branding
New Cities, Lone Pine, New Cities je propracovanou variací na klasické tycoony

New Cities je propracovanou variací na klasické tycoony

Jednoduchá grafika jen klame tělem. Hra nabídne robustní ekonomický model i dopravu

2. 12. 2019
Název: New Cities Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: , ,

Řečí čísel sice nepatří k tomu nejpopulárnějšímu, ale rozhodně se nedá tvrdit, že by žánr tycoonů umíral. A to ani v případě, budeme-li se bavit čistě jen o městských simulacích. Vynikající Cities: Skylines je hretelné i čtyři roky po svém vydání, máme tu také nové Tropico či Anno, a kdo chce, může třeba vyzkoušet osobitý přístup strategií jako jsou Frostpunk, případně Surviving Mars. Je toho zkrátka hodně a další hry budou přicházet také z indie prostředí, což dokazuje i nedávno spuštěná crowdfundingová kampaň na hru New Cities. Dílo vývojáře s přezdívkou Lone Pine možná kvůli jednodušší grafice vyvolá pochyby, zda nejde jen o nějakou jednoduchou mobilní hru, nechte si však o New Cities chvíli vyprávět a pochopíte, že zdání opět klame.

Lone Pine představil New Cities už v dubnu letošního roku, až koncem listopadu se hrou ale zamířil na Indiegogo, kde se uchází o deset tisíc dolarů. Peníze podle svých slov potřebuje na zorganizování pečlivého testu s vybranou skupinou hráčů, vzhledem k tomu, že je vývoj prakticky u konce a nadcházejících šest měsíců je vyhrazeno pro odlaďení hry a opravení všech bugů. Výsledkem má být pocta nejzářivějším klasikám žánru, kladoucí důraz na aspekty, které podle autora spoustu podobných her přehlíží. „Nejdříve jsem začal s vývojem simulátoru dopravy a hned, jak jsem dokončil základy, přidal jsem budovy, generování terénu, finance, městské služby a další věci. Nyní mám poměrně sofistikovaný městský simulátor se zaměřením na dopravu,“ říká Lone Pine v úvodním videu své kampaně. Vzápětí se ale dostává k ekonomické vrstvě a odhaluje její největší sílu.

Do scénářů pak mohou vstupovat i celosvětové katastrofy a jejich promítnutí do života každého jednoho obyvatele budovaného městečka, což má být současně i náhrada za sci-fi katastrofy, známé například ze série SimCity.

„Chci, aby město fungovalo jako živý organismus, který se musí dostat přes těžká období a rozvíjet se v dobách rozkvětu,“ vysvětluje autor. Tomu má pomoci ekonomický model, který by měl být propracovanější než v podobných hrách žánru. Zahrnuje totiž nejen vliv města jako takového, ale také celostátní záležitosti, které obvykle pod kontrolou samospráv a zastupitelstev nebývají. Do scénářů pak mohou vstupovat i celosvětové katastrofy a jejich promítnutí do života každého jednoho obyvatele budovaného městečka, což má být současně i náhrada za sci-fi katastrofy, známé například ze série SimCity. Ty Lone Pine nemá příliš v lásce, a proto se je snažil nahradit tím, co straší města a jednotlivé země doopravdy, na potrápení hráče by to totiž mohlo spolehlivě stačit. Podle dalších informací na Indiegogo se pak chce Lone Pine vyvarovat tomu, aby se z New Cities v pozdějších fází stal jednoduchý sandbox, jak tomu bývá v případě jiných her žánru.

„Hra je vybudovaná kolem šesti heatmap. Těmi jsou znečištění, kriminalita, vzdělání, prosperita, hodnota pozemku a hustota osídlení. Všechny veličiny jsou na sobě závislé, takže vzdělání (plus dobrý systém silnic) vytváří prosperitu. Prosperita (spolu s dalšími prvky) ovlivňuje hodnotu pozemků a hodnota (plus prosperita) zahušťuje obydlený prostor. Společně s tím ale roste kriminalita a zvětšuje se celkové znečištění, což má negativní dopad na kladné veličiny,“ vysvětluje Lone Pine. Uvádí pak, že pro něj je tento mechanismus nesmírně důležitý právě z toho důvodu, aby hra nebyla po čase nudná a chce tím docílit nutnosti neustále vyvažovat jednotlivé vlivy a držet město v rovnováze. Neexistuje přitom jen jeden jediný způsob, jak hru vyhrát – podle Lone Pinea můžete jít například nákladnou cestou zřizováním mnoha škol, parků a policejních stanic, nebo stavět velkou širokou placku se záměrem zahustit centrum města až v pozdějších fázích. „Sám to rozděluji na dva přístupy – San Francisko a Los Angeles. Myslím, že se to dá chápat i jako určitý morální systém, vytvářející rozdílné herní styly i odlišná města,“ říká autor New Cities.

Všichni obyvatelé by přitom měli mít své jméno a nastavený denní cyklus, od čehož si Lone Pine slibuje sblížení s vytvářeným městem a vybudováním potřebného vztahu se svými ovečkami.

Ve videu se pak samozřejmě dotýká i estetického stylu, který je částečně výsledkem autorových možností a částečně i cílenou poctou izometrickým hrám. Jak Lone Pine uvádí, s příchodem 3D se na přehlednou izometrii téměř zapomnělo, což je podle něj škoda, a proto nabízí styl, který na první pohled starší hry připomíná. I tak je ale hra kompletně ve 3D a nabízí možnosti, které před lety nebyly možné. Třeba jako rychle sklopit pohled do skutečného top-down, aby bylo možné efektivněji budovat městskou síť, nebo se naopak podívat mnohem blíže povrchu a zkoumat jednotlivé obyvatele. Všichni by přitom měli mít své jméno a nastavený denní cyklus, od čehož si Lone Pine slibuje sblížení s vytvářeným městem a vybudováním potřebného vztahu se svými ovečkami. Hru navíc bude možné modifikovat, případně si už v základu vyrábět vlastní estetické styly, případně celé budovy.

Co se týče zapojení do hry, Lone Pine skrze jednotlivé stupně příhozů na Indiegogo nabízí dohromady jen 250 vstupenek do uzavřeného alfa testu. Ten by měl proběhnout zkraje příštího roku a vzhledem k nízkému počtu hráčů počítá autor s těsnou komunikací a vybízí k odpovědnosti. Na základě připomínek těchto 250 hráčů se totiž bude hra nejen opravovat a ladit, ale také do budoucna formovat, vzhledem k tomu, že Lone Pine plánuje několik anket o další prvky do hry, o kterých tato úzká komunita rozhodne. Na jaře by se pak měla hra objevit na Steamu v programu předběžného přístupu s tím, že by verze 1.0 měla vyjít někdy v průběhu roku 2021.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru