Sami dobře víte, jak to chodí. Vydání hry běžně předchází formální představení, teasery, upoutávky, oznámení data a často i launch trailer. V případě Switch verze hry Indivisible, která debutovala loni na podzim, však tohle neplatí. Vydání portu pro hybridní konzoli od Nintenda zaskočilo i samotné původní autory ze studia Lab Zero Games, jak přiznal šéf projektu Mike Zaimont na Twitteru.
Mike Zaimont a jeho kolegové se o tom, že je hra Indivisible k dispozici na Switchi, dozvěděli ve chvíli, kdy jim začali hráči k vydání gratulovat.
Titul vyšel 28. dubna a bylo to stejné překvapení pro vývojáře jako pro fanoušky. Bez původních autorů totiž vydavatel hry, společnost 505 Games, poslala do světa verzi, kterou měl na svědomí jiný portující tým. Nebo to tak alespoň působilo. Mike Zaimont a jeho kolegové se o tom, že je hra Indivisible k dispozici na Switchi, dozvěděli ve chvíli, kdy jim začali hráči k vydání gratulovat. Jak se bohužel ukázalo, tato verze postrádá některé funkce originálu, který se po vydání rozrostl o kooperaci nebo režim New Game+.
Na druhé straně ale Mike Zaimont pochválil technické zpracování portu. Kolegové podle něj na konverzi odvedli skvělou práci. Hra má stabilní framerate i v handheld módu. Pracovali však naneštěstí se starým buildem, který neobsahoval zmíněné novější prvky. Na digitálním eShopu navíc provázel Indivisible špatný artwork, což neodpovídá kvalitativním standardům Lab Zero Games, napsal Zaimont na Twitteru.
No release date announcement, no lead-up PR at all. 🦗
It’s missing current features like co-op.
The eShop art is the wrong image.This launch does not represent the quality standards of Lab Zero. It just doesn’t. I’m sorry. It wasn’t us.
But hey, it’s 20% off! :^) pic.twitter.com/pFr0k6hSMT
— Mike Zaimont (@MikeZSez) April 28, 2020
Jak se brzy ukázalo, titul by se naštěstí měl dočkat updatů i chybějícího obsahu. Zaimont přitom zdůraznil, že nejde o chybu portujícího týmu, který odvedl skvělou práci, ani Nintenda. 505 Games a Lab Zero Games se posléze k událostem vyjádřili také na oficiálním webu. Zde prozradili, že hra měla na Switchi vyjít až začátkem května. Hráči se jí tak (ne)šťastnou shodnou okolností dočkali dříve.
Zatím je k dispozici jen digitální verze, až se situace ve světě uklidní, může přijít na řadu ta krabicová. Výjimkou jsou podporovatelé z kampaně na Indiegogo, kteří se mohou těšit v předstihu na slíbenou fyzickou verzi vyrobenou v malém nákladu. Autoři zatím neví, kdy se tito fanoušci dočkají, ale pokusí se jim vyhovět co možná nejdřív. S ohledem na koronavirus to ale může trvat jeden až dva měsíce. Ti, kdo sáhli v kampani po digitální verzi, se samozřejmě dočkají dříve.
Někdo zapomněl datum změnit a hra automaticky vyšla a překvapilo to prý i vydavatele, tedy společnost 505 Games.
V dalším příspěvku pak vydavatel a vývojáři vysvětlují, že vydaná verze prošla testováním a byla schválena k vydání. Vyšla ve verzi, v níž měla vyjít, což trochu odporuje původním prohlášením Zaimonta, který tvrdil, že nesplňuje jejich vlastní standardy. Cílem ale původně bylo pozdržet vydání na začátek května, aby byl k dispozici Day 1 patch. Ten přidá další funkce a vylepšení. Někdo ale zapomněl datum změnit a hra automaticky vyšla a překvapilo to prý i vydavatele, tedy společnost 505 Games.
Nakonec tak asi nešlo o takové drama, jak to na začátku vypadalo. A pokud navíc do hry přibude veškerý chybějící obsah, budou mít asi důvod k radosti všichni, včetně původních autorů a zákazníků. Rozhodně šlo ale o zajímavou událost. Vždyť ak často se stává, aby hra vyšla na nové platformě bez vědomí původních autorů?
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.