branding
Netflix uzavírá své kalifornské AAA studio

Netflix uzavírá své kalifornské AAA studio

Někdejší vývojáři Halo, God of War a Overwatche pracovali na velkém multiplatformním titulu

Zdroj: Netflix
22. 10. 2024

Po prvotních rozpacích i nezájmu diváků/hráčů nakonec přece jen Netflix dokázal své předplatitele zaujmout hrami, jež nabízí v rámci své streamovací platformy. Kromě licencování a nakupování studií se však v roce 2022 Netflix vydal i na pole velkých AAA titulů, když založil studio v Kalifornii. Netflix se chtěl vymanit ze škatulky plné mobilních hříček, ač mnoha skutečně kvalitních a oceňovaných, a svou vlastní tvorbou získat přesah na další platformy a oslovit nejen mobilní hráče. Není tedy divu, že se pro vývoj společnost rozhodla získat vývojáře s roky zkušeností, přičemž už tehdejší pracovní inzeráty zněly v souvislosti s Netflixem lákavě. Novinář Stephen Totilo ovšem nyní skrze svůj web Game File informuje, že Netflix toto své velké studio uzavírá, jak mu potvrdil mluvčí společnosti.

Loni v dubnu po propouštění v Microsoftu do Netflixu zamířil Joseph Staten, veterán série Halo v Bungie a později i 343 Industries (dnes již Halo Studios), jenž se měl připojit coby kreativní ředitel nové multiplatformní AAA hry a originální IP právě ke zdejšímu týmu přezdívanému Team Blue pod vedením dalšího zkušeného vývojáře Chacka Sonnyho, producenta Overwatche. Tou dobou se rovněž připojil Raf Grassetti, bývalý art director série God of War v Santa Monica Studio. Ani jeden z nich však už ve studiu společně s dalšími zaměstnanci nepůsobí a Netflix přišel o své potenciálně nejzajímavější studio. Není jasné, co přesně je důvodem uzavření studia a v jakém stavu byl vyvíjený projekt. Paradoxně ještě v létě Netflix houževnatě hlásal, jak je jeho herní sekce stále ještě v zárodku a že chystají velké věci, a to už v nadcházejících dvou letech. To ale samozřejmě stále znamená i navyšování počtů licencovaných nebo vlastních menších her.

O projektu vznikajícím v Team Blue jsme v podstatě nic nevěděli, pokud nepočítáme, že mělo jít o originální IP a AAA hru mířící na vícero platforem, jak prozrazovali inzeráty i samotní vedoucí vývojáři. Nelze vyloučit, že pro strategii Netflixu se nakonec jako mnohem výhodnější ukázaly být menší projekty, než se delší dobu věnovat jednomu velkému. Netflix má stále svá interní studia, od nichž můžeme vyhlížet vlastní projekty, ale třeba se jednou dozvíme, co za velký titul po dva roky vznikalo v Kalifornii.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru