Když jsem před dvěma týdny psal o snaze ambiciózního moddera remasterovat Red Dead Redemption pro PC, neodpustil jsem si závěrem poznámku o tom, že osud tohoto projektu zcela závisí na vůli Rockstaru či Take-Two a tento může být kdykoli zrušen. A tak se také bohužel stalo – GamingDamned bez dalších podrobností oznamuje ukončení prací na projektu a prozatím se zdráhá cokoli vysvětlovat, jím zveřejněné náznaky ale jasně vedou ke korporátnímu rozhodnutí zmíněného vydavatele.
Nemůžu říci, co se stalo, ale jistě víte, kdo má v zastavení prsty.
Na webu GTAForums se na stránce tohoto ambiciózního projektu objevila smutná zpráva s následujícím zněním: „Projekt byl zastaven. Vysvětlující video bude a přinese vysvětlení. Nejsem příliš šťastný, mějte prosím pochopení, vše bude vysvětleno.“ Z toho ještě další detaily bohužel nevyplývají, PC Gamer však má k dispozici prohlášení autora, ve kterém potvrzuje kontakt s vydavatelem Take-Two. GamingDamned pro zmíněný magazín píše: „Nemůžu říci, co se stalo, ale jistě víte, kdo má v zastavení prsty. Víc raději dodávat nebudu, varovali mne, abych nic nešířil, ale lidem musí být v případě zastavení prací ihned jasné, odkud vítr vane.“ A v tom mu nelze než dát zapravdu. Z poslední části prohlášení už ale čiší emoce a ventilace jisté frustrace, čemuž se ale nelze divit: „Asi obyčejná korporátní chamtivost a přesvědčení, že vás mohou šikanovat.“
Pro pochopení větší míry rozčarování není třeba chodit daleko. Pro autora totiž nejde o první projekt s podobným osudem. Pokud se totiž potvrdí informace o tom, že za rozhodnutím zrušit projekt skutečně stojí Take-Two, tak se bude jednat o identickou situaci, jaká nastala u Red Dead Redemption V. V tomto případě mělo jít o převedení mapy původního RDR do enginu Grand Theft Auto V. Ani toto se Take-Two před dvěma lety příliš nezamlouvalo a i u tohoto projektu opět stál GamingDamned, tehdy však ve společnosti většího kolektivu autorů.
Všechna vina dle autora není pouze na umanutém vydavateli, ale i na médiích, která dle něj myšlenku jeho projektu špatně interpretovala.
Zajímavé je ale také to, na koho GamingDamned nyní ukazuje prstem. Všechna vina dle autora není pouze na umanutém vydavateli, ale i na médiích, která dle něj myšlenku jeho projektu špatně interpretovala a vydávala jej za něco, co ve skutečnosti být ani neměl. Řada titulků tak z projektu udělala remake, GamingDamned si ale zakládal na používání slova modifikace. A na to konto autor spoléhá na to, že současná situace ještě není konečná.
„Můj případ je celkem neprůstřelný, mohl bych vyhrát a změnit jim názor. Take-Two provedli pofidérní věci, získali o mně soukromé informace a kontaktovali moji rodinu. Já o tom na oplátku hovořím veřejně. Nedovolím jim, aby mě šikanovali a drželi mi jazyk za zuby. Splnil jsem jejich požadavek a zastavil vývoj, doufám ale, že to dokážu vyřešit.“ Z tohoto je očividné, že naděje umírá poslední. Je ale nad slunce jasné, že se situace výrazným způsobem zkomplikovala. Závěrem je na celé situaci pozoruhodné také to, že GamingDamned bez okolků mluví o pochybných praktikách vydavatele, který si došlápl na jedince a který nějakým způsobem získal citlivé osobní údaje a kontaktoval jeho rodinu. Začátkem srpna jsme přitom slyšeli podobný případ, ve kterém si Gearbox posvítil na insidera vynášejícího střípky informací o Borderlands 3. I v tomto případě se údajně jednalo o dost podezřelý postup.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak to co ten člověk provedl se každopádně nemá. Pořád je to porušení podmínek a musel to čekat. Je to sice škoda a chápu obě strany, ale pravidla jsou pravidla.