Tradice by se měly dodržovat, a proto jsme pro vás i letos přichystali sérii článků a videí, ve kterých se budeme zabývat těmi nejočekávanějšími hrami nového roku. Máme za sebou uvedení nové generace konzolí, čímž se ještě posiluje zájem vývojářů konečně se blýsknout titulem, jaký by na PlayStationu 4 nebo Xboxu One fungovat nemohl. Jestli se tak stane právě letos, ale ještě nelze s určitostí říci, vzhledem k tomu, že převážná část her zatím nemá pevně stanovené datum vydání. I na takové se ale v našem seriálu dostane a určitě je zmíníme, teď však dejme prostor prvním sedmi hrám, které už své místo v kalendáři mají napevno zapsané a můžeme se na ně v průběhu ledna a února těšit.
Vývojáři z dánského studia IO Interactive už 20. ledna vydají pokračování série Hitman. Značka letos oslaví 20. narozeniny a Agent 47 se tentokrát vypraví do Dubaje, Dartmooru, Berlína nebo Čchung-čchingu. Novinka se propojí obsahově s předchozími dvěma díly a nabídne podporu VR. Hra se naopak zbaví multiplayeru. Nový díl má být temnější, vážnější a dospělejší. Má se jednat o vyvrcholení aktuální trilogie, které může na nějaké čas udělat za touto sérií tečku. Titul pohání engine Glacier a jeho autoři slibují ještě více svobody, voleb a znovuhratelnosti než dřív. Hitman 3 je poměrně tajuplný vzhledem k tomu, jak blízko se nachází. Populární stealth akce dorazí na PC i nové a staré konzole včetně Switche. Na platformu od Nintenda se Agent 47 vrátí po dlouhých 19 letech.
Konec ledna bude patřit vývojářům ze studia Firefly a strategické sérii Stronghold, která se svého plnohodnotného pokračování dočká po dlouhých sedmi letech. Od vydání dosud posledního dílu Stronghold Crusader II se toho ale spoustu změnilo a chystaní Warlords nás z Evropy přesunou do východní Asie. Potýkat se tedy budeme s čínskými, japonskými, vietnamskými a mongolskými armádami, a to nejen na otevřeném bojišti, ale pochopitelně i během dobývání typických pevností a hradů. Podtitul Warlords pak poukazuje na legendární válečníky, které bude možné během hry přimět ke spolupráci a získat nad nimi kontrolu, včetně postupného odemykání jejich nových schopností a možností boje i obrany. Vývoj hry se nicméně povážlivě vleče a vývojáři v nedávné době poměrně razantně vstoupili do grafického zpracování, které do té doby nepůsobilo příliš realistickým dojmem. Velký odklon od původního konceptu, včetně zapojení střelných zbraní a obecně hodně netradičních jednotek, však vyvolává v řadách hráčů značné obavy a i my jsme nesmírně zvědaví, jak to celé dopadne. Pokud vás zajímá víc informací, hru jsme loni v dubnu streamovali a přinesli i bezprostřední dojmy z tehdy dostupné preview verze.
Autoři Layers of Fear, Observera nebo Blair Witch z polského studia Bloober Team 28. ledna pošlou na trh nový psychologický horor The Medium. Titul pro PC a Xbox Series pohání Unreal Engine 4 a na jeho realizaci včetně duální reality vývojáři čekali dlouhé roky. Bloober se vzdal first person kamery ve prospěch 3rd person perspektivy a otevřeně se inspiroval klasickými survival horory, jakým je japonský Silent Hill. Na soundtracku se ostatně podílí jeho dvorní skladatel série Akira Jamaoka. Hlavní hrdinkou příběhu je médium Marianne, která bude s pomocí hráče řešit hádanky ve skutečném i duchovním světě. O hře se poprvé mluvilo už v roce 2012, ale jak už bylo řečeno, tehdy ještě nebyla podle autorů technologie připravená na realizaci jejich vize.
