V ideálním případě bychom měli už za měsíc vstoupit do nové generace konzolového hraní. Tahle romantická představa má ale k realitě poměrně daleko, když je už nyní jisté, že mnoho předobjednávek nebudou moci obchody kvůli nedostatečným zásobám uspokojit. V České republice to vyústilo v řadu e-mailů, v nichž prodejci informují zájemce, že se na ně s novými konzolemi v polovině listopadu s největší pravděpodobností nedostane a v nejhorších scénářích se za první možný termín označují až příští leden či únor. Situace na ostatních trzích je přitom podobná, a i když zástupci Microsoftu a Sony opakovaně uklidňovali, že chystají miliony kusů konzolí, poptávka zřejmě nabídku násobně předčí. Jako vítěz proto může z očekávaného vánočního souboje vzejít Nintendo, které zřejmě vyřešilo problém s dodávkami Switche z přelomu prvního a druhého čtvrtletí kalendářního roku, a podle analytika Mata Piscatelly z NPD Group bude připraveno během Vánoc bojovat v prodejích na trhu ve Spojených státech o nejvyšší příčky.
V první řadě Piscatella potvrzuje to, co je očividné a děje se i u nás – po nových konzolích se jenom zapráší a situace se příliš nezlepší ani zkraje příštího roku.
Piscatella sepsal krátkou předpověď, v níž očekává, že Američané utratí v listopadu a prosinci přibližně 13 miliard dolarů za hry a herní hardware. Tvrdí, že v porovnání se stejným obdobím v loňském roce dojde na 24procentní nárůst, který bude pochopitelně řízen uvedením nových konzolí, ale promítne se do něj i zájem o další gamepady, sluchátka nebo předplatné. Varuje však, že je momentálně jen velmi složité predikovat, nakolik do nastíněného trendu vstoupí okolnosti spojené s pandemií koronaviru a nechává si určitý prostor při odhadu tržeb za celý rok 2020. Číslo by se mělo nicméně pohybovat kolem 50 miliard dolarů, a ačkoliv se bavíme pouze o Spojených státech, nárůsty a změny oproti loňskému roku lze promítat i na ostatní trhy.
Pak Piscatella oprášil svou věšteckou kouli a na základě analýzy videoherního trhu naznačil, jak by to mohlo vypadat během Vánoc. V první řadě potvrzuje to, co je očividné a děje se i u nás – po nových konzolích se jenom zapráší a situace se příliš nezlepší ani zkraje příštího roku. Ti, na které se v první vlně nedostalo, budou doplněni konzervativnějšími hráči, kteří by si stejně konzoli v den jejího uvedení nepořídily a opět s odkazem na pandemii koronaviru se nemusí poptávka s množstvím vyrobených kusů střetnout ještě nějakou dobu. To však má přivést zájemce o konzole k myšlenkám na zmiňované Nintendo Switch, které podle analytika půjde na dračku a je pravděpodobné, že i pro vánoční období připravené zásoby postupně dojdou. Prodeje Nintenda Switch by pak neměla ovlivnit ani možnost pořídit starší Xbox One, nebo PlayStation 4 – Piscatella připomíná, že zájem o herní konzole z jara a léta letošního roku snížil skladové zásoby a prodejci nebudou mít až na výjimky typu Černý pátek chuť cenu přehnaně snižovat.
Důležitý pak podle analytika bude zájem hráčů o předplatné, kde za nejvýraznější označuje Xbox Game Pass Ultimate, který je rovněž provázaný s xCloudem. I s vědomím, že nové konzole budou s největší pravděpodobnosti chtít předplatné naplno využít, o něj prý bude značný zájem a je možné, že začne po finanční stránce dávat smysl i uPlay nebo EA Play. Za největší herní hit letošních Vánoc pak Piscatella označuje Call of Duty: Black Ops Cold War, kde se pochopitelně opírá o úspěch předchozích dílů. Ve Spojených státech se Call of Duty stalo nejprodávanější hrou Vánoc dvanáct let po sobě a ani my neočekáváme, že se na tom letos cokoliv změní.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Switch je nedostatkový po celém USA ,v podstatě jediný soudobý handheld co existuje .Nevím jak Microsoft , ale Sony nestíhá vybírat dobré křemíky ,takže nedostatek ohlásili už předem .
Já jdu do kostky …. protože to bude bez přetahovaček , s Gamepassem , kompatibilitou a hlavně v pokoji krásně zapadne .