branding
Elden Ring, Bandai Namco Entertainment, Nedočkaví fanoušci se sami pustili do výroby Elden Ring

Nedočkaví fanoušci se sami pustili do výroby Elden Ring

Studio FromSoftware dlouhodobě mlčí, proto komunita převzala otěže do svých rukou

Zdroj: Spriteblood
28. 8. 2020
Název: Elden Ring Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 2. 2022

K oznámení hry Elden Ring z dílny japonského studia FromSoftware došlo již minulý rok v létě, od té doby ale platí, že její autoři utáhli všechny informační kohouty a drží fanoušky v nepříjemném napětí. Telegraficky lze připomenout, že navzdory dřívějším spekulacím za příběhem hry nestojí autor Hry o trůny George R. R. Martin, ale Hidetaka Mijazaki. Slavný spisovatel má na svědomí pouze mytologii nového světa. Dále víme, že má jít o dosud nejrozsáhlejší hru zmíněného studia, jde však o to poslední, s čím se zástupci FromSfotware na konto hry pochlubili. Není proto divu, že současný stav probouzí komunitu hráčů k aktivitě, když v minulosti začali vytvářet vlastní příběhové pozadí, aby k tomuaktuálně přidali vývoj neoficiální demoverze.

Jde o další z kroků netrpělivých fanoušků, kteří se tímto vyrovnávají i s faktem, že žádné novinky nepřišly ani včera během Opening Night Live. Už před měsícem se proto na Redditu objevil příspěvek vyzývající hráče k akci: „Se všemi skvělými falešnými příběhy a koncepty, které zde byly v minulých týdnech zveřejněny, jsem se zamyslel nad tím, zda přeci jen nevytvoříme hru. O této myšlence jsem četl hned několikrát a sám se na hru nesmírně těším.“  Uživatel s přezdívkou SpriteBlood pak na Redditu popisuje, že mají mezi sebou hudebníky, vývojáře a designéry a prý už zahlédl nabídky od lidí zdatných psaní v příběhů a další. Mezi odpověďmi na původní příspěvek lze nalézt reakce fanoušků hlásících se například o tvorbu zvukového designu, hudebního doprovodu i o pokračování v sepisování neoficiální verze herního lore. Ovšem jen u oddělených činností nezůstalo a světlo světa spatřila první videa z neoficiální demoverze.

Ta zjevně neoplývá pokročilým technickým zpracováním, mějme ale na paměti, že první zmínka o začátku tvorby je měsíc stará a na současnou podobu bylo málo času. Jak uvádí magazín USGamer, současná situace a četná tvorba fanoušků, kteří kromě lore vytváří například i doslova profesionální skici bossů a smyšlených lokací, začala pouze jako forma nadsazené reakce na mlčenlivost FromSoftware. To už je ale dávno minulostí a v současnosti platí, že pro mnohé z aktivních uživatelů je to o nadšení a o odhodlání něčím přispět. Někde se navíc dokonce objevuje názor, že FromSoftware tyto aktivity po očku sledují a kdoví, třeba se zrovna některý z artworků nakonec objeví i jako zhmotněný prvek přímo ve hře.

Zapálení vývojáři se rekrutující z řad samotných hráčů a jejich primárním komunikačním kanálem je Discord.

Současný projekt navazuje na dřívější tvorbu vlastní verze herní mytologie a SpriteBlood uvádí, že jím nastartovaný projekt navazuje na příběh napsaný jiným fanouškem vystupujícím pod přezdívkou Stray_demon. Toho on sám považuje za prvního, kdo celkově tuto vlnu fanouškovské tvorby nastartoval. „Uživatelé mne oslovují a žádají mne, aby se mohli do tvorby hry postavené na vytvořeném lore Elden Ring zapojit,“ popisuje pro USgamer Spriteblood nadšení, které ukázkou demoverze nastartoval. Zapálení vývojáři se rekrutující z řad samotných hráčů a jejich primárním komunikačním kanálem je Discord. Tam se nachází už celá řada aktivních uživatelů, mezi něž spadají mimo vývojářů například i testeři.

Nadšení z projektu by ale zjevně nemuselo po odhalení oficiálních detailů o hře odpadnout. „Myslím, že to jen přejmenujeme a budeme pokračovat. […] Možná z toho někdo nakonec vytvoří kompletní hru,“ spekuluje Spriteblood a naznačuje, že jen u falešné mytologie by to v tomto případě zůstat nemuselo. Ostatně fanouškovská tvorba ve volném čase je startovní pozicí mnoha profesionálních tvůrců, takže myšlenka na pokračování se z toho důvodu určitě vybízí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru