Avengers od vývojářů z Crystal Dynamics se 18. března dočkají vydání nového DLC s Hawkeyem a také vylepšení pro nové konzole. Těžko usuzovat, na co se fanoušci těší víc, faktem ovšem je, že next-gen upgrade může potenciálně přivést nové hráče, kteří titul odkládali do doby, dokud si ho nebudou moci zahrát na PS5 a Xboxu Series. Není proto divu, že se vývojáři snaží už dopředu nalákat, co mohou hráči očekávat a přináší podrobný rozpis novinek pro obě zmiňované platformy. Tabulky, které se objevily na sociálních sítích, jsou poměrně všeříkající a kromě vymezení, v jakém rozlišení či s jakou frekvencí snímků si na nových konzolích zahrajeme, vysvětlují také rozdíly mezi nativní next-gen verzí a hře běžící na nových systémech v režimu zpětné kompatibility.
For those wondering about the upgrade for Xbox consoles, since the devs can't talk about it pic.twitter.com/FBAco3WU2T
— Anthony (@blackninja504) February 22, 2021
V první řadě vývojáři potvrzují, že ať už budete hrát kdekoliv, hra umožní hraní napříč generacemi obou konzolí a počítat přirozeně můžete i s cross-gen uloženými pozicemi. Novinkami pro nativní next-gen verzi ale jsou ještě rychlejší načítací časy, textury ve vysokém rozlišení, vylepšená destrukce, lepší audio, odlesky světla či anizotropní filtrování textur. Rozdíly mezi verzemi pro PS5 a Xbox Series pak přichází na úrovni haptické odezvy, kterou konzole od Microsoftu nemůže nabídnout a překvapivě i v absenci výběru výkonnostních módů.
Zatímco na PS5 si podle tabulky mohou hráči zvolit, zda upřednostní stabilní framerate 60 fps, nebo nativní 4K rozlišení, Xbox Series X nic takového nenabízí. V případě výkonnějšího Xboxu je uvedena pouze možnost plného 4K a v případě Xboxu Series S technické maximum 1440p. Informace je ale matoucí především proto, že tabulka určená pro nový Xbox nikde nezmiňuje frekvenci snímků, a tak se můžeme momentálně pouze domnívat, jak na tom Avengers na této konzoli budou. Možné také je, že nabídka dvou režimů na PS5 je výsledkem úzké spolupráce Square Enix a Sony, tedy exkluzivní funkce, kterou si na jiné platformě (alespoň prozatím) užít nelze.