Bude se snad nakonec opravdu zvyšovat cena AAA her na konzolích nové generace, jak před časem naznačil bývalý šéf Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios Shawn Layden? V krátké době po sobě se dozvídáme už o druhém titulu, který má stát namísto standardních 60 dolarů (případně eur), 70 dolarů. Před časem se na základě informací od internetových prodejců spekulovalo o tom, že Crash Bandicoot 4: It’s About Time by mohl být ve standardní krabicové verzi o 10 dolarů dražší. To je ale stále hra určená pro stávající systémy. Nyní se ale velmi podobně mluví o NBA 2K21.
Zprávu jako první přinesl magazín GamesIndustry.biz, který naznačuje, že by tituly pro next-gen konzole mohly oběcně zdražit. Doporučená cena nového NBA od 2K má být 70 dolarů ve verzi pro PS5 a Xbox Series X. Verze pro PS4, Xbox One, PC, Switch i Stadii bude přitom stát standardních 60 dolarů. Všichni si tak kladou otázku, zda jde o důsledek očekávaných vyšších nákladů na vývoj.
V případě NBA 2K21 přitom nejde o žádnou speciální edici. Ta bude samozřejmě v prodeji také a bude stát 100 dolarů na všech platformách. Letošní ročník bude s podtitulem Mamba Forever Edition připomínat tragicky zesnulého Kobeho Bryanta.
Shawn Layde nedávno na akci Gamelab Live nastínil, že AAA hry by měly být kratší, anebo dražší. Současný stav a astronomické náklady jsou podle něj nadále neudržitelné a celý proces bude třeba přehodnotit. Náklady na vývoj se údajně zdvojnásobily s každou další generací konzolí. Jak jsme psali, nejdůležitější problém ale podle Laydena představuje cena. Tedy nikoli náklady na vývoj a velikost studia, ale pro koncového zákazníka. Ta zůstává stejná u většiny klasických her po dlouhá léta bez ohledu na jejich velikost, respektive nepřesahuje standardních 60 dolarů, když teď dáme stranou možnost monetizovat obsah za pomoci mikrotransakcí, DLC a podobně.
„Je to 60 dolarů od chvíle, kdy jsem začal dělat v tomhle odvětví. Ale náklady na hry se zvýšily desetinásobně.“
Hráči jsou pochopitelně velmi citliví na myšlenku, že by se na výši obvyklé ceny titulů mělo něco měnit. “Je to 60 dolarů od chvíle, kdy jsem začal dělat v tomhle odvětví. Ale náklady na hry se zvýšily desetinásobně,” připomněl Layden. Pokud nemáme větší pružnost v cenové politice, ale obrovské rozdíly v nákladech, je celý proces čím dál obtížnější. “Myslím, že v této generaci uvidíme, jak se tyto dva požadavky střetnou,” prorokoval Layden.
Mohl tak Layden skutečně předvídat první změny v cenotvorbě, anebo jde jen o shodu náhod? Obáváte se, že hry na nové konzole zdraží, anebo se domníváte, že půjde o výjimku?
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tohle je jeden z největších blábolů, co se dá ohledně PC číst. Běžně grafika/procesor vydrží 3 roky, pokud to není úplné dno z výběru. Pokud si vybereš něco ze dna, tak to nestačí ani na současné tituly, proto je blbost přecházet z minulého lowendu na lowend současný.