branding
Sekiro: Shadows Die Twice, Activision, Neoficiální mod umožňuje hrát Sekiro v multiplayeru

Neoficiální mod umožňuje hrát Sekiro v multiplayeru

Upravená PC verze hry přináší kooperační režim i invaze ve stylu série Dark Souls

Zdroj: FromSoftware
6. 5. 2020
Název: Sekiro: Shadows Die Twice Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 22. 3. 2019

Fanoušci náročných her na hrdiny v podání japonského studia FromSoftware s příliš velkým nadšením nepřivítali fakt, že poslední vydaný titul v podání tohoto týmu, Sekiro: Shadows Die Twice, neobsahuje on-line složku a jde o ryze singleplayerové dobrodružství. Volání komunity po nápravě dlouho vycházelo vniveč, nicméně rok po vydání se situace mění a přání je vyslyšeno. Jenže jak už to tak někdy bývá, reakce v tuto chvíli nepřichází od vývojářů, ale od samotných hráčů. Řeč je tak v tomto případě o neoficiální modifikaci, která nastavuje nová pravidla v rámci PC verze hry.

Přidání multiplayeru má na svědomí modder LukeYui a výsledkem jeho práce jsou rovnou dva režimy on-line hraní: kooperace a PvP. Cílem moddera přitom bylo zážitek z hraní Sekira on-line maximálně přiblížit tomu, jak vypadá multiplayer v sérii Dark Souls, nicméně k tomu LukeYui dodává, že rozhodně není profesionálním vývojářem. Výčet vlastností modifikace ale jeho malé ambice zcela vyvrací, byť se sluší dodat, že prozatím jde pouze o rozpracovanou verzi, v níž lze z toho důvodu narazit i na některé chyby. Na to konto LukeYui slibuje přinášet pravidelné aktualizace, nicméně rozpracovaný stav potenciálu modu rozhodně nijak neubližuje a modifikace celým jménem Sekiro Online toho nabízí už na první pohled poměrně dost. Vedle kooperačního režimu lze rovněž například provádět invaze do cizích her tak, jako tomu bylo právě u série Dark Souls. Ukázku z jedné takové invaze můžete vidět ve videu níže:

Navštěvovat ostatní hráče je možné díky existenci zjednodušeného matchmakingu, který zároveň vyrovnává úrovně postav hráčů. Důsledkem onoho normalizování úrovně je větší šance, že hráči na někoho vhodného vůbec narazí. Připojování v kooperaci i v PvP pak probíhá skrze napojení přímo k danému hráči, jakékoli centrální servery tady z pochopitelných důvodů k dispozici nejsou. Z toho důvodu také hráči v rámci propojeného hraní mohou narazit na možné problémy se synchronizací odehraného postupu ve hře. Celkově však platí, že se základní události sdílí mezi hostem hry a připojenými hráči. To v praxi znamená, že pokud například skupinka hráčů v kooperaci porazí některého z bossů, tak ten zemře u všech aktuálně připojených. Odehraný postup ale nijak zmíněný matchmaking neovlivňuje.

Nicméně s tím souvisí, že mezi známé chyby aktuálně patří například to, že kdokoli se do party připojí později po rozehrání, ten může v rámci dané seance narazit na některé již skupinou poražené nepřátele. Ona skupina živých hráčů přitom může být poměrně početná a kromě kooperace pouze dvojice spolupracujících lze naráz propojit až šest hráčů. Popis modifikace na webu Nexus ale upozorňuje, že změna oblasti znamená konec on-line hry a stejně tak platí, že pozastavení hry není z pochopitelných důvodů možné. Příspěvek nadále uvádí, že pro zpřístupnění on-line režimu je nutné nastartovat novou hru. Do startu pak hráči dostanou sadu čtveřice nových předmětů, z nichž každý má jinou vlastnost. Cursed Emblem například spustí hru v roli hosta, Vengeful Spirit slouží pro invaze do her ostatních hráčů a trefně pojmenovaný Coward’s Bell slouží pro ukončení on-line hry. V případě kooperace pak platí, že kamarády lze zvát přímo skrze seznam přátel na Steamu.

Rozpracovanou verzi modifikace lze stahovat na zmíněné platformě Nexus, pokud ale chcete něco více vidět ještě předem, tak určitě můžete zavítat také na YouTube kanál tvůrce, kde jsou ke zhlédnutí další videa pocházející z tohoto ambiciózního projektu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru