Na první část našeho výběru nejočekávanějších letošních her musel nevyhnutelně navázat druhý díl. Vítáme vás proto u pokračování našeho souhrnu. Minule jsme se zdárně prokousali lednem a únorem a nyní vás čeká zbytek očekávaných titulů, které už mají své pevné datum vydání.
Jako první přichází ke slovu pokračování série Total War, se kterým tentokrát zavítáme do starověké Číny. Vývojáři ze studia Creative Assembly si vybrali období Tří království, konkrétně pak dobu mezi lety 190-280 našeho letopočtu, kdy se občanskou válkou zmítaná Čína rozdělila na tři samostatné říše bojující mezi sebou o nadvládu. Lákavé zasazení hry navíc podtrhuje i skutečný příběh rozpadu dynastie Chan, který bude hybatelem všech záležitostí, dále tvoření a rozpad aliancí i finální tažení dynastie Wej, která nakonec sjednotila Čínu v ustavené říši Ťin. Ve smyslu hratelnosti se můžete těšit na oblíbený mix globální strategie a akce, podpořené přepracovanými systémy diplomacie, obchodu a již zmíněných aliancí. Při všech jednáních by mělo být bráno v potaz mnohem více faktorů, než tomu bylo v předchozích dílech série a vývojáři rovněž slibují nutnost aktivněji se do podobných vyjednávání pouštět. Zajímavostí pak budou koalice, tedy spojenectví většího počtu stran, které kolektivně hlasují o důležitých rozhodnutích včetně toho, kdo další bude do koalice přizván nebo do jakých operací se budou společně zapojovat. Po dvou fantasy dílech ze světa Warhammeru a menší odbočce Thrones of Britannia to tedy konečně vypadá na další plnohodnotnou lahůdku.
Devil May Cry 5 od Capcomu se po odbočce v podobě DmC: Devil May Cry od studia Ninja Theory z roku 2013 vrací zpátky ke kořenům. Frenetická akce nabídne trojici hratelných postav, kterými jsou veteráni Dante a Nero, jimž bude dělat společnost nováček jménem V. Každý z nich přitom bude disponovat jinými schopnostmi a bojovým stylem. Novinku pohání RE Engine vyvinutý pro Resident Evil 7: Biohazard. Titul byl po dlouhých spekulacích oficiálně představen letos v černu na E3 během konference Microsoftu a pracují na něm znovu mnozí z původních autorů a veteránů série. Podle nejčerstvějších informací by měl Devil May Cry 5 hráče zabavit přibližně na 15 hodin, což by z něj činilo nejrozsáhlejší titul této ságy, protože pokořit starší díly v průměru trvalo 6 až 12 hodin. Po exkluzivní demoverzi, která byla po omezenou dobu k dispozici na Xboxu One, se začátkem února fanoušci dočkají druhé hratelné ukázky, která se objeví také na PS4. Devil May Cry 5 ale kromě těchto konzolí míří také na PC a je zaměřen výhradně na dospělé publikum. Nebude proto šetřit krví, vulgarismy, násilím ani nahotou. Netrpělivě očekávané pokračování nabídne i multiplayer a hudební doprovod ve hře bude dynamicky reagovat na výkony hráče.
Vývojáři z Massive Entertainment to mají dobře naplánované – až v polovině letošního března vyjde pokračování The Division, napočítají takřka na den přesně rok od jeho odhalení. Tak by to mělo být, tak to máme rádi. Kromě hrátek s čísly se ale určitě sluší poukázat na to, co od The Division 2 očekávat a už dojmy z E3 nebyly vůbec špatné. Je sice jisté, že hra osloví zejména fanoušky prvního dílu, ale změn je tolik, že se o zájem hráčů nestrachujeme. Po zasněženém New Yorku na vás tentokrát čeká létem prozářený Washington, nebo lépe řečeno to, co z něj zbylo. Hra se odehrává 7 měsíců po událostech předchozího dílu a naplno rozvíjí téma občanské války. Ve hře se tedy budete muset postavit neblahému osudu a nově si také dávat pozor, abyste svými činy příliš nerozrušili přeživší obyvatelstvo – to bude nově poměrně citlivé na vaše zásahy a hra k vám bude prostřednictvím obyčejných lidí promlouvat. Podobně jako v prvním díle, ani tentokrát vás ale nebude vysloveně nutit k tomu, abyste ji hráli se živými parťáky, nicméně kooperace je rozhodně devizou celé hry a byla by škoda ji minout. Vývojáři navíc počítají s raidy až pro osm hráčů, takže dávají sami jasně najevo, s jakou myšlenkou k vývoji The Division 2 přistupovali.
