Každý hráč si určitě vzpomene na hru, ve které se šance na pokoření nějaké mise nebo protivníka nebezpečně přibližovala nule. Nemluvíme přitom o speciálních případech, jakými jsou třeba tituly typu Dark Souls, které jsou na vysoké obtížnosti postavené, řeč je o hrách, ve kterých se nemožně těžká překážka objevila náhodou. Takový přešlap může být způsoben přehlédnutím některých veličin, nedostatky v designu nebo opomenutím během testování, což byl pravděpodobně i případ Grand Theft Auto: San Andreas a nechvalně proslulé mise Supply Lines. Úroveň byla tak těžká, že ji museli vývojáři několikrát přepracovat, i tak ale zůstává na černé listině a hráči se jí vyhýbají obloukem.
Supply Lines byla (naštěstí) vedlejší mise, kterou hlavní hrdina CJ plnil pro provozovatele obchodu s dálkově ovládanými modely Zero RC. V jedné z vedlejších linek příběhu GTA: San Andreas hráči nejdříve obchod zachránili před krachem a posléze se jej snažili uhájit v tvrdé konkurenční bitvě proti jinému řetězci – Berkleys RC. Celá potíž Supply Lines pak vězela v tom, že CJ musel udělit Berkleymu lekci za pomoci dálkově ovládaného modelu letadla, které reagovalo šíleně pomalu, palivo mu docházelo i v momentech, kdy jste plachtili a přisluhovači Berkleyho se navíc mohli bránit samopaly. Jak asi chápete, výdrž letadélka byla velmi omezená, takže veškeré pokusy končily výbuchem a nutností misi opakovat, což vedlo k všeobjímající frustraci, ale také ke hledání způsobu, jak tuhle šílenou misi pokořit. V dnešní době by to pravděpodobně vyřešil patch, jenže před lety, kdy hernímu nebi kralovaly konzole PlayStationu 2 a původní Xbox, nebyly aktualizace standardem.
Na rozdíl od nich už ale v roce 2004 pochopitelně fungoval internet, a tak je úsměvné, sledovat více než 14 let staré zprávy z diskuzí, v nichž rozhořčení hráči problém se Supply Lines rozebírají. Hráč s přezdívkou bcdg1120 v diskuzi na Neoseeker tvrdí, že misi zkoušel dokončit více než 50krát, nakonec ale vyměknul a pomohl si cheatem. Jiný nešťastník tvrdí, že jeho soused byl tak naštvaný, že prohodil svůj PlayStation 2 novou 42palcovou plazmovou televizí za 7500 dolarů (aaa, tolik nostalgie najednou). Ovšem najdou se i tací, kteří radí, že se s letadlem musí zkrátka zacházet velmi opatrně a ono to nějak půjde…
Pro Rockstar ale nebyly tyhle příhody řešením a vzhledem k tomu, že v podstatě neexistoval způsob, jak hru na konzolích efektivně opravit, došlo na zjednodušení mise až v případě následných portů. Nejprve vývojáři upravili spotřebu paliva, které z nádrže nemizelo během plachtění a v mobilní, resp. X360 verzi ještě celou nádrž zvětšili, čímž zároveň navýšili i původní přibližně 5minutový časový limit. Nespokojení hráči se ale ozývali i poté, viz příspěvek na fórech z roku 2017, aby se k nim ještě přidal herec David Cross, který daboval zadavatele tohohle pekelného úkolu. V rozhovoru pro YouTube kanál First We Feast řekl, že nic tak otravného, jako sám sebe v roli Zera, nikdy neslyšel a celá mise je tak ubíjející, že i on ji přeskočil cheatem.
Budiž to pro minulé generace připomenutím, že není všechno zlato, co se třpytilo, a že i ti nejlepší vývojáři se mohou někdy přepočítat. Faktem totiž je, že i tak vysoce ceněné hry jako je GTA: San Andreas nebo Vice City jsou na mnoha místech vyplněny misemi, které lze velice snadno označit za generické nebo málo nápadité. Na druhou stranu to ale není snaha kopat do legend jen proto, že se doba posunula a standardy jsou jinde, berte to především jako úsměvnou vzpomínku a samozřejmě i pobídku k diskuzi. Pamatujete si na Supply Lines a podařilo se vám ji bez cheatů splnit?
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Podobně i s těmi tlačítky to bylo také v závodech v první Mafii. Obojí se ale nakonec dalo naučit a i se štěstím zvládnout. Třeba jako létání s téměř bezkřídlým letadélkem Dodem v GTA 3 😀