Minulý týden přinesl Bloomberg zprávu, že se Netflix chystá vstoupit do segmentu videoher. Na základě informací od nejmenovaného zdroje zaznělo, že by měla být nabídka prvních her přístupná v rámci aktuálního předplatného – tedy bez poplatků navíc – a spekulovalo se, jakým směrem chce přesně Netflix jít. V minulosti už divákům nabídnul interaktivní film Black Mirror: Bandersnatch a postaral se například o hru Stranger Things 3: The Game, vycházející ze stejnojmenného seriálu. O několik dní později už ale máme o celé iniciativě jasněji, když ji zástupci Netflixu potvrdili v rozpravě s investory nad finančními výsledky za uplynulé čtvrtletí. „Jsme v úvodní fázi expanze do her, kterou stavíme na našich předchozích pokusech o interaktivní filmy a hry ze série Stranger Things,“ potvrdil Netflix a přinesl střípky dalších detailů.
V první řadě můžeme potvrdit informace Bloombergu, že by hry měly být zařazeny do nabídky aplikace bez jakéhokoliv poplatku navíc. Hned vzápětí ale musíme snížit očekávání, protože se Netflix, alespoň pro začátek, zhlédnul v mobilním segmentu. „Hry považujeme za další kategorii obsahu, podobně jako jsme expandovali do oblasti vlastních filmů či kreslených seriálů,“ říkají mluvčí společnosti. „Vzhledem k tomu, že jsme se téměř deset let prosazovali v oblasti původních pořadů, myslíme si, že nastal čas zjistit, nakolik naše zákazníky zajímají hry,“ potvrzují pak v navazujícím vyjádření.
Vše jde ruku v ruce s angažováním nového manažera pro videohry, kterým se stal veterán z Electronic Arts, Zyngy či Facebooku Mike Verdu. Měl by v Netflixu sestavit výkonný tým, který bude řídit všechny aktivity na poli videoher, byť není v tuto chvíli zcela zřejmé, zda se do nich pustí Netflix interně, nebo bude pouze spolupracovat s vedlejšími subjekty. V případě Stranger Things 3: The Game to bylo nezávislé studio BonusXP, které se před zmiňovanou hrou podepsalo jen pod jedním dalším titulem – The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics – vycházejícím ze stejnojmenného CGI seriálu. Nyní na svých stránkách hlásí, že pracuje na dosud neoznámené AAA hře, což zřejmě neodpovídá zaměření Netflixu na mobilní zařízení, ale současně ani nevylučuje další spolupráci.
Za připomenutí rovněž stojí, že v datech mobilní aplikace Netflixu – konkrétně té pro iOS – našel šéfredaktor magazínu TheTapeDrive Steve Moser artwork ze hry Ghost of Tsushima a také obrázek dvou ovladačů DualSense. Zároveň naznačil, že pracovní označení herní sekce Netflixu může znít Shark a ve finále by hry mohly být sdruženy pod hlavičku NGame. K těmto spekulacím se ale zástupci Netflixu oficiálně nevyjádřili a zůstává tak stále otázkou, co popisovaný objev vlastně znamená.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.