První zajímavou hrou, která vyjde letos v únoru, je futuristická 3rd person střílečka s prvky RPG Outriders od polských vývojářů z People Can Fly. Právě přítomnost těchto veteránů, kteří mají na kontě tituly jako Painkiller, Bulletstorm nebo Gears of War: Judgment, nás zaujala už v době, kdy se o Outriders mluvilo jen v náznacích a zdá se, že mírný optimismus byl na místě. Hra se v průběhu roku 2020 uspokojivě formovala, i když kolem ní nepanoval takový rozruch jako u těch největších her, přesto se těšíme na premisu i možnost zahrát si v kooperaci až se třemi hráči. Outriders slibují intenzivní akci na neprobádané planetě Enoch, temný příběh s řadou nečekaných vyústění a pochopitelně i potravu pro RPG pozitivní hráče, kteří se chtějí do postav náležitě vžít. Po výběru jedné ze čtyř unikátních tříd postav bude nutné hrdinu vylepšovat, stejně jako jeho zbraně a výbavu. Outriders se rovněž pyšní působivou grafikou, o kterou se stará Unreal Engine 4.
Polské studio Movie Games Lunarium 11. února vydá erotický horor Lust from Beyond. Ve strašidelné hře s prvky okultismu, nahoty, hádanek i akce se vypravíme do záhadného viktoriánského sídla. Tajuplný kult chtíče se tu snaží otevřít bránu do světa extáze jménem Lusst’ghaa, který se nachází za hranicí naší reality. Autoři slibují pestrou hratelnost i pokročilé technické zpracování. Estetická stránka se inspirovala díly Lovecrafta, Gigera a Beksińského. Lust from Beyond v tuto chvílí míří jen PC, ale vývojáři už vyjádřili zájem dostat jej v budoucnu také na konzole jako předchozí počin Lust for Darkness, který je zasazený do stejného světa.
V roce 2017 vydalo malé švédské studio Tarsier skvělou hororovou záležitost Little Nightmares, která velmi příjemným způsobem kombinovala prvky adventur, plošinovek a logických her obecně. Jsme proto nesmírně rádi, že se hlavní hrdinka Six konečně vrací a tentokrát nebude sama. Ačkoliv nevíme, zda se druhý díl odehrává před událostmi původní hry, nebo až po nich, Six potká chlapečka jménem Mono, chytne ho za ruku a bude mu společnicí na cestě skrze temná zákoutí upadající metropole Pale City. Pokud jste hráli první díl, moc dobře víte, že tamější obyvatelé určitě nebudou z nejhodnějších, což ještě umocňuje plošná závislost na televizi, způsobená vysíláním tajemného Thin Mana. Právě po něm budou Six a Mono pátrat v nových lokacích, v nichž na ně čeká sada dosud neviděných nepřátel a spoustu hádanek.
Autoři Steepu ze studia Ubisoft Annecy se 25. února vrací s další sportovní adrenalinovou hrou Riders Republic. Těšit se můžeme na horská kola, lyžování, snowboarding i wingsuity. Primárně multiplayerová hra pro desítky účastníků nás vezme do otevřeného světa, který je směsicí různých amerických národních parků, a těšit se můžeme také na licencované existující akce. Protože jde o extrémní sporty, styl tu bude hrát stejně důležitou roli jako samotný výkon. Titul je ve vývoji od roku 2017 se kromě týmu v Annecy se na něm podílejí i další studia Ubisoftu po celém světě. Nejde o simulaci, hra by měla být maximálně přístupná, přesto autoři spolupracují s experty a sportovci tak, aby byly jednotlivé disciplíny na pohled autentické. Vývojáři věří, že půjde o společenskou hru.
Máme za sebou prvních sedm titulů z úvodu letošního roku, kterých bychom se měli v uvedená data skutečně dočkat. V dalším videu na vás čeká druhá, řekněme, potvrzená sedmička, a pak už dostanou slovo hry, které by měly v roce 2021 vyjít, ale na potvrzení přesného termínu stále čekáme. Jsou mezi nimi některá opravdu žhavá želízka, tak zůstaňte s námi a zatím se klidně zapojte do diskuze, která hra je pro vás zkraje letošního roku ta nejzajímavější.