Ukrajinští vývojáři ze studia Frogwares původně pracovali na oficiální hře Call of Cthulhu pro Focus Home Interactive. Tento projekt byl ale nakonec svěřen francouzskému týmu Cyanide a vyšel už loni na podzim. Autoři adventurní detektivní série Sherlock Holmes se ale své vize nevzdali a pod hlavičkou nového vydavatele, společnosti Bigben Interactive, se vrhli na horor The Sinking City. I ten je inspirován dílem amerického spisovatele Howarda Phillipse Lovecrafta a míří na PC i konzole PS4 a Xbox One. Hra nás zavede do dvacátých let 20. století na východní pobřeží Spojených států do zaplaveného města Oakmont, které uchvátily temné síly. Hlavním hrdinou je soukromý detektiv Charles W. Reed, který má za úkol odhalit příčinu místních potíží a zachovat si u toho pokud možno vlastní příčetnost. Podobně jako Sherlock Holmes je i The Sinking City detektivkou, která klade důraz na vyšetřování, sbírání důkazů a hledání stop. Pohybovat se budeme otevřeným světem, který je možné prozkoumávat nejen po svých, ale také v malém člunu. Autoři slibují, že každý případ lze vyřešit několika různými způsoby a lákají nás na odlišené konce v závislosti na volbách, které učiníme. Na rozdíl od Call of Cthulhu má potápějící se město nabídnout mnohem více akce, ale stejně jako v nedávném hororu od Cyanide i tady budeme muset dbát o zdraví rozum hlavního hrdiny.
Vzpomínáte si na první teaser Sekiro: Shadows Die Twice, který obletěl svět během udílení cen The Game Awards v roce 2017? Nikdo vlastně pořádně nevěděl, o co se jedná a nelze se na nikoho zlobit, když tipoval Bloodborne. Ze Sekira se ale nakonec vyklubala tak trochu jiná „fromovka“, chceme-li hry studia FromSoftware takto nazývat, která ve šlépějích her ze série Dark Souls nebo Deamon’s Souls nekráčí. Sekiro bude ucelenějším a ryze singleplayerovým počinem, díky kterému se dostaneme v čase zpět do 16. století a konkrétně na území tehdejšího Japonska v období Sengoku. Příběh bude vyprávět o nindžovi, který nedokázal ubránit svého pána a s vážně poraněnou rukou zůstal zanechán svému osudu v prachu vychládajícího bojiště. Jak už to v podobných příbězích bývá, nindža bude zachráněn a přijme přezdívku Sekiro – jednoruký vlk. Na cestě za pomstou se ho ujmou hráči a podle všeho je čeká opravdu pozoruhodná záležitost. Po stránce hratelnosti samozřejmě bude vycházet z předchozích her studia, vývojáři ale nebudou opakovat známou formuli. Po smrti nepřijdete o zkušenosti, hra nebude tak metodická, ačkoliv i v Sekiru na vás čekají silní protivníci, a vše bude jednoznačně podřízeno příběhu.
Japonské studio Good-Feel pro Nintendo Switch vyvíjí exkluzivní plošinovku Yoshi’s Crafted World. Autoři her Kirby’s Epic Yarn nebo Yoshi’s Woolly World tentokrát vsadili na vystřihovánky a papírový svět, který může na první pohled připomenout titul Tearaway od Media Molecule. Novinku pohání prověřená technologie Unreal Engine 4 od Epicu a představena byla na E3 už v roce 2017. Na rozdíl od mnoha podobných her přichází Yoshiho nové dobrodružství s atraktivní novinkou v podobě možnosti nahlédnout za “kulisy” herního světa, v ostatních směrech však má titul nabídnout tradiční hratelnost. Chybět tu nebude ani kooperativní multiplayer pro dva hráče, v němž každý ovládá svého vlastního svěřence. Původně měl titul vyjít už loni, ale jak už to tak bývá, oproti původním plánům se zpozdil.
Ačkoliv se o pokračování Mortal Kombat spekulovalo už dlouho, vývojáři z NetherRealm museli nejprve ukončit kapitolu jménem Injustice 2, aby se mohli naplno věnovat téhle legendě. Oznámení jedenáctého dílu tak přišlo na řadu až s koncem loňského roku a vše nasvědčuje tomu, že v dubnu dostaneme od Eda Boona a jeho lidí přesně to, co očekáváme. Tedy krví a nechutnostmi nasáklou záležitost, která samozřejmě navazuje na předchozí díl, ale vychází i z novinek uvedených v již zmíněném Injustice. Konkrétně to znamená úpravu jednotlivých postav, včetně unikátních útoků či zbraní. Hra bude podle dostupných informací využívat nový engine, vyobrazujících všeobjímající brutalitu v ještě čvachtavějším duchu a nad rámec klasických bojovníků přivede do playlistu i nové tváře.
