branding
Resident Evil 4 (remake), Capcom, Ne, v remaku Resident Evil 4 quick time eventy budou

Ne, v remaku Resident Evil 4 quick time eventy budou

Zpráva si žije vlastním životem, je ale nepřesná. Game Informer dokonce přímo QTE popisuje

Zdroj: Capcom
2. 2. 2023
Název: Resident Evil 4 (remake) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
24. 3. 2023
30. 10. 2023 (iOS)

Magazín Game Informer přinesl ve svém nejnovějším vydání obsáhlé preview remaku Resident Evil 4. O některých detailech jsme vás informovali už ve včerejším článku, od té doby si ale základní, a bohužel převážně špatně interpretovaná sada informací žije vlastním životem a jednotlivé herní weby i v titulcích svých zpráv tak hráče zbytečně mystifikují. Řeč je o absenci nepříliš populárních quick-time eventů, na kterých původní Resident Evil 4 budoval značnou část atmosféru a nepochybně patřil ke hrám, které tento mechanismus proslavily. Jenže zatímco v bodovém seznamu informací, který se objevil na Redditu a ze kterého čerpá své informace převážná většina dalších webů i diskutujících, se uvádí „žádné QTE“, skutečnost je jiná a vlastně zcela opačná.

Koupit si digitální vydání Game Informeru je v dnešní době otázka několika sekund a ne zrovna velkého množství peněz, aby se mohl kdokoliv přesvědčit o tom, že redaktor Marcus Stewart o quick-time eventech mluví úplně jinak. Tedy v souladu, ve kterém jsme o QTE v remaku Resident Evil 4 psali i my loni v říjnu s odvoláním na vyjádření producenta hry Jošiakiho Hirabajašiho. Řekl tehdy, že se nová verze hry „skoro vůbec“ nespoléhá na QTE, což „neznamená, že by ve hře nebyly vůbec“. A Game Informer to ve svém novém preview dokazuje i přímým popisem situace, kdy zmíněný redaktor s Leonem čelil útoku zombie.

Zdroj: Game Informer

„Ačkoliv se nyní může Leon rychle vyhnout nebezpečí, nezvládl jsem to a [zombie] mě chytila. Mohl jsem začít mačkat tlačítko X, abych se osvobodil, ale rozhodl jsem se zaútočit nožem na krk zombie rychlou reakcí na [výzvu ke stisku] tlačítko R2, čímž jsem se svého protivníka zbavil nadobro,“ popisuje Game Informer. Je tudíž zcela očividné, že takové situace ve hře budou a hráči na ně mohou narazit během hraní poměrně často, ačkoliv Stewart dále potvrzuje, že nemají být těžištěm hratelnosti. „Ačkoliv to tak nemusí vypadat, neočekávejte, že remake bude obsahovat tolik quick-time eventů jako originál,“ píše redaktor a vrací se i ke slovům Hirabajašiho. „Jedním z hlavním cílů Capcomu bylo, zbavit se těchto zastaralých sekvencí a zapracovat je do hry v zábavnější podobě tak, aby odpovídaly modernímu způsobu hraní. Nůž je jedním z nejprominentnějších příkladů změny tohoto mechanismu,“ uzavírá odstavec Marcus Stewart.

Důvod, proč se k tématu vracím, je jednak snaha uvést věci na pravou míru, ale alespoň částečně se pokusit nastavit správné očekávání. Na základě nespočtu zpráv opakujících tuto nepřesnost totiž můžeme už dopředu očekávat neoprávněnou kritiku vývojářů, až hráči na QTE v remaku Resiho 4 narazí, což bývá bohužel velmi časté.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru