Není sporu o tom, že Amazon překročil svůj stín a po neúspěchu s Crucible zabodoval skrze MMO New World. Počet hráčů, bez ohledu na úvodní trable se servery, trhal rekordy na Steamu a zdálo se, že směsice líbivé grafiky, neokoukaného námětu a zajímavých herních mechanismů se hráčům skutečně trefila do vkusu. Jenže právě New World demonstruje, jak extrémně obtížné je pro vývojáře udržet si počty aktivních hráčů, zvlášť, když je na nich daný titul s přihlédnutím k online prvkům kriticky závislý. O hrách, které vzplály jako pochodeň a přilákaly statisíce fanoušků, jsme jen v letošním roce psali několikrát a bohužel se začíná zdát, že New World bude podobným případem. Jak totiž poukázal magazín Forbes, hra ztrácí více než 100 000 aktivních hráčů týdně a patrně se nestane protiváhou behemotů typu Final Fantasy XIV, Elder Scrolls Online či World of Warcraft, jak se původně předpovídalo.
V první řadě je nutné upozornit, že momentálně nelze vycházet z žádných ověřených či oficiálních čísel – Amazon se sám počty hrajících hráčů nechlubí, pomineme-li souhrnné informace o rekordech. Za vděk ale můžeme vzít statistikám z webu Steam Charts, který je přímo napojen na API Steamu a jde tudíž o velmi relevantní zdroj podobných čísel. Podle nich, jak uvádí novinář Paul Tassi, je možné sledovat rychlý sestupný trend, ve kterém New World ztrácí v týdenních intervalech přes 100 000 hráčů. Vrchol přichází zpravidla v neděli, takže právě poslední dny týdnů bere Forbes do úvahy a demonstruje na nich popisovaný úbytek hráčů. Jen pro názornost, 3. října hrálo New World 913 tisíc hráčů, o týden později 726 tisíc, v neděli 17. října 608 tisíc hráčů, následně 506 tisíc a naposledy včera se číslo vyšplhalo na hodnotu 404 tisíc hráčů. Lze tedy prohlásit, že za měsíc svého fungování přišel titul o více než polovinu hráčské základny na Steamu a zatím není jasné, jak hluboký tento propad může být například do konce roku 2021.
Na druhou stranu je ale nutné upozornit, že New World i s ubývajícími počty hráčů drží prominentní místo v tabulce nejhranějších titulů na Steamu, kde momentálně se 163 tisíci souběžně hrajícími hráči drží třetí příčku za Dotou 2 a Counter-Strikem. V těsném závěsu je pak PUBG se 147 tisíci hráči a na pátém místě je až s 90 tisíci hráči Apex Legends. Čísla ale nelze univerzálně porovnávat, pokud chceme dostat komplexní obraz, vzhledem k tomu, že ne všechny hry jsou dostupné pouze na PC, potažmo jen na Steamu. Jako dobrý ukazatel slouží například další populární MMO Final Fantasy XIV, které podle Steam Charts hraje momentálně jen 15 tisíc hráčů. Podle odhadů věrohodného portálu MMO Population je přitom denní počet hráčů – přistupujících zejména mimo Steam – na hranici 2 milionů z celkového počtu 35 milionu hráčů z řad předplatitelů i těch, kteří hrají bezplatný trial. Dvojnásobný denní počet hráčů nežli New World pak má Elder Scrolls Online a zapomínat nesmíme pochopitelně ani na World of Warcraft, který má podle odhadů – v součtu i s lidmi hrajícími Classic – přibližně 1,7 milionů hráčů.
Pokud se ptáte, co může za úbytkem hráčů stát nad rámec toho, že opadla první vlna zájmu, může to být mnoho bugů a designových nedostatků, které se zatím vývojářům nepodařilo ke spokojenosti hráčů odstranit. Velký problém činí hráčům PvP války, stížnosti chodí také stran nedostatečného PvE obsahu v endgame fázi a v recenzích na Steamu také často zaznívá, že hra postrádá smysluplný příběh. Za klady hráči považují například zpracování herního světa, jeho prozkoumávání, crafting či grafickou stránku, otázkou ale zůstává, zda to bude stačit pro zachování zájmu, které je pro MMO klíčové. A důležité rovněž bude, jak Amazon úbytek hráčů vyhodnotí a zda nepřestane investovat do hry, jejíž populace pomalu mizí.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.