Pokračování The Last of Us má odvážného vyzyvatele. A dokonce z vlastní stáje. Ať už je to záměr autorů, anebo nikoli, novinku amerického studia Bend bude s netrpělivě očekávaným trhákem od od Naughty Dog každý srovnávat. Řeč je pochopitelně o PS4 exkluzivitě Days Gone, protože i to je akční adventura v hororových kulisách se survival prvky. Autoři špionážní série Syphon Filter, Resistance: Retribution nebo Uncharted: Golden Abyss se snaží jít na věc trochu jinak, ale že se jedná o přímou konkurenci The Last of Us už jim zřejmě nikdo neodpáře. Days Gone vsadilo na Unreal Engine 4 a vezme nás do otevřené postapokalyptické krajiny. Hlavním hrdinou je motorkář a námezdní lovec Deacon St. John, který se snaží přežít ve světě, jehož populaci před dvěma lety zdecimovala globální pandemie. Většinu lidí zabila a miliony dalších proměnila v monstra, která na hráče útočí v úctyhodných počtech. Těšit se můžeme na střídání dne a noci, dynamický systém počasí, stealth prvky i ovladatelné dopravní prostředky. Právě motorka hlavního hrdiny má být klíčovým prvkem hratelnosti. Podobně jako auto v Mad Maxovi totiž slouží nejen jako způsob transportu, ale i mobilní inventář a zbrojnice. Motocykl lze dále upravovat a přizpůsobovat nejrůznějším podmínkám, ale musíte se současně starat, aby vaše nádrž nevyschla, jinak jste dojezdili. Hráči údajně mají mít rovněž možnost rozhodnout v některých momentech o osudu konkrétních postav, ale není jisté, jaké následky tyto volby přinesou.
Předposlední hrou našeho souhrnu je pokračování akce Rage, kterou si lidé z Bethesdy schovávali pro loňskou E3, aby jim plány velkým únikem informací překazil ještě před začátkem veletrhu řetězec Walmart. Ke cti vývojářům z Avalanche Studios ale musíme přičíst to, jak se k úniku postavili a že byli schopní bez mrknutí oka rozpoutat už připravenou kampaň. Ta začala lákat na „tak trochu jiné“ pokračování, než jaké bychom v případě Rage očekávali, když se z poměrně vážně pojaté a rozsáhlejšími lokacemi semknuté akce stává značně přestřelená open-world jízda plná barviček, zuby cenících bláznů a šílených zbraní. Přes lehce kritický tón ale tenhle mix funguje a z hratelné ukázky na E3 jsme si odnesli pozitivní dojmy. Vývojáři navíc nesměřují veškerou svou pozornost pouze na akci, ale mluví o nejrůznějších gadgetech, schopnostech hlavního hrdiny Walkera, boostech a divoké jízdě ve svérázných vozidlech. To jediné jsme si zatím nemohli vyzkoušet, takže těžko soudit, nakolik se bude hra v tomto ohledu podobat třeba Mad Maxovi, lidé z Avalanche Studios ale slibují v porovnání s prvním dílem pokrok ve všech ohledech. Zvědaví jsme pak také na výkon enginu Apex a hlavně na přímý souboj s Far Cry New Dawn, o kterém se v době odhalení Rage 2 nevědělo. Pokud vám ale tenhle styl her sedne, letos si opravdu užijete.
Na PC a PlayStation 4 letos na podzim konečně dorazí třetí díl ságy Shenmue. První dva vyšly pro Dreamcast v letech 1999 a 2001, na pokračování příběhu si fanoušci museli počkat dlouhých 18 let a už na něm nepracuje Sega. Trojka vzniká coby nezávislý projekt a vydává jej Deep Silver. Hra byla slavnostně představena na E3 v roce 2015 a s financováním pomohli samotní fanoušci, kteří v kampani na Kickstartetu podpořili titul částkou převyšující 6 milionů dolarů, což z něj učinilo nejúspěšnější herní projekt na této platformě. Příběh bezprostředně navazuje na události druhého dílu, přičemž ani novinka vyprávění neuzavře a naopak by měla otevřít cestu k dalším pokračováním. V Shenmue III se budeme opět pohybovat v otevřeném světě, který byl pro svůj vlastní fungující digitální ekosystém ve své době považován za naprosto revoluční. Hlavní hrdina bude mluvit s dalšími lidmi, bude moci plnit vedlejší úkoly, které mají být více propojené s hlavním příběhem, a samozřejmě se opět dočkáte mnoha miniher a nepovinných aktivit, z nichž část jsme si už vyzkoušeli v původních hrách, ale většina má být nová. Sega mezitím stačila vydat remastery prvních dvou her, takže třetí díl má ideální podmínky pro vstup na trh. Můžeme tak jen doufat, že se vysněné pokračování povede a fanoušci nebudou na čtvrtý díl čekat dalších dvacet let.
Opět jsme došli na konec, máme za sebou ty nejočekávanější tituly, které mají pevné datum vydání a když se nestane nic zlého, vyjdou přesně v ty dny, které jste u jednotlivých her viděli v titulku. Pokud se ptáte, kde jsou očekávané pecky jako Gears 5, Star Wars Jedi: Fallen Order, Skull & Bones, Control, nebo jakou šanci má na vydání v letošním roce druhé The Last of Us či Death Stranding, pak jsme vyjmenovali velkou část toho, na co se můžete těšit příště – tedy na hry s příslibem, jak těmto titulům přezdíváme.