno měli přejít na Unreal engine, jenže lidská chamtivost, proč se dělit s Epic games, když to nějak přeci zvládnou, nezvládli.
Co jejich spolupráce s GOG a Geforce now oznámena v roce 2020? Naslibováno hory doly, jak budou podporovat spoustu her atd. no a po letech není na geforce now ani základní verze GOG Witcher 3 bez DLC, uplně se na to vyprdli..a dali tam Goty a kupte si obě DLC jinak si nezahrajete gog witcher 3 na geforce now.. a co se jiných gog her týče? Witcher Serie, cyberpunk a 2 indie hry.. to je celá jejich práce za Rok a půl pro geforce now, bravo..
Je to furt dokolečka, sliby, zklamaní, omlouvání se.
Za mě ať už raději nic neslibují.. lepší lidi překvapit a potěšit, než nenaplňovat sliby..