Ačkoliv v souvislosti se Cyberpunkem 2077 informujeme od vydání především o špatném technickém stavu, omluvách vývojářů, opravách hry a dalších nabalujících se problémech, původně jsme plánovali něco trochu jiného. Jednou z věcí, která nám učarovala ještě před vydáním, bylo samotné město Night City a už dopředu jsme věděli, že se budeme chtít s vámi podělit o naše dojmy. Natočili jsme proto několik živých pohlednic z vybraných míst ve městě i mimo něj a doplnili jsme je vpravdě svátečním povídáním o estetice, bočních uličkách, ale i sledování města ze sedadla spolujezdce v některém ze skvělých vozidel hry.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Na druhou stranu ten algoritmus toho života ve městě rozhodně v kondici není. A je vůbec otázkou, zda jsou to bugy nebo prostě nedokonalost celého enginu. Zejména to, jak se spawnují lidi anebo mizí. To že se před tebou z ničehož nic objeví člověk nepůsobí úplně dobře. Stejně tak když jdeš a vedle tebe zmizí celá skupinka lidí.
Celkově AI je taková trochu divočina. Třeba přidám se po bok cajtů proti gangsterům a když je vystřílíme, tak cajti jdou po mě 🙂 Ikdyž to možná není bug, ale naopak velmi chytré AI, které využije toho, že jim pomůžu a pak se zaměří na dalšího gangstera, čili mě.
Po posledních videích jsem byl skeptický, že to město působilo mrtvě. Lidí v ulicí je ale fakt hodně. A vůbec mi nevadí, že jsou to náhodně generované postavy bez denních rutin. Atmosféře města to hodně pomáhá. Rušivé mi to přijde jen u důležitých NPC, které jsou celý den na jednom místě, a těch policajtů, co se spawnují všude okolo. Zklamaly mě i ty závodní questy, kde se soupeři také spawnovali pořád za mnou, i když jsem jim snadno ujížděl.
Každopádně na PC mám dohráno a jsem hodně spokojený, nebo mezi 80 a 90 %. Žádnou kritickou chybu jsem neobjevil, nepodařilo se mi dokončit jen jeden vedlejší policejní quest, kde jsem se nemohl dostat k důkazům. Jinak jsem se setkával jen s grafickými a zvukovými glitchi.
Máš už toho až nad hlavu? Nechceš číst o Cyberpunku? Úplně to chápeme, my jsme na tom podobně. Ale my děláme zpravodajství a jako takové si nevybírá jen podle toho, co nás baví, ale především podle důležitosti, podle zájmu lidí, podle toho, co se řeší. A teď na samém konci roku se nic neřeší víc než Cyberpunk. My ty zprávy do světa neposíláme, my je jen tlumočíme. To je jako stěžovat si, že se ve zprávách v televizi řeší okolo voleb samé volby a v průběhu olympiády pořád olympiáda.
V neposlední řadě máme tuhle část práce podloženu statistikou. Za posledních 14 dní se nic netěší větší pozornosti než Cyberpunk. V textu i videu. A přesto děláme každý den vše proto, abychom nabízeli i jiný obsah. Myslím, že je ho dost a je zajímavý i teď 22. prosince těsně před Vánoci, aby uspokojil toho, kdo se Cyberpunku chce vyhnout. Ale znovu zdůrazním, že neexistuje žádná přímá úměra mezi naším hodnocením a maximálním počtem článků. Vortex se nevěnuje Cyberpunku o nic víc než jiná herní média třeba v zahraničí. Ve skutečnosti už menší zprávy raději pouštíme, abychom nečelili kritice za to, že děláme samý Cyberpunk, i když Cyberpunk spíš teď dělá nás:).