Už během komentování čtvrtečního Inside Xbox jsem si všiml reakcí, v nichž diváci dávali hlasitě najevo, jak moc se jim prezentované hry nezamlouvají. „Tohle má být ten next-gen,“ ptali se někteří. „Tady Microsoft skončil, absolutní nezájem,“ říkali další. Sledovali přitom trailery z her, které se mají objevit v nadcházejících 6-10 měsících a jejich společným jmenovatelem je, že vyjdou – mimo jiné platformy – také na konzoli Xbox Series X. Navíc se mezi nimi našlo několik zajímavých kousků, o nichž rozhodně nelze mluvit jako o zklamaní, takže je mnohem důležitější ptát se, co přesně od next-genu očekáváte. Zvlášť, když v tomto duchu budou prezentace Microsoftu i Sony téměř jistě pokračovat nejen do uvedení obou nových konzolí, ale také dlouho po něm. Možná to nechcete slyšet, ale skrze trailery k vám opravdu žádný velký pokrok promlouvat nebude a mám obavy, že ani obrovská očekávání v podobě technologického skoku nebudou zcela naplněna.
Nikdo přitom nerozporuje, že nový hardware poskytne vývojářům nové možnosti. Hry budou nepochybně hezčí, zvlášť ty, na nichž pracují interní týmy obou společností. Neměli bychom však zapomínat, že takové tituly tvoří minoritu a o drtivou většinu produkce se starají third party studia různých velikostí, která ze dne na den neposunou své standardy, a hlavně možnosti jen proto, že dostanou extra výpočetní výkon navíc. Už teď jim PS4 Pro a Xbox One X dovolují, co základní verze konzolí z roku 2013 neumožňovaly, a v promo videích umí jednotliví vývojáři doslova čarovat. Dosavadní trailery proto vypadají skvěle a od těch nadcházejících je žádná tlustá čára dělit nebude. Z tohoto důvodu si během prezentací, jako byl Inside Xbox, téměř jistě nevšimnete, že mají modely větší počet polygonů, nebo že jsou textury ve vyšším rozlišení, protože víc už z typických in-egnine záběrů (tedy z těch, které nereprezentují finální podobu při vlastním hraní) skokově vytáhnout nejde.
Ne nadarmo proto všichni spolupracující vývojáři v rámci Inside Xbox jako kolovrátek omílali skutečnost, že v jejich hrách rázem nejsou žádné loadingy a že všechno běží ve stabilní frekvenci 60 a víc snímků za vteřinu.
Zmínka o vylepšených revizích současné generace konzolí je důležitá i proto, že dostupný výkon nastavuje laťku poměrně vysoko a s přihlédnutím k tomu, že některé současné hry již běží v rozlišení 4K a podporují HDR, není možné jít výrazně dál za tyto hranice. Jistě, ray tracing pomůže výslednému dojmu a promění se v pocit, že sledujeme mnohem lépe nasvícenou scénu, všechny obvyklé střihy a efekty ale znovu naznačí, že jde o trailer, který jsme už ve stejně kvalitním zpracování sledovali v uplynulých letech mnohokrát. Ne nadarmo proto všichni spolupracující vývojáři v rámci Inside Xbox jako kolovrátek omílali skutečnost, že v jejich hrách rázem nejsou žádné loadingy a že všechno běží ve stabilní frekvenci 60 a víc snímků za vteřinu. To budeme moci docenit až v momentě, kdy si danou hru pro některou z nových konzolí pořídíme a pustíme doma, v trailerech se tyhle věci ale neodrazí. Platí to i o všech drobnostech, jako jsou například vlasy (ó, jak se o nich mluvilo před sedmi lety) nebo lepší fyzika obecně, již lze bez problému dosáhnout už dnes, ale potřebuje dostatek výkonu, který se současným konzolím nedostává. Tohle všechno pak má potenciál dát smysl až jako celek, odprezentovat však tyto změny hraničí s nemožným.
Na druhou stranu rozumím rozpakům a mírnému rozčarování ve vašich řadách. I já bych si přál, aby nás next-gen konzole vzaly bezprecedentním útokem něčeho, co jsme dosud neviděli, ale jak už jsem řekl v úvodu – mám velké obavy, zda je to skutečně v jejich silách. Když bych měl vzít pouze hry pro PC – tedy hardware, který je limitován jen tím, co je momentálně na trhu – ani tady neexistuje hra, která by byla v porovnání s ryze konzolovou produkcí jiná. Lepší v detailech? Určitě! Z jiného světa? Nikoliv. Navíc, a to je také důležité, s příchodem nových konzolí se nezmění ani rozložení sil mezi vývojáři. Pořád budou vznikat menší hry se slabším technickým zpracováním, které nebudou schopné konkurovat Ubisoftu, Rockstaru, Naughty Dog, Activisionu ani dalším velkým firmám, bez ohledu na to, že jejich hry na nové konzole zamíří a budou na to mít plné právo.
Myslete na to proto, až budete sledovat další a další prezentace v průběhu tohoto roku a opravdu si zkuste odpovědět na otázku z úvodu. Co skutečně čekáte od next-genu a lze to vůbec splnit?
Už jsem to psal i pod videem . Nečekám změnu – aspoň ne zásadní ale čekám že hry na X-Box budou ad1 na PC ad 2 nebudou schopné konkurovat PS5 stejně jako u stávající generace kdy opravdu nevím o něčem po čem bych na Xboxu zatoužil . Na PS4 těch her bylo podstatně víc asi 4 . Takže Já zůstanu na PC . ke konzoli není důvod – PC mám za nějakých 20 krabici 3-4 roky starou ( prací dávno zaplacenou ) a až posledního půl roku .mi některé hry nestíhají tak jak bych chtěl ( ale zase jsem zjistil že mě vlastně vůbec nebaví – GR-B nebo ten COD – Battleroyal )takže k výměně hardware přistoupím až u Cyberpunku a Deadstrandig ale závody o to jestli budou vyrábět lepší hardware rychleji než to budu stíhat kupovat jsem vzdal už před mnoha lety . Nemá to smysl a tak občas pár her nemám max – no a .
Klucí to sou zase dohady tady :). Teraflopy sem a tam. Faktem je, skok to nebude. Ten skok bude casem s optimalizací na HW. XBOX one x sem dal kámosovi bo mam počítač s 2080ti a nedavalo to smysl zvlást potom co je gamepass i na PC. Tak sem si nechal jen PS4Pro a switch na cesty. Aktualní bottleneck je soucasna generace konzolí a ochota optimalizovat enginy her, ono to jde jen to je mega penez a casu navic. Musi to bezet na vsem. Tudiz pokud budou vychazet cross-gen limitace tu budou proste. Jak tu uz mnozi psali zdimat vykon nextgenu se zacne za 3-4 mozna 5-6 let proste zase ke konci. Viz GoT a TLOUII na to sem fakt zvedavej, az se mi nechce verit ze to fakt vyzdimaj z 4,2TF a predpotopnim Jaguar APU. Ale ona optimalizace je mocna carodejka, staci nerenderovat co na scene neni videt (coz se bezne deje) a razem uz TF nejsou takovy problem ale ty technologie ktere to dokazou a lidi co to takhle umi s optimalizovat to jsou obrovske extra naklady a ne kazdy si to muze dovolit.
Pořád sázím na Sony PS5 exkluzivity. Tam podle mne není důvod, aby nebyly v grafice o třídu lepší než dosavadní PS4 exkluzivity. Pokud to ovšem Sony nezazdí cross-gen exkluzivními tituly, které půjdou spustit na i PS4. To by mne Sony zklamalo.
Je třeba si uvědomit , že nextgen bude ještě pár let fungovat jen v marketingu. Ty pravý hry pro budoucí hw jsou teprve ve vývoji nejspíše od letošního roku a na trh se dostaví až za pár let. Navíc pro vývojáře je to nelogický krok a hry by se nezaplatily. Proto budou nadále vyvíjet na současný platformy. Stačí se nad tím jen zamyslet.
Chlazení a instantní loading to mě zajímá.Jestli PS 5 pro vyjde současné s normální PS tak day one 👍.Je to konzole za cca 17k a ne PC za 70k takže rozdíly neřeším.
Napsal Zdeněk Princ .PC Fanboy.Nic ve zlem ale vs každé větě nebo článku cítím že preferuješ PC .To je sice hezké ale prosím o objektivitu tady nejsme na děckem hřišti
Zrovna kluci tady z vortexu jsou dosti objektivní
Tady nejsme někde na konzolista.cz nebo takovy podobní portály
Kde vědí hovno články několikrát vytrhavaji z kontextu a komunita jsou tam tupá stáda většina a všichni toxic jak prase a honej jsi tam ega kdo má xbox a kdo ps😂😂
A ty preferuješ zřejmě Xbox že ? a proč ? copak na něm vyšlo něco co jinde není a je to dobré – jednu fakt super hru kterou si nezahraji jinde . Pokud vím nic takového není . PS4 je jiná věc ta má exkusivní věci ke kterým se PCčkář a už vůbec někdo s X-boxem nedostane takže nerozumím tvému neštěstí že lidé preferují jiné platformy . A u nové tomu bude ještě víc protože PC budou zase výkonější a užitečnější v domácnosti a na PS5 budou zase hry od jako Bloodborne, Death Stranding , Horizon zero dawn atd atd a co bude mít X-box ??? Nic .
No všem by mělo být jasné že tento skok už nebude takový jako třeba z ps1 na ps2 tak to prostě je.
Lidé jsi mysli ze jako nová konzole o výkonu 12TF rozjede třeba assasina ve 4k hdr Ray tracing a k tomu ještě 60fps a ultra detaily a bude to dechberouci grafika na todle všechno u třeba takové open world hry je ten výkon málo.
Např Digital foundry dělaly test na xbox oneX vzali hitman 2 ten běží 4k 30fps aby ta hra při stejné grafice běžela 60 fps musela by mít konzole 9TF takže asi tak 3TF výkonu na to aby zvedli 30fps
Samozdrejme při této architektuře aktuálních konzolí.
Takže by lidé měli držet naděje na uzdě a ještě k tomu na začátku next genu než se všichni naučí pořádně pracovat s hardwarem.
Jak vypadaly hry na ps4 nebo xbox one na začátku a jak vypadají teď.
Ještě jsme chtěl dodat pak jsou Samozdrejme hry jako gears5 které běží i na xbox oneX 4k hdr a 60fps při krásně grafice ale není to open world a je to First party studio hra.
Od studií 3 stran jsme se takového zpracování u jiných her nedočkali a 1 hra je hodně málo já například vlastním
Xbox one X, ps4 pro, nintendo switch
A z 95 procent hraju multiplatformní hry protože exkluzivita AAA od jejich studií First party vyjde 1 až 2 ročně což pro herní průmysl je hodně málo pro hráče co by pak na těch konzoli hráli za hry
Zaklínač je open world a x box one x v Performance módu jede okolo 50 snímku .Záleží na Enginu ne jen na výkonu .A na x boxu one x .Jede ve 4 k ta hra ve 30 ne 60 .viz Digital Founders které zmiňuješ .Než myšlení zkus nic nepsat
Vždyt jsem psal že jede ve 30fps ten hitman 2 skus číst a že na 60 fps by jsi potřeboval aspoň 9tf při stejný architekture
A na základní ps4 běží tak 2procent her na 60 fps. A ten zaklínač mám na xboxu one X tak vím jak to chodí ale důležitý je ze to neběží 60 fps a to na rozlišení fullhd a hlavně zaklínač je 5 let stará hra od ty doby se grafika a náročnost posunuly.
A hlavně nesrovnavej grafiku samostatně v pc to je úplně jiný než v konzolích ty TF.
A hlavně jsem psal ať lidi neocekavaji moc taková je realita
Jestli jsi myslíš že pojedou hry na 4k hdr raytracing a 60fps a ultra detaily na plný koule prý nějaký dechberouci grafice na 12TF výkonu a ještě open world hry tak jsi spadnul z višně.
Kup jsi pc a vyzkoušej jsi jak ty hry běží v realitě na jakej kartách jak neskusis nevíš.
Hulíš?12 teraflops na blbý asasin creed Valhala je až moc .To není tím ale enginem.Takovy Unreal engine dokáže i na blbe zakadlni PS4 dát u většiny her 60 snimku .To samé Call of duty warzone. Nepiš už nic úplně miluju jak úplný analfabet píše chytrá slova .,😃Joudo pokud by tu hru nedalo 12 teraflops.což je jen o něco málo Teraflops u nejvyššíčh modelů kdo by do pak měl rozjet na 60 snimku . Asasin creed není zrovna proslulé optimalizací .I PC u těchto her nejde rozhodně přes nějakých 100 snímku či více .Než něco napíšeš myslí😄
Já ti netvrdím že to nepobezi v 4k a hdr to samyoni oznamili ubi.
Ale už nikdo neřekl jaký fps a Ray tracing a jaká míra detailu určitě ne na plný kotel jak jsi někdo myslí a 6e to vytriska oči grafikou
I sám šéf studia Sony co dělá grand turismo napsal že ať lidi neocekavaji moc od nových konzoli že to bude skok ale ne tak velky jako u generaci ps1 a ps2 např
Ať drží svoje iluze o grafice a atd.. Na uzdě dohledem jsi článek od něho a přečti jsi než něco placnes
A to ti poví na Ps5 vývojář jejich First party studia
Navíc se podívejte na testy u Asasins creed Odysey .Kdy ani GTX 1080 v době kdy hra vyšla to nedávala pořádně v 60 snimakach. Při rozlišení 1440 p hráči si doteď stěžují že i nejvyšší modely karet to nedávají při 100 snímcích a více .Prostě ta hra je taková .i graficke karty nejvyššího modelu 2080 RTX to rozhodně nedávají v nějakých velkých číslech 😉Prostě engine hra je pěkná ale sou i hezčí hry co jedou ve 100 i více snímcích na PC. prostě engine je náročný a nebo prostě optimalizace není moc dobrá
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tady nejsme někde na konzolista.cz nebo takovy podobní portály
Kde vědí hovno články několikrát vytrhavaji z kontextu a komunita jsou tam tupá stáda většina a všichni toxic jak prase a honej jsi tam ega kdo má xbox a kdo ps😂😂
Nechávalí Xbox = PS fanboy
Nechávalí PS = Xbox fanboy
Geniální!
Lidé jsi mysli ze jako nová konzole o výkonu 12TF rozjede třeba assasina ve 4k hdr Ray tracing a k tomu ještě 60fps a ultra detaily a bude to dechberouci grafika na todle všechno u třeba takové open world hry je ten výkon málo.
Např Digital foundry dělaly test na xbox oneX vzali hitman 2 ten běží 4k 30fps aby ta hra při stejné grafice běžela 60 fps musela by mít konzole 9TF takže asi tak 3TF výkonu na to aby zvedli 30fps
Samozdrejme při této architektuře aktuálních konzolí.
Takže by lidé měli držet naděje na uzdě a ještě k tomu na začátku next genu než se všichni naučí pořádně pracovat s hardwarem.
Jak vypadaly hry na ps4 nebo xbox one na začátku a jak vypadají teď.
Od studií 3 stran jsme se takového zpracování u jiných her nedočkali a 1 hra je hodně málo já například vlastním
Xbox one X, ps4 pro, nintendo switch
A z 95 procent hraju multiplatformní hry protože exkluzivita AAA od jejich studií First party vyjde 1 až 2 ročně což pro herní průmysl je hodně málo pro hráče co by pak na těch konzoli hráli za hry
A na základní ps4 běží tak 2procent her na 60 fps. A ten zaklínač mám na xboxu one X tak vím jak to chodí ale důležitý je ze to neběží 60 fps a to na rozlišení fullhd a hlavně zaklínač je 5 let stará hra od ty doby se grafika a náročnost posunuly.
A hlavně nesrovnavej grafiku samostatně v pc to je úplně jiný než v konzolích ty TF.
A hlavně jsem psal ať lidi neocekavaji moc taková je realita
Jestli jsi myslíš že pojedou hry na 4k hdr raytracing a 60fps a ultra detaily na plný koule prý nějaký dechberouci grafice na 12TF výkonu a ještě open world hry tak jsi spadnul z višně.
Kup jsi pc a vyzkoušej jsi jak ty hry běží v realitě na jakej kartách jak neskusis nevíš.
Ale už nikdo neřekl jaký fps a Ray tracing a jaká míra detailu určitě ne na plný kotel jak jsi někdo myslí a 6e to vytriska oči grafikou
I sám šéf studia Sony co dělá grand turismo napsal že ať lidi neocekavaji moc od nových konzoli že to bude skok ale ne tak velky jako u generaci ps1 a ps2 např
Ať drží svoje iluze o grafice a atd.. Na uzdě dohledem jsi článek od něho a přečti jsi než něco placnes
A to ti poví na Ps5 vývojář jejich First